Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#2072627
Gisterenochtend kwam ik beneden en kon ik zien dat er een hond gespuugd had op de mat bij de achterdeur. Er hing geen bordje bij van wie van de 3. Alle honden uitgelaten, om de beurt natuurlijk en eten gegeven. Er ligt wel vaker een klein beetje wat gal of iets. Ben nooit direct ongerust.

Toen we op ons stekkie kwamen en de honden uit de auto kwamen braakte Yoda direct. Later nog eens 2x daar. Vanaf half 12 waren we weer thuis en heeft hij ontzettend veel gedronken en overgegeven.
Gelijk aan de okugest begonnen. Om kwart over 2 moest ik gaan werken. Kon geen vrij krijgen ivm een tekort aan collega's dus ook niet eens gevraagd. Yoda een heel klein laagje water gegeven.
Owen 's avonds gebeld en Yoda had niet meer overgegeven maar dronk wel ontzettend veel. Owen heeft hem ook nog weer 2 tabletjes Okugest gegeven.

Vannacht weer een heel klein laagje water gegeven en dat was vanochtend op tot de laatste druppel, maar niet gespuugd.
Een heel klein beetje eten gegeven...100 gram Bibi. En dat bleef erin, maar wel gelijk weer bergen drinken  :-\ Dit was om 7.00 uur. Vanaf half 9 is hij weer volop aan het braken en drinken. Net nog naar het veldje gedaan en hij heeft geplast en gepoept. Had wel het idee dat zijn urine donkerder was.

Hij is zich aan het rekken en strekken. Zijn buikstreek trekt zich samen en ik zie hem voor mijn ogen afvallen. Hij heeft een hele rode neus en buikstreek. Zijn temperatuur is goed (gelukkig), maar hij weet gewoon nu ff niet hoe hij moet gaan liggen.

Hij haart verschrikkelijk sinds gisterenmiddag en hij ruikt ook ziek (lichaamsgeur).

Daarstraks even een boterham voor mezelf gesmeerd. Normaal zit hij, bij wijze van, al op het aanrecht als ik begin.
Nu bleef hij op de bank liggen.

DA gebeld. Yoda zijn DA is op vakantie maar de beste vervanger voor die DA is er gelukkig (ivm Yoda zijn gedrag).
Ik moet er iets voor elf uur zijn. Ik heb braaksel in een potje zitten. Dalijk nog wat urine opvangen en dan maar duimen  :'(
Door *wendy*
#2072724
Op dit moment verwacht hij een maagonsteking.
We hebben het volgende behandelingplan bedacht tot zover.
Yoda heeft een injectie Cerenia gehad. Sterk antibraakmiddel.
Over 2 uur mag hij wat drinken. Als dat dan weer 2 uur binnen blijft,
mag hij een heel klein beetje eten. Zo'n 100 gram. Als dat 2 uur binnen blijft mag ik het water laten staan in kleine laagjes. Weer 2 uur verder mag hij weer 100 gram. En dan de nacht in.

Morgenochtend om tussen 6 en 7 moet ik hem een Cerenia tablet geven ingepakt in wat eten. Water even weghalen voor een uurtje of 2. En dan kijken of het binnen blijft. Vervolgens contact opnemen hoe het gaat.

Verder instructies om hem in de gaten te houden..slijmvliezen, temperatuur, ontlasting, braken enz enz. Als ik het niet vertrouw gewoon weer bellen ongeacht hoe laat enz. Hij ligt nu naast me te slapen om de bank. Het lijkt al wat rustiger te zijn, maar hij is ook echt moe.

Op dit moment waren zijn slijmvliezen behoorlijk opgezwollen. Temperatuur was 38.5 graden dus goed. Buik voelde ook niet gezwollen aan, al had hij wat moeite met goed voelen vanwege Yoda zijn diepe ribbenkast.

Hij is heel lief tegen de dierenarts geweest op 3x behoorlijk heftig grommen na dan. Ik schrok wel van zijn gewicht....is maar 31.8 kg.
Net zo zwaar als Ruby en maar 1 kg zwaarder dan Olana  :?
(nu is Olana ook wel heel erg gespierd maar toch).
Door *wendy*
#2072744
In februari toen hij geent is was hij 34.4 kg of zoiets....in ieder geval 34+ kg.
Maar ik zat de laatste tijd eigenlijk al wel te kijken dat het leek of hij afviel.
Echter als je hond al vrij strak staat valt het minder snel op dan wanneer je zo'n vetje hebt  ;D
Tis wel iets om ff in de gaten te houden in ieder geval want hij krijgt genoeg te eten.
Gemiddeld 800 gram op een dag.
Door miik
#2072768
Afvallen en dan zoveel drinken en braken , ik zou dan toch wel heel graag ook een bloedonderzoekje hebben !
Sterkte !
Door *wendy*
#2072772
[quote="miik"]
Afvallen en dan zoveel drinken en braken , ik zou dan toch wel heel graag ook een bloedonderzoekje hebben !
Sterkte !
[/quote]

Heb ik het over gehad. Wachten we nog even mee.
Lever zal nu zo goed als zeker afwijkende waarden geven.
Maar word nog wel uitgevoerd.
Door Lil
#2072857
Maagontsteking dacht ik ook aan. Hopelijk gaat het snel weer beter (helaas duurt het meestal wel even voordat het genezen is).
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2073013
Beterschap voor je grote vent. Dat vele drinken kan ik niet plaatsen bij een maagontsteking. Ik hoop dat ie snel opknapt.
Door *wendy*
#2073192
Morgen een wat uitgebreider bericht. Overgeven doet ie niet meer. Dat drinken maken wij ons ook zorgen om. En nog iets...vanochtend temp thuis 37.8, bij de DA 38.5 en net om half elf 36.99 thuis. Slijmvliezen nog steeds rood en opgezet. Ga nu even slapen maar zet mijn wekker om half 3 vannacht. Even laten plassen en weer alles checken. Weet iemand wat dat kan betekenen een dalende temp of is dat normaal ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door