Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ria
#2072043
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens in mijn leven zou doen maar Sara heeft zojuist voor het eerst in haar leven 2 kleine kippennekjes gehad. Voor de zekerheid had ik ze eerst maar vastgehouden maar ze kauwde de nekjes keurig kapot.

Ik had een zak vol van de slager gekregen maar daar zitten ook karkassen in. Mag ik die ook nu al geven of moet ze eerst wennen aan de nekjes?
En Sara is een westie, is 1 karkas van een kip dan teveel of moet ik ze middendoor doen?
Door Pedro98
#2072069
Ja lekker vinden ze dat he, maar een karkas ja ligt er een beetje aan hoe groot ze zijn (gewicht) ik geef Jopie is nog een pup van 6maand (teckel) hem wel gewoon helemaal. Ze krijgen hem niet elke dag en een keer wat meer maakt tegen over hoeveel ze bewegen niet gelijk zoveel uit. Maar wel opletten dat je een beetje balans houd.

En zou hem wel eerst laten wennen aan de kippennekken zodat hij weet hoe er mee om te gaan.
En karkas ook weer even netjes vasthouden met bijv een washandje kan je hem net wat beter vasthouden.
Door Ria
#2072086
[quote="Pedro98"]
Ja lekker vinden ze dat he, maar een karkas ja ligt er een beetje aan hoe groot ze zijn (gewicht) ik geef Jopie is nog een pup van 6maand (teckel) hem wel gewoon helemaal. Ze krijgen hem niet elke dag en een keer wat meer maakt tegen over hoeveel ze bewegen niet gelijk zoveel uit. Maar wel opletten dat je een beetje balans houd.

En zou hem wel eerst laten wennen aan de kippennekken zodat hij weet hoe er mee om te gaan.
En karkas ook weer even netjes vasthouden met bijv een washandje kan je hem net wat beter vasthouden.
[/quote]

Na al haar eetproblemen met brokjes ben ik zo blij om haar te zien smullen van vers vlees. Dat washandje is inderdaad een goed idee want het is wel glibberig.
Sara krijgt normaal kvv en de nekjes en karkassen wou ik eens per week of zo als tussendoortje geven. Ze krijgt 160 gram kvv per dag, dus 's morgens en 's avonds 80 gram. Als ze nou zo'n karkasje krijgt zou ze dus 's avonds aan 40 gram kvv genoeg hebben? Of maakt dat voor 1x in de week niet uit?
Door Pedro98
#2072321
Daar zou ik me echt niet druk om maken. Hier krijgen ze elke dag wel een eend/kip nek of een rug/karkas en dan doe ik wel wat minder KVV maar zo heel veel niet. Die 2 van ons zijn dan ook wel veel in beweging omdat ze 2 dagen in de week in een ren met gemiddeld  5 andere honden zitten. En ze best veel meter moeten lopen als ik met ze ga lopen.
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#2072640
Hoi Ria,
Wat een plezier kan je daarvan hebben he! Ik vond het ook wennen.
Wat wil je ook na 20 jaar honden op brokken te hebben gehad  ;) Maar ik geniet nu net zo hard als Pip en Mac en ik ga steeds meer uitproberen.
Geen problemen meer met spijsvertering en ontlasting en nog heerlijk eten ook  :thumbup:

Groetjes, Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door