Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door montana
#2055475
Ik heb 1 maand geleden een geweldige 2 jarige hond overgenomen van iemand.
Als ze de auto insprong zag ik iets aan haar achterhand en als ze in de zetel lag had ze pijn bij het recht komen.
Vorige mensen zeiden dat het groeipijnen waren maar dat geloofde ik niet.
Naar de dierenarts geen twijfel HD. Vermits ze volgende maand gesteriliseerd wordt moet ze toch in slaap gedaan worden en nemen we ineens fotos.
Ik geef kvv en barf als voeding en nu met aplazyl en methacam.
Methacam heb ik al moeten afbouwen maar ze blijft pijn hebben bij het rechtop komen.
Bij het lopen heeft ze totaal geen last en mankt niet.
Heeft iemand ervaring met aplazyl of met andere natuurlijke supplementen?
Vermits haar nog jonge leeftijd wil ik haar geen methacam blijven geven.
Laatst gewijzigd door montana op ma 11 jul 2011, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2057593
Wat is dat, aplazyl ? Wat zit er in?

Ik zou zelf visolie, glucosamine/chondroitine geven (van dat laatste weet ik niet of het iets doet bij HD maar ik heb hiermee wel zoiets "baadt het niet"). En verder zou ik Puur Dyspla proberen.
Door montana
#2057713
De samenstelling van aplazyl is : groenlipmosselpoeder, glucosaminesulfaat, chondroitinesulfaat, algenpoeder(chlorella)

                                                  visolie, brandnetelpoeder (Urtica urens)

Toevoegingsmiddelen: oligoelementen mangaanaminozuurchelaat extract van duivelsklauw en extract wierook ( Boswellia
                                  serrata)

Mij lijkt het wel wat maar misschien moet ik het nog wat langer geven, VOOR IK RESULTAAT KRIJG.
Anders toch iets anders proberen.
Ik heb juist contact opgenomen met een dokter in Duitsland voor goudaccupunctuur.
Door Lizzy
#2057728
montana schreef: De samenstelling van aplazyl is : groenlipmosselpoeder, glucosaminesulfaat, chondroitinesulfaat, algenpoeder(chlorella)

                                                   visolie, brandnetelpoeder (Urtica urens)

Toevoegingsmiddelen: oligoelementen mangaanaminozuurchelaat extract van duivelsklauw en extract wierook ( Boswellia
                                   serrata)

Mij lijkt het wel wat maar misschien moet ik het nog wat langer geven, VOOR IK RESULTAAT KRIJG.
Anders toch iets anders proberen.
Ik heb juist contact opgenomen met een dokter in Duitsland voor goudaccupunctuur.
Goed spul! Ik zou het inderdaad wat langer de tijd geven.

Qua goud acupunctuur: de resultaten zijn serieus heel wisselend. De ene hond knapt enorm op, bij de volgende doet het niks. Ik begreep eens van Tannetje (Hitam op het forum) dat als gewone acupunctuur niet helpt, de kans dat goud acupunctuur ook niet helpt erg groot is. Dat is misschien een goed idee, om eerst gewone acupunctuur te proberen.
Door montana
#2057763
Dank je wel Lizzy,

Ga ik misschien eens eerst accupunctuur proberen.
Heb wel alleen nog maar goede resultaten gehoord van die inplanting van goudstaafjes, maar wel fijn om eens een ander bericht te krijgen.
Dat zet een mens weer aan het denken.
Dank je wel voor je reactie.
Door montana
#2061332
Aplazyl begint te werken, al drie dagen geen gepiep of gejank bij het rechtkomen.
Woensdag worden de fotos genomen.
Door montana
#2064090
Uitslag van de fotos heupen; rechts C en links D maar nog geen arthrose vorming.
Eind september afspraak met Dokter Schultze voor goudaccupunctuur.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#2067000
Ik heb Blinker Aplazyl gegeven, vanwege zijn HD.
Je moet Aplazyl een tijdje geven, voordat je iets kunt merken.
Wij zijn ook eerst begonnen met gewone acupunctuur.
Ook deze dierenarts zei hetzelfde als Tannetje: Beter eerst proberen met de gewone acupunctuur.
Als dit niet werkt, werkt goudacupunctuur hoogstwaarschijnlijk ook niet. Het is in wezen hetzelfde principe, alleen bij de goudacupunctuur is het een eenmalige ingreep.
Maar ja, wel zonde van het geld als het niet werkt!
Blinker heeft nu 8 acupunctuurbehandelingen gehad (verdeeld over ongeveer een jaar). De laatste twee behandelingen hebben geen resultaat gehad.
Om die reden zijn we er dan ook onlangs mee gestopt.
Door montana
#2067259
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb al met enkele mensen contact gehad waar de accupunctuur niet hielp maar toch ten einde raad naar Dokter Schulze  zijn gegaan.
Resultaat de goudaccupunctuur hielp.
Hoe dat het komt weten zij en ik ook niet.
Ik heb in ieder geval vanmorgen een e-mail gehad van dokter Schulze dat ik 13.8 kan komen in plaats van september.
Ik ga hem daar zeker uitleg over vragen.
Ik probeer het in ieder geval.
Misschien omdat die punten continue worden gestimuleerd.
Ik hou je zeker op de hoogte.
Hij heeft me wel laten verstaan dat de ene hond vlugger resultaat heeft dan de andere, maar dat vind ik logisch.
Bij 95% in geval van HD helpt het, ben ik bij die 5% DAN HEBBEN WE PECH.
Ik ga voor de 95
Door montana
#2072379
Berichtje gekregen van een mevrouw die haar hond liet behandelen met accupunctuur.
Het  hielp niet en zij is toch naar Schulze gegaan voor goudaccupunctuur.
Drie weken daarna enorme vooruitgang.
Door montana
#2085242
Naar Duitsland geweest voor de goudaccupunctuur bij dokter Schulze.
Normaal als ik haar een dag geen pijnstiller geef heeft ze pijn.
Nu al 2 dagen niets gekregen en geen pijn, ze is actiever.
Toch ben ik heel voorzichtig. Hij vertelde me dat het kan dat de hond na 2 a 3 dagen pijnloos is.
Ze is toch vrolijker.
We wachten verder af en ik hou jullie op de hoogte.
Door montana
#2089798
Vandaag is het een week geleden dat ik met Jess naar Duitsland geweest voor de goudaccupunctuur.
Onvoorstelbaar geen pijnstillers, totaal geen problemen met rechtkomen.
Ze daagt mijn andere honden uit om te spelen. Ze speelt en ravot gelijk een jong veulen. Ze is zelf over een gracht gesprongen dat deed ze nooit.
Fijn je hond zo gelukkig, pijnloos te zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door