Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Valerie
#2068439
Sinds 1.5 maand krijgen de honden enkel KVV. Nu viel me op dat bij onze oudste reu de ligplekken rood worden. Kan dit zijn van de ontgifting?

De 2 reuen hebben last van de ontgifting  :-\ , het teefje niets. Ik smeer er calendula zalf op. Het bloeit niet of wordt niet dikker. Het lijkt gewoon of de huid soepeler wordt en ipv zwart nu rood ziet.
Door Valerie
#2068579
MarijkeW schreef: klinkt eigenlijk alsof de doorbloeding beter wordt.
De ligplekken van mijn Witjes zijn ook rood, ik ken ze eigenlijk niet anders.
Oke, bedankt! Dan zal dit waarschijnlijk toch door de overschakeling op KVV komen. De reu is bijna 7 jaar en heb het nog nooit anders geweten als zwart  ;)
Door Borke
#2068620
MarijkeW schreef: klinkt eigenlijk alsof de doorbloeding beter wordt.
De ligplekken van mijn Witjes zijn ook rood, ik ken ze eigenlijk niet anders.
Zou het?
Bij Borke heb ik zoiets nooit gezien, bij Sofi (die Leishmaniose heeft en dus niet gezond is) zie ik wel rode wat kalige ligplekken die er wat hoornig uit zien.
Vroeger beide zijden en nu aan 1 kant.
Door MarijkeW
#2068670
Een van mijn Witjes is in ieder geval super gezond  :) En ik ken het ook van andere Witte Herders (en daar ken ik er nogal veel van op de een of andere manier). Ook de kruising van een vriendin van me heeft een rode plek op haar elleboog.
Door rosmin
#2068682
Bij een van mijn honden zijn de ligplekken op de ellebogen die kaal waren en schilferig juist zo goed als helemaal weggegaan sinds die rauw (barf) gevoerd krijgt, nu zo'n driekwart jaar. Ook zijn toen nog kale buik is veel behaarder geworden.
Door Valerie
#2068691
rosmin schreef: Bij een van mijn honden zijn de ligplekken op de ellebogen die kaal waren en schilferig juist zo goed als helemaal weggegaan sinds die rauw (barf) gevoerd krijgt, nu zo'n driekwart jaar. Ook zijn toen nog kale buik is veel behaarder geworden.
Ik ben zeer benieuwd. Onze jongste krijgt ook een dikkere/vollere haarbos. Hij wordt ook donker van kleur.
#2071344
Valerie schreef: Ik ben zeer benieuwd. Onze jongste krijgt ook een dikkere/vollere haarbos. Hij wordt ook donker van kleur.
Dat is hier bij Nena ook zo nu ze meer omega 3 binnen krijgt ( veel wild eten, zalm en extra visolie) Prachtig vind ik het!
Door Valerie
#2072141
Wild hebben ze hier nog niet geprobeerd. Zalm zit in de Tinlo visversie (deluxe), dus dat hebben ze wel al gehad. Ook een blikje zalm en sardientjes vonden ze lekker. Heb nu verse sardientjes in de vriezer gegooid, dus dat mogen ze volgende keer proberen  :) Heb ook visolie en boreage olie klaar staan. Maar was aan het wachten tot het ontgiften een beetje door zou zijn vooraleer dit te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door