Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#2067416
Beste mensen,

Wie weet hoe lang een teef gemiddeld na vloeit na een bevalling.
Een vriend van mij heeft een teef en de pups zijn 4 wkn oud.
Ze krijgt inmiddels clavubactin een dag of 7 nu, en vloeit nog steeds.
Het ziet er wat donker rood uit. Het is niet heel veel, maar het blijft wel vloeien.

Ze zit op rauwe voeding en zorgt goed voor haar kids.
Zijn er ervarings deskundigen, ideeën?  ???
Thanks! :)

Gaby
Door Erna
#2067476
Een week of vier hoeft niet ongewoon te zijn. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid van de uitvloeiing maar in principe zou ik me geen zorgen maken als de teef normaal oogt, de uitvloeiing niet stinkt, en niet als pus eruit ziet.

Ik neem aan, doordat ze clavubactin krijgt, dat ze nagekeken is door een dierenarts en die geen ongewone vreemde dingen heeft geconstateerd anders dan normale uitvloeiing na een worp.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2067875
Hier meestal een paar dagen, maar Angels vloeit momenteel ook nog zo'n dag of tien na de bevalling. Eerst zwart/groene blub, toen langzaam naar bruinrood en momenteel is het bijna rood. Heb hier ooit een logeerbevalteefje gehad die met 6 weken nog steeds vloeide. Geen afwijkende zaken gevonden en ze kreeg dan ook geen antibiotica. Deze teef heeft dat bij al haar nesten gedaan, dus het zal wel teefgerelateerd zijn hoelang ze precies vloeien. De kleur zoals je 'm omschrijft klinkt in mijn optiek "goed".
Door miik
#2067878
Mijn Joy vloeide ook vrij lang (denk ook wel 4 weken), de dierenarts voelde niks raars.
En zij zei, we kunnen antibiotica geven en dan kan het stoppen, maar als we niks geven kan het net zo snel stoppen.
Ik heb het toen niet gedaan, en inderdaad het stopte ;)
Door Do
#2067939
hier niet lang, ik denk 1 week? of 2?
ze is wel meteen na de bevalling na gekeken door de DA
Door Gaby
#2072091
thanks voor jullie reacties!!  :) :)
Ik ga vh wknd of maandag nog bij de teef langs, ik zal eens vragen hoe het nu met haar is,
Maar jullie reacties stellen weer wat gerust  8)

Groetjes
Gaby
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door