Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#2070976
Ziggy is net tijdens het wandelen gestoken door een bij/wesp (ik heb in ieder geval een angeltje uit haar oor gehaald) en haar oor is best dik en warm. Ik moet over 10 minuten naar mijn werk en ik vroeg me af of ik rustig weg kan gaan? Of moet ik me zorgen maken?

Kan ik nog iets doen? Mijn werk zit 5 minuten van mijn huis, dus ik ga sowieso tussendoor even bij haar kijken.
Door Lizzy
#2070983
Ik zou af en toe gaan kijken maar me niet teveel zorgen maken. Het zit niet in/bij haar bek. Er kan altijd een allergische reactie optreden natuurlijk maar dan ben je er (volgens mij) snel genoeg bij.
Door inni
#2071030
Als je er een angel hebt uitgehaald is 't een bijensteek (bij 't verwijderen van die angel moet je er wel op letten dat je niet op 't gifblaasje knijpt dat er meestal nog aanhangt) je kan 't eventueel zo kort mogelijk na de prik even deppen met ammoniak dat zou 't gif wat neutraliseren.

Verder in het oog houden hoe 't dier (of de mens) reageert en de zwelling in het oog houden.
Door Laura2004
#2071202
Ben net even bij de hondjes geweest en Ziggy leeft nog, het oor is nog dik en warm, maar niet dikker dan vanochtend, dus ik denk dat het wel goedkomt!

Bedankt voor de snelle reacties!!

@ vanaalst: wat is apis?
Door Laura2004
#2071359
vanaalst schreef: zeg maar ellen hoor ;D ;D
een homeopatisch middel tegen allergische reacties...
Ik blijf graag formeel  :P Maar werkt het ook goed dat middel? Ziggy heeft nl in Spanje een paar keer een allergische reactie gehad, dan zat ze ineens helemaal onder de bulten en was heel haar gezicht opgezet (ze leek dan net een sharpei), dat is ook wel weer weggezakt, maar als zo'n middel echt werkt is het wel handig om in huis te hebben.

Waar koop ik het?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door