Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#2066133
Ik voer mixen en gemalen vlees van Kiezebrink. En een van mijn shelties heeft sinds dat ik de mixen meng met gemalen vlees best veel ontlasting. Het is ook niet zo straks als voorheen. Ik geef haar als enige 2/3 mix (Fazant, eend, haas, konijn) en 1/3 spiervlees (rund, lamspens, hert) en 1/3 vismix & kippenbotmix. En nog wat orgaanvlees aanvullend om het compleet menu te maken.

Toen ik de ene dag een mix gaf en de andere dag spiervlees, was de ontlasting veel minder dan nu. Maar nu ik het meng (omdat dat beter is voor de anderen) heeft zij juist heel veel ontlasting en laat ongelofelijke scheten  :-\ Vooral na de vis is het behoorlijk scheten. Ze heeft gewoon slappe ontlasting en veel.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2068170
Hee, nog geen antwoord... Zal ik m'n best doen en meteen je topic uppen.

Klopt het dat je precies hetzelfde voert, maar dan gemengd in plaats van de ene dag het ene en de andere dag het andere? Dat is wel erg apart dan. En had ze normaal na de vis geen scheten, en nu je het mengt met de kippenbotmix wel?
Door Barf
#2068254
[quote="charmed"]
Ik voer mixen en gemalen vlees van Kiezebrink. En een van mijn shelties heeft sinds dat ik de mixen meng met gemalen vlees best veel ontlasting. Het is ook niet zo straks als voorheen. Ik geef haar als enige 2/3 mix (Fazant, eend, haas, konijn) en 1/3 spiervlees (rund, lamspens, hert) en 1/3 vismix & kippenbotmix. En nog wat orgaanvlees aanvullend om het compleet menu te maken.

Toen ik de ene dag een mix gaf en de andere dag spiervlees, was de ontlasting veel minder dan nu. Maar nu ik het meng (omdat dat beter is voor de anderen) heeft zij juist heel veel ontlasting en laat ongelofelijke scheten  :-\ Vooral na de vis is het behoorlijk scheten. Ze heeft gewoon slappe ontlasting en veel.
[/quote]
Waarom geef je het haar dan niet als voorheen en meng je het voor de anderen ?
Door Lil
#2069118
Ik geef niet bij alle kiezenbrink mixen extra vlees bij.

Vis geef ik zonder extra vlees evenals konijn en fazant. Bij alle anderen doe ik er spiervlees bij. Idd omdat er anders problemen zijn met slappe ontlasting (en eventueel bijbehorende scheten) of juist harde ontlasting.

Ik denk dat je hond met slappe ontlasting een wat hoger botpercentage nodig heeft dan de anderen. Hier 2 honden en 2 katten en elk hun eigen schema, helaas...
Door charmed
#2070954
[quote="Meike en Daisy"]
Hee, nog geen antwoord... Zal ik m'n best doen en meteen je topic uppen.

Klopt het dat je precies hetzelfde voert, maar dan gemengd in plaats van de ene dag het ene en de andere dag het andere? Dat is wel erg apart dan. En had ze normaal na de vis geen scheten, en nu je het mengt met de kippenbotmix wel?
[/quote]Ik voer het gemengd nu, maar de verhouding bij haar ligt niet 50% / 50%. De verhouding bij haar ligt bij haar anders, omdat ze van 50%/50% veel ontlasting had. Dus ben ik dit gaan veranderen naar 2/3 (mix) en 1/3 (spiervlees) dat elke dag. En in het begin leek dat goed te gaan, maar inmiddels krijgt ze veel ontlasting en ook een beetje slappe ontlasting. Normaal na de vis waren er idd geen scheten, maar overgeven (als ik het zonder kippenbottenmix) door een te snelle vertering. Het is niet alleen scheten nu na de vis/kippenbotmix. Ik heb het nu wat geminderd (in hoeveelheid) en kijken hoe ze daar op reageert. Een paar gram per maaltijd.
Door charmed
#2070956
[quote="Lil"]
Ik geef niet bij alle kiezenbrink mixen extra vlees bij.

Vis geef ik zonder extra vlees evenals konijn en fazant. Bij alle anderen doe ik er spiervlees bij. Idd omdat er anders problemen zijn met slappe ontlasting (en eventueel bijbehorende scheten) of juist harde ontlasting.

Ik denk dat je hond met slappe ontlasting een wat hoger botpercentage nodig heeft dan de anderen. Hier 2 honden en 2 katten en elk hun eigen schema, helaas...
[/quote]Ja daarom kreeg ze ook 1/3 (spiervlees erbij) maar ik kan idd proberen de konijn en fazant zonder spiervlees te geven. Maar ik was bang dat ze dan te veel aan orgaan kreeg in verhouding.

Die andere twee krijgen 50%/50% ze poepen allebei heel goed nu, lekker strak en geen problemen meer met ontlasten, maar ik vind dat het er wel te kalkerig eruit ziet.
Door charmed
#2070959
[quote="Barf"]
Waarom geef je het haar dan niet als voorheen en meng je het voor de anderen ?
[/quote]Vond haar die ene dag tussendoor ook wat slappere en meer ontlasting hebben, maar niet zoveel als nu. Vind het wel makkelijker om iedereen elke dag gemengd te geven. Ik ben nu aan het proberen haar wat minder te geven per maaltijd, maar een paar gram, eens kijken dat ik dat nog iets kan afbouwen en hoe dat dan gaat. Kan best zijn dat gemengd toch meer vult dan apart, dat ze dan minder nodig is. Ik geef nu 2 gram per maaltijd en de ontlasting zag er vandaag ook wat strakker uit. Dit zou dus best de oplossing kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2071680
[quote="charmed"]
En nog wat orgaanvlees aanvullend om het compleet menu te maken.
[/quote]

Geef je nog meer orgaan erbij? In de mixen zit al ongeveer 30% orgaan.
Door charmed
#2071715
[quote="DebbieV"]
Geef je nog meer orgaan erbij? In de mixen zit al ongeveer 30% orgaan.
[/quote]Ik geef nog 3% lever erbij en 1,5% nier ( NRV)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door