Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#2069122
DJ heeft een losse kies, een premolair in zijn bovenkaak. Hij heeft het al eerder gehad onderin en dat heeft zijn lichaam netjes zelf opgeruimd, niets meer van te zien. Deze zit er al een tijd en verkleurd natuurlijk, ik heb het idee dat de wortel is afgestorven. Een hele tijd geleden waren we bij Erwin in Heiloo en heb ik hem gevraagd wat ermee te doen, hij zei het wel in de gaten te houden maar dat het lichaam het zelf kan opruimen. Dat is ook mijn idee. Het ziet er verder rustig uit.

Oorzaak weet ik niet. Omdat DJ eerder niet goed verzorgd is geweest kan het ook met verwaarlozing van zijn gezondheid (toen) te maken hebben misschien.

Wat zouden jullie hiermee doen? DJ wordt in september al 10, een narcose vind ik dus niet zo fijn voor hem... In het verleden trouwens geen problemen ondervonden met narcose maar hoe ouder hoe risicovoller :(.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op wo 27 jul 2011, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2070505
Ik zou van tijd tot tijd Erwin er even naar laten kijken. Hij is A)goed op gebied van tandheelkunde en B)niet iemand die zomaar een hond onder narcose brengt om een kies te verwijderen. Ik vind het vanaf de foto (die is ook zo klein :o :biggrin2:) heel moeilijk te bepalen. Blijft het rond de kies een beetje schoon? Bloed het daar makkelijk?
#2070646
Nou, ik woon dus niet om de hoek bij Erwin, was het maar waar ;D. Er vormt zich nu een wit randje op de tand bij het tandvlees, ik denk zelf iets van tandsteen. Dat heeft hij verder niet bij zijn andere tanden/kiezen. Ik zal de foto even iets groter maken. Het bloed niet. Met je vinger kun je hem wel enigszins heen en weer duwen.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2070746
DJ en Doerak schreef: Nou, ik woon dus niet om de hoek bij Erwin, was het maar waar ;D.
compleet off topic: Bij jou ook al niet???????

Onze Baryak heeft bijna 7 jaar met een "losse" kies rondgelopen. Het tandvlees bleef wel mooi roze en alleen met het stevigere barfwerk kauwde hij aan de andere kant.
#2070848
compleet off topic: Bij jou ook al niet?
;D

DJ heeft het ook al eerder gehad, toen lag er opeens een tand op de vloer, Doerak was al klaar met wisselen dus die kon het eigenlijk niet meer zijn. Beide honden gecheckt, mist DJ opeens een tand. Stukje wortel zat er nog in, netjes door t lichaam zelf opgeruimd.

Ben alleen zo bang dat je niet ziet wat er 'binnenin' gebeurt en daar één of ander ontstekingsproces aan de gang is. Scheelt misschien ook dat DJ dagelijkst zilverwater krijgt. En wat is dat wittige wat zich vormt aan de rand van het tandvlees?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op wo 27 jul 2011, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door