Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#2070246
De hond van een vriendin is 14 jaar oud en weegt ongeveer 9 kg en moet vrijdag onder narcose.
Er wordt een wratje bij het oog weggehaald dat naar binnen groeit en nu open is gekrapt.
En dan wordt gelijk ook zijn gebit schoongemaakt en een wratje op zijn knie weggehaald.

Hij is verder gezond en tierig maar natuurlijk wel 14 jaar.
Mijn eigen hond kreeg na operatie arnica (en nog iets speciaal voor botbreuken) en probiotica.
Kan dit ook in deze situatie en hoe is de hoeveelheid voor een hond van 14 jaar die 9 kg weegt?
Misschien nog andere suggesties?

We vinden het wel erg spannend voor onze oude vriend en willen hem zo goed mogelijk ondersteunen.
Hij eet trouwens kvv.
Door Lizzy
#2070554
Het hondje mag een paar dagen voor de operatie geen visolie meer. Na de operatie zou ik hem Traumeel van de firma Heel geven. Daar zit onder andere Arnica in maar ook bijv. Hypericum en Calendula. Goed spul voor na de operatie.

Sterkte met het menneke vrijdag!
Door Yvonne K
#2070561
Dank voor je reactie Lizzy. :)
Ik weet eigenlijk niet of hij visolie krijgt, zal het in ieder geval doorgeven.
En waarom moet ze daar dan mee stoppen?

Kan je Traumeel ook via apotheek/drogist verkrijgen?
En wat is dan de dosering voor hem (9 kg)?
Nou nog een heleboel vragen maar ik ben zenuwachtiger dan toen met mijn eigen hond.
Komt dat tie al zo oud is :(
Door keetje
#2070573
Ik vraag me dat ook af, waarom stoppen met Visolie?

Keet is een paar maanden gelden onder zei geweest ivm het verwijderen van een kies maar ik heb haar gewoon tot de laatste maaltijd visolie gegeven. Wist niet dat dat niet mocht?
Door Lizzy
#2070832
Vis olie verdund het bloed. Dat kan lastig zijn met operaties.
Traumeel kun je wel bij de apotheek/drogist krijgen of bestellen en anders via Internet (ik bestel het altijd bij plaza33). Voor de dosering kun je de kinderdosering van kinderen van 6 tot 12 jaar wel aanhouden.
Door keetje
#2070865
[quote="Lizzy"]
Vis olie verdund het bloed. Dat kan lastig zijn met operaties.
Traumeel kun je wel bij de apotheek/drogist krijgen of bestellen en anders via Internet (ik bestel het altijd bij plaza33). Voor de dosering kun je de kinderdosering van kinderen van 6 tot 12 jaar wel aanhouden.
[/quote]

Bedankt, weer iets bijgeleerd!
Gebruikersavatar
Door kira
#2072947
Ik zou hem dan nu ook nog drainage druppels geven van de Groene Os. Dat zorgt voor een goede afvoer van de narcose zodat ook de nieren niet te zwaar belast raken. Als het hondje zowieso al wat mindere nieren heeft, zou je nog aan niercompositum kunnen denken ipv drainage druppels. Als je belt met de Groene Os kunnen ze wel aangeven hoeveel druppels per dag. Hoop dat het goed blijft gaan met het Menneke.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door