Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door rupa
#2069256
Laatst gewijzigd door rupa op do 21 mar 2013, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#2069263
Belangrijke vraag is waarom je hond fortekor krijgt, wanneer is er voor het laatst bloedonderzoek gedaan en wat waren de nierwaardes?

Hier lopen 2 poezen die diezelfde fortekor krijgen in combinatie met kvv en ik pieker er niet over om dat te vervangen door solidago.
Sofi daarentegen krijgt wel solidago en geen fortekor, maar haar waardes zijn dan ook veel beter en als hond kan ik haar ook gemakkelijk het barfnierdieet voeren.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2069284
Laatst gewijzigd door rupa op do 21 mar 2013, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2069424
Ik weet niet of je Fortekor weg moet laten. De meningen verschillen daarover zo (van "niet geven bij nierproblemen" tot "zeker wel geven bij nierproblemen" - ik heb artikelen gelezen waardoor ik het gebruik van Fortekor bij nierproblemen nogal discutabel vind). Je kunt in ieder geval Solidago erbij geven.

Wat zijn de UREUM waardes? Want ik neem aan dat de waardes die je hier geeft de CREA waarde is?
Door Lizzy
#2069425
Dit is wat Fortekor doet/zou moeten doen:

Met behulp van het medicijn fortekor (ACE-remmer) worden de bloedvaten in de nieren verwijd waardoor
de nierdoorbloeding verbetert. Door meer doorbloeding zullen de nieren extra energie krijgen en beter
afvalstoffen uit het lichaam kunnen uitscheiden.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2069518
Laatst gewijzigd door rupa op do 21 mar 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2069832
rupa schreef: de waarden zijn inderdaad haar crea ik weet niet meer wat haar UREUM waarden zijn dat is me eigenlijk niet verteld, ik ga daar nog eens even over bellen morgen.  ik heb inderdaad ook gelezen over forekor dat de ene het wel wil en de andere niet omdat het meer schade kan zijn voor de nieren daarom vind ik het ook moeilijk ik zelf ben niet zo'n medicijn freak als er alternatief is op natuurlijke basis is vind ik dat prettiger. ik vraag me ook af of ze van fortekor aankomen? nu heb ik veel geprobeerd om haar wat af te laten vallen minder eten te geven nu zitten we op 2x 100gr en ze blijf maar terug vallen naar de 14 kilo terwijl ze 12 kilo mag wegen ( we zijn begonnen met 240gr dat moest ze eigenlijk op haar gewicht hebben )12 kilo ) toen begon ze aan te komen we hebben het elke keer met 10 gram verlaagt ( rustig aan  ) tot dat we nu op 200gr per dag krijgt maar ze blijft op die 14 kilo ( soms is er 3 ons af en na 3 dagen zit ze weer op 14 kilo ze stabiliseert zich steeds weer naar 14 kilo toe) ze valt niet af, kan dat aan het medicijn liggen? ik wil haar ook niet meer minder eten geven.
wat doet solidago dan? is dat een soort plaspil of zal dat ook de nieren wat stabiliseren?


groetjes paulien
ps zijn die stukjes die jij gelezen heb lizzy over fortekor op internet te vinden?
Ja, ik weet alleen niet meer waar.... Ik had de adressen allemaal opgeslagen maar ben ze kwijt. Ik vraag het aan Dorothea, zij liet ze aan mij lezen.

Ik ken het niet, als bijwerking, in gewicht toenemen door Fortekor.

Solidago is een urineafdrijver. Het reinigt het lichaam, helpt afvalstoffen af te voeren en zorgt voor een goede vochtbalans.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2070107
Laatst gewijzigd door rupa op do 21 mar 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2070117
rupa schreef: vast bedankt voor jullie hulp hier ben ik al erg blij mee.
ik heb een beslissing genomen en ga het toch proberen met solidago complex, wat zou de dosering moeten zijn wat ik haar moet geven.
ik ga straks even naar de apotheek en vragen of ze ook in pil vorm hebben en anders druppels.
ik vind jacky ook af en toe suffig en volgens mij is dat wel een nadeel van fortekor, dat maakt mijn reden ook groter om solidago te proberen en om dat het ook pijnstillend en ontsteking remmend werkt.
ik zal zeker bijhouden op de forum hoe het gaat en hoe het gaat met de overstap en gaat het niet dan gaan we verder met fortekor dan zit er niks anders op. en als het gewicht nou wel gaat afnemen dan weten we ook gelijk waar het van komt.

groetjes paulien
Solidago Complex van A Vogel is een pil-vorm.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2070326
Laatst gewijzigd door rupa op do 21 mar 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2071029
Laatst gewijzigd door rupa op do 21 mar 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2072372
Laatst gewijzigd door rupa op do 21 mar 2013, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door