Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lillebill
#2069652
djesta is een pup van zes maanden en heeft ineens allemaal rare plekjes op haar rug.. de huid is niet rood.. ze jeukt er wel aan..
iemand een idee wat dit is?
ben al naar de dierenarts gegaan maar die denk dat het iets van een allergie is..
het gaat samen slecht eten gepaard.. ik heb dit gepost in het kvv topic:

Ik heb een pup van 6 maanden.. Ze is met 4 maanden uit spanje naar nederland gekomen.. Ze is opgegroeid op straat en heeft daarna in een opvang gezin gezeten..
De eerste dagen dat ze hier kwam heb ik haar een beetje dogsloversgold gegeven.. Dit om haar niet na de stress van het vliegen meteen op ander voer te zetten.. Ik heb haar nu al een tijd zover dat ze KVV met plezier eet.. Vooral smulldier compleet vind ze heerlijk..
Ik gaf haar die erg vaak omdat ze er zo gek op is..( en ben net verhuisd dus ben nog opzoek naar een plek waar ze andere kvvs kopen)  Zins twee weken eet ze t met lange tanden..t begon met niet meer blij zijn als t eten kwam.. Maar opeten deed ze t wel..daarna zins iets van 4 dagen neemt ze een hapje en loopt dan weg.. Maar zodra ze ziet dat de andere hond t wilt pakken jaagt ze hem weg.. Ze eet dan een paar happen zo van dit is van mij en jij krijgt t niet..en langsaam eet ze dus uiteindelijk haar hele bak bijna leeg..
Ook heeft ze in die 2 weken een soort kale plekjes gekregen.. Ik ben daar mee naar de dierenarts geweest en die zij dat het geen schimmel ofzo was maar een alergische reactie.. Ze heeft een prikje gekregen en ik moest t 2 weken aankijken..
Vanacht hoorde ik haar piepen en toen wou ze gras eten en moest spugen..
Ze is ook wat slank  maarja ze is een podenco ibicenco en die zijn altijd slank.. De da vond haar niet mager toen ik langs was gegaan vrijdag.. Ze weeg 10.7 kilo en is 52 cm hoog.. ( houd er rekening mee dat ze een windhond achtige is )
Iemand een idee wat t kan zijn en wat ik moet doen?( ik heb vanmiddag zoiezo om 14:00 een afspraak bij de da )
ben inmiddels bij de da geweest. ze had lichte koorts en heeft wat voor haar darme gekregen zodat die tot rust kunnen komen en de misselijkheid weg gaat.. ook had ze wat bloed in haar ontlasting.. daar heb ik een pasta voor gekregen zodat de maagwand herstelt als ik t goed heb..

hier een foto van haar vacht..
Afbeelding

iemand een idee? ik heb als tip in me andere topic gekregen haar even geen eten op te dringen.. en haar maar even te laten..
dit topic gaat me voornamelijk om de vacht maar tips over de rest zijn ook welkom..
Door Barf
#2069660
Lillebill schreef: djesta is een pup van zes maanden en heeft ineens allemaal rare plekjes op haar rug.. de huid is niet rood.. ze jeukt er wel aan..
iemand een idee wat dit is?
ben al naar de dierenarts gegaan maar die denk dat het iets van een allergie is..
het gaat samen slecht eten gepaard.. ik heb dit gepost in het kvv topic:

Ik heb een pup van 6 maanden.. Ze is met 4 maanden uit spanje naar nederland gekomen.. Ze is opgegroeid op straat en heeft daarna in een opvang gezin gezeten..
De eerste dagen dat ze hier kwam heb ik haar een beetje dogsloversgold gegeven.. Dit om haar niet na de stress van het vliegen meteen op ander voer te zetten.. Ik heb haar nu al een tijd zover dat ze KVV met plezier eet.. Vooral smulldier compleet vind ze heerlijk..
Ik gaf haar die erg vaak omdat ze er zo gek op is..( en ben net verhuisd dus ben nog opzoek naar een plek waar ze andere kvvs kopen)  Zins twee weken eet ze t met lange tanden..t begon met niet meer blij zijn als t eten kwam.. Maar opeten deed ze t wel..daarna zins iets van 4 dagen neemt ze een hapje en loopt dan weg.. Maar zodra ze ziet dat de andere hond t wilt pakken jaagt ze hem weg.. Ze eet dan een paar happen zo van dit is van mij en jij krijgt t niet..en langsaam eet ze dus uiteindelijk haar hele bak bijna leeg..
Ook heeft ze in die 2 weken een soort kale plekjes gekregen.. Ik ben daar mee naar de dierenarts geweest en die zij dat het geen schimmel ofzo was maar een alergische reactie.. Ze heeft een prikje gekregen en ik moest t 2 weken aankijken..
Vanacht hoorde ik haar piepen en toen wou ze gras eten en moest spugen..
Ze is ook wat slank  maarja ze is een podenco ibicenco en die zijn altijd slank.. De da vond haar niet mager toen ik langs was gegaan vrijdag.. Ze weeg 10.7 kilo en is 52 cm hoog.. ( houd er rekening mee dat ze een windhond achtige is )
Iemand een idee wat t kan zijn en wat ik moet doen?( ik heb vanmiddag zoiezo om 14:00 een afspraak bij de da )
ben inmiddels bij de da geweest. ze had lichte koorts en heeft wat voor haar darme gekregen zodat die tot rust kunnen komen en de misselijkheid weg gaat.. ook had ze wat bloed in haar ontlasting.. daar heb ik een pasta voor gekregen zodat de maagwand herstelt als ik t goed heb..

hier een foto van haar vacht..
Afbeelding

iemand een idee? ik heb als tip in me andere topic gekregen haar even geen eten op te dringen.. en haar maar even te laten..
dit topic gaat me voornamelijk om de vacht maar tips over de rest zijn ook welkom..



Ik vind 10.7 met 52 cm schofthoogte neem ik aan wel mager en ik heb zelf podenco's :)
Maar het is wel een gegeven dat je een podenco pas na drie jaar echt goed op gewicht krijgt, dit vanwege hun energiek gedrag.
Ik zou de ontlasting laten onderzoeken op parasieten ;)
Door Lillebill
#2069666
Waar zou ik dat kunnen doen? Bij het woud?
Ik zal nog even een foto van haar plaatsen dan kan je zien hoe ze eruit ziet..
Ja ze verbrand als een gek want ze blijft rennen! Al is ze vandaag sloompjes.. Maar normaal geen rem te vinden..
Door Borke
#2069768
Weet jouw DA dat zij uit Spanje komt, heeft hij bloedonderzoek gedaan naar Mediterane ziektes?
Onze Sofi komt ook uit Spanje en heeft zo'n ziekte namelijk.
Ben je al lid van het buitenlandse honden forum?
Door Lillebill
#2069845
Borke schreef: Weet jouw DA dat zij uit Spanje komt, heeft hij bloedonderzoek gedaan naar Mediterane ziektes?
Onze Sofi komt ook uit Spanje en heeft zo'n ziekte namelijk.
Ben je al lid van het buitenlandse honden forum?
Ja dat weet ze.. En we hebben nu inderdaad na aandringen van mij bloed geprikt voor de mediterane ziektes..
Jep zit ook op t buitenlandsehonden forum.. Alleen niet zovaak.. Zit voor namelijk op podencoworld..

Vind u t eruit zien als een symtoom van een mediterane ziekte?
Door mysmoothcollies
#2069953
Borke schreef: Weet jouw DA dat zij uit Spanje komt, heeft hij bloedonderzoek gedaan naar Mediterane ziektes?
Onze Sofi komt ook uit Spanje en heeft zo'n ziekte namelijk.
Ben je al lid van het buitenlandse honden forum?
Zo te zien is ze niet echt heel mager..............
Door Barf
#2070035
Lillebill schreef: Afbeelding
hier een foto van haar.. deze is van afgelopen week..  vind je haar heel mager?
Op deze foto vind ik haar niet te mager hoor  ;)
Door Barf
#2070036
Lillebill schreef: Waar zou ik dat kunnen doen? Bij het woud?
Ik zal nog even een foto van haar plaatsen dan kan je zien hoe ze eruit ziet..
Ja ze verbrand als een gek want ze blijft rennen! Al is ze vandaag sloompjes.. Maar normaal geen rem te vinden..
Ontlasting op kweek laten zetten via je dierenarts , verder wat ik van de foto zie ziet ze er goed uit, ze is absoluut niet te mager voor een podenco, lekker alert koppie, hele mooie hond ;)
En ik zou opnieuw laten testen op mediterane ziektes, in ieder geval leishmania en erlichia ;)
Door Lillebill
#2070054
Gelukkig vinden jullie haar niet te mager.. :)


Ze ziet er een stuk vrolijker uit vandaag maar eten doet ze nog steeds met lange tanden.. Dus ik heb t maar even weggehaald..

@lizzy nee volgens de dierenarts niet..
Door Lizzy
#2070061
Als ze geen (mediterane) ziekte heeft, geloof ik dat ik haar eens een lekkere reinigingskuur liet ondergaan. Geef je verder visolie? En misschien moet je ook eens een andere KVV proberen. Of (nog beter) BARF.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door