Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nicolette Wildschut-Kamst
#2069551
Ik heb de laatste tijd moeite ons beagle teefje Pip op gewicht te houden. Mac het reutje lukt dit moeiteloos bij maar Pip begint aan te komen.
Ik voer de honden KVV en als eventuele snacks/beloning alleen dierlijke produkten of eens een stukje wortel o.i.d. dit ook i.v.m. glutenovergevoeligheid van Mac.
Ik wandel even veel met ze als voorheen en voer Pip sinds een week of drie nu nog maar 2/3 van haar dagportie KVV maar er gaat geen gram af!
Wel is ze nu echt super gefixeerd op alles wat in haar ogen eetbaar is (slakken in de tuin en poep van andere honden)
Ik zit me echt suf te piekeren hoe ik haar eten zodanig aan kan passen dat ze toch wat af gaat vallen! Misschien toch wat meer toevoeging van groenten?
Kennen jullie het probleem en wat zou een goede oplossing zijn.

Gr. Nicolette, Pip en Mac
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2069558
Ik weet niet wat je zoal met ze wandelt? Naar mijn mening zit afvallen meer in beweging dan in voer verminderen (tenzij er echt overdadig gevoerd wordt). Als je haar al minder voer geeft, lijkt me meer bewegen een must. Of anders bewegen, lopen aan een korte riem is veel minder effectief als los rennen of naast de fiets bijvoorbeeld.
Groenten kan je wel wat meer geven om het hongergevoel wat weg te nemen. En veel knaagwerk geeft ook voldoening.

Vergeet ook niet dat langzaam afvallen het beste is, maar na 3 weken 1/3 minder voer zou je wel iets afvallen verwachten.
Door nike
#2069644
Wat voor voeding geef je, is het niet te vet waardoor er te weinig andere voedingsstoffen binnen komen.
Door Pedro98
#2069822
[quote="nike"]
Wat voor voeding geef je, is het niet te vet waardoor er te weinig andere voedingsstoffen binnen komen.

[/quote]

Daar kun je inderdaad ook nog wel wat uithalen, de ene soort is vaak net wat vetter dan de ander.
Door Barf
#2070064
Ik zou het meer in de beweging zoeken, lekker fietsen, je kan wel gaan minderen met voeding maar dan zie je dat ze zelf gaan lopen zoeken ;)
Door Lil
#2070126
Ik zou het vooral in een andere kvv zoeken. Ik had hier hetzelfde probleem, herder lief kreeg even weinig als yorkshire van pa. Ofwel ik zat op 1.1% van het ideale lichaamsgewicht (dus nog niet eens van het toenmalige lichaamsgewicht). Meer bewegen kan mijn 10-jarige met behoorlijke artrose niet. Hij wandelt al 2 uur per week en doet daarnaast ook nog seniorenbehendigheid en GG. Op aanraden van hier van kvv veranderd en opeens vielen de kilo's eraf. Nu zit hij weer op 1.3% en wil ik hem wel iets dunner, maar is hij niet meer echt te dik. Het extreme vreten is opgehouden en zo kunnen we er alle twee mee leven. Een andere kvv kan een groot verschil uitmaken. In jou geval nog iets meer of iets andere beweging als het lukt en dan moet het lukken.
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#2070522
Dank voor jullie reakties!
Ik overweeg idd met Pip te gaan fietsen. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan maar ik denk wel dat ze gewoon meer tempo moet gaan maken.
Aan KVV geef ik Lotgering en dan hebben we altijd 3 soorten: Paard (light), rund/pens en lam. Ik pak gewoon wisselend een rolletje.
Ik had ook een keer eend maar dat verdroeg Mac niet en ik heb ook het idee dat eend vrij vet is.
Dus als jullie nog wat kunnen zeggen over wat ik nu geef dan hoor ik het graag!
Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2070670
In Lotgering zitten geen groentes, dus die kun je iig zelf bijvoeren. Is een vezelrijke maagvuller die niet aanzet. Dus dat zou ik wel overwegen. Je geeft al paard en ik de andere versies zit ook kip, dus wat dat betreft heb je ook wel 4 goede diersoorten volgens mij. Eend is inderdaad vetter en zou ik dan niet extra geven.

En fietsen vind ik zelf een heerlijke manier om de hond goede beweging te geven. Wel netjes de hond rechts van de fiets laten lopen aan een vaste riem, zodat je hem bij je wielen weg kan houden. Veel plezier  :)

Groetjes Karin
Door Lil
#2070703
In de gewone lotgering zit al lam. Lam is vetter, dus je zou de lam variant weg kunnen laten. Boris is juist op lotgering afgevallen. Nu krijgt hij vaker paard dan cayley die weer wat vaker eend krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door