Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door golfje
#2068359
Tot nu toe voer ik mijn pup elke dag compleet, ze is nu 16 weken, maar in hoeverre is dit echt nodig en wanneer kan ik overgaan naar wekelijks compleet?

Kan ik nu al het orgaan verdelen over de week? (de ene dag lever, andere nier, andere hart, andere pens?)
Kan ik nu ook al de ene dag net iets meer geven en dan de volgende dag iets minder? (als dat zo beter uitkomt qua gewicht van de producten, het verschil zal niet meer zijn dan 10% van het geheel)

Wanneer zou ik de overstap van 4x per week orgaan ipv verdeeld over 7 dagen kunnen doen?
#2068366
Volgens mij kan je nu al zeker per week compleet voeren. Ik heb met mijn katten nooit anders gedaan, ook niet toen ze heel jong waren. Je voert al even vers, dus woefje heeft zeker al een basis.
#2068452
meer meningen van anderen die ook pups hebben grootgebracht op barf of veel verstand hebben? Ik pijl liever dit antwoord bij meerdere mensen voor ik beslis wat ik ga doen  ;)

Koekje je bedoeld dus ook dat ik dan de ene dag bot en spiervlees geef en de andere dag bot orgaan en groente bijvoorbeeld? dus echt volledig per week kan overschakelen en niet alleen die kleine voorbeelden die ik gaf?
#2068457
golfje schreef: meer meningen van anderen die ook pups hebben grootgebracht op barf of veel verstand hebben? Ik pijl liever dit antwoord bij meerdere mensen voor ik beslis wat ik ga doen  ;)

Koekje je bedoeld dus ook dat ik dan de ene dag bot en spiervlees geef en de andere dag bot orgaan en groente bijvoorbeeld? dus echt volledig per week kan overschakelen en niet alleen die kleine voorbeelden die ik gaf?


Ja, dat kan echt. Volgens mij zijn er hier weinig mensen die echt iedere dag compleet voeren.
Je kan ook even in de menu-afdeling neuzen. Daar zitten ook meer menu's voor pups, dus heb je meer referentie.
Door Nadia
#2068476
Jup, ik heb juist gehoord, dat elke dag compleet juist niet compleet is, omdat het lichaam van de hond dan kan 'kiezen' tussen de voedingswaarden. Ik stel het nu zwart wit, weet ook niet of dit een fabel is ja of nee.

Goed, je kunt het bovenstaande vergeten en gewoon wekelijks compleet voeren. De richtlijn is om in de 3 weken een compleet menu te geven.

Wat ik WEL zou aanraden is om iedere dag vleesbot te blijven geven. Om fatsoenlijke drollen te behouden.

Ik voer ook in de week compleet, ma visbot + spier di: bot+orgaan wo: bot+ spier do: bot+pens vrij: bot+spier za: bot+orgaan zo: bot+ spier. En dan een 5 dagen in de week groente mix erbij.
#2068504
Ja hoor, je kunt best per week compleet gaan voeren. Heb ik ook met Jamey gedaan toen die pup was. Volgens mij mag je zelfs bij een pup per 2 weken compleet voeren. Nu ze allemaal volwassen zijn voer ik zelfs per 3 weken compleet, dit omdat ik dan per gewicht goed uitkom. Heb namelijk precies 2 kg nodig per dag voor 4 honden. Dus dat is de ene dag 1kg vleesbot+ 1kg spier en de andere dag 1kg vleesbot + 1kg orgaan. Hoef dus niks van te voren af te wegen want je krijgt bijna alles per kg binnen. Heerlijk.
#2069074
Nu mijn porties niet meer kloppen in de vriezer combineer ik ook met orgaan en vleesbot en spiervlees met vleesbot. Eerder gaf ik altijd iedere dag compleet, nu gaat dat dus niet meer. Iki vind het zelf fijner om iedere dag compleet te geven omdat dat makkelijker uit te rekenen is, ik ben nl niet zo'n rekenwonder  ;)
Door Lizzy
#2069081
golfje schreef: Tot nu toe voer ik mijn pup elke dag compleet, ze is nu 16 weken, maar in hoeverre is dit echt nodig en wanneer kan ik overgaan naar wekelijks compleet?

Kan ik nu al het orgaan verdelen over de week? (de ene dag lever, andere nier, andere hart, andere pens?)
Kan ik nu ook al de ene dag net iets meer geven en dan de volgende dag iets minder? (als dat zo beter uitkomt qua gewicht van de producten, het verschil zal niet meer zijn dan 10% van het geheel)

Wanneer zou ik de overstap van 4x per week orgaan ipv verdeeld over 7 dagen kunnen doen?
Ik heb met mijn puppen nooit elke dag compleet gevoerd. Ik heb altijd in 1 week compleet gevoerd. Nou, ze zijn best leuk groot geworden :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door