Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Karin
#19259
Ik heb gisteren een pup erbij gehaald en die kreeg brokjes geweekt in water met een druppie melk. Volgens mij is dat niet HET ultieme menu voor hem. Simba(8) krijgt Carnibest. Wat kan ik die klein nou het beste te eten geven?
Doei
Door Lizzy
#19264
Hoi Karin, hetzelfde als Simba!
Groetjes, Lizzy
Door Karin
#19288
En moet ik daar nu al mee beginnen. Dan doe ik iedere dag een fliebertje vlees meer door de brokjes.
Hoeveel brokjes moet ik trouwens geven, want ik heb een zak met brokjes van de fokker meegekregen, maar daar staat niks op. Hoeveel Carnibest moet hij over een week of 3 hebben, en moet daar ook groente bij?
Doei
Laatst gewijzigd door Karin op do 30 okt 2003, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#19291
Wil je naast Carnibest ook brokjes blijven geven? Of gaat de pup geheel over op vers? Dan zou ik 'm cold turkey overzetten (mits de pup in goede gezondheid is).
Qua hoeveelheid... Paul had hier dacht ik al iets over geschreven bij een ander onderwerp. Ik heb in het begin 2 maal de toegestane hoeveelheid voor een hond met een dergelijk gewicht aangehouden, en dat langzaam afgebouwd (over een paar maanden). En voeren op de ogen, uiteraard.
Door Karin
#19339
Hoi, ik wil graag helemaal op vlees over. Ik heb bij die andere hond wel cold turkey gedaan maar dat durf ik niet zo goed bij deze. Hij is pas 7 weken.
En de hoeveelheid. Hij weegt nu 1200 gram. Dus moet ik volgens jou dan 50 gram vlees gaan geven? Ben beniewt hoe ook anderen hierover denken

doei
Door sylvia
#19370
Hoi karin,gewoon direkt over zetten op alleen vlees.
Dat is totaal geen probleem en hij zal er ook weinig last van ondervinden.Voor de hoeveelheid kun je niet het schema aanhouden wat op de verpakking staat.Mijn pup eet namelijk ongeveer een pond terwijl de volwassenen 200 gram per dag krijgen.Een pup moet gewoon meer hebben om te groeien.Zorg dat hij niet te vet wordt of mager dan zit je goed zet 3 a 4 keer per dag een schaaltje Carnibest voor zijn neus en kijk wat hij eet,laat hij elke keer heel veel staan dan iets minder geven.
Door Gaitkeeper
#20069
Hoi,
Ik ben geen expert maar kan je vertellen hoe wij het met onze pup hebben gedaan (nu dikke 3 maanden oud). Onze oudere hond krijgt ook Carnibest en Corine vertelede ons dat de kleine ook gewoon dezelfde mix (natuur) kon eten. Onze kleine kwam van een boerderij waar ze met 6,5 weken :'( al van moeders gescheiden waren en gewoon van tafel meeaten. D.w.z. geen vlees hoor, eerder de jus en de aardappelen. En melk van de eigen koeien.
Ik heb hem dus gelijk overgezet op Carnibest (en nog een weekje puppiewelk) maar misschien is die overgang wel makkelijker dan vanaf brokjes ?
In elk geval heeft ie geen last ervan gehad en niet eens echt dunne ontlasting ervan.

Wat ik je wel kan vertellen is dat onze pup altijd veeel meer heeft gegeten dan die 50 gr per kilo. Eerst vond ik dat ik me daar redelijk aan moest houden maar na een weekje heb ik dat maar los gelaten en geef hem wat ik denk dat ie nodig heeft.

En op dit moment zit onze Bikkel als een volleerde barfer bloedjefanatiek op een (recreatie)bot te knagen !
Boppur (4jaar) keek even 5 minuten gek naar dat bot maar is nu nog fanatieker aan het kauwen !
Heerlijk ! 8) :P
(Ik vind het zo leuk om nu eens een hond gelijk van jongs af aan aan het vlees te hebben !)
Door Karin
#20592
Hoi, nou ik heb jullie advies ter harte genomen en Bobby zit al 5 dagen op carnibest. Hij woog vorige week 1300 gram en krijgt nu 90 gram per dag. Dat gaat erin als ketellapper zal maar zeggen. Hij moet zo'n 6 kilo gaan wegen dus volgens mij zou hij dan nu een beetje dit gewicht moeten eten(hij lust nog wel meer), Hij krijgt 3 keer per dag. Wanneer moet hij naar 2 keer per dag? Weet iemand dat? Hij heeft nergens last van gehad. Ik heb hem meteen maar vlees gegeven. Vanaf zaterdag krijgen ze allebei 2 weken knoflook tegen de wormen.
Door sylvia
#20691
[quote="Karin"]
Hoi, nou ik heb jullie advies ter harte genomen en Bobby zit al 5 dagen op carnibest. Hij woog vorige week 1300 gram en krijgt nu 90 gram per dag. Dat gaat erin als ketellapper zal maar zeggen. Hij moet zo'n 6 kilo gaan wegen dus volgens mij zou hij dan nu een beetje dit gewicht moeten eten(hij lust nog wel meer), Hij krijgt 3 keer per dag. Wanneer moet hij naar 2 keer per dag? Weet iemand dat? Hij heeft nergens last van gehad. Ik heb hem meteen maar vlees gegeven. Vanaf zaterdag krijgen ze allebei 2 weken knoflook tegen de wormen.
[/quote]
Hoi Karin,bij een opgroeiende pup heb je niets aan de richtlijnen die op de verpakking staan he.
Mijn pup is nu 14 1/2 week en krijgt nog 3 x per dag een schaaltje CB.
Als je pup nog meer wil eten en hij is niet te dik zou ik gewoon meer geven.Ik weeg eigenlijk nooit het voer,toevallig heb ik dat 1 dag gedaan omdat iemand mij vroeg hoeveel Donna precies te eten kreeg.
Door Balou
#20713
Hoi Karin,
Laat pupje lekker mee smullen met vers heb ik met mijn pupje toen ik haar kreeg met 7 wkn. en 2 dgn. ook gedaan ze is nu bijna 12 wkn.En de kant en klaar vers vlees voeding is helemaal compleet.Groetjes A.L
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door