Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ilse
#206885
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een hond van 10 maanden van mijn eigen fok terug in huis genomen. Ze was zwaar verwaarloosd. Ik kreeg dit afgelopen maandagavond te horen en ik ben haar gelijk de andere dag gaan halen. Ze bleek al in vier gezinnen te zijn geplaatst zonder mijn weten om. Ze heeft zo ver ik weet wel tot minimaal 12 weken in huis geleefd, daarna werd ze verbannen naar de tuin en werd aan haar lot overgelaten. Ze is niet mishandeld, maar verwaarloosd :'( :'(
Ze is graadmager, de zak puppybrokken (toen zat ik nog aan de brokken helaas :() was nog niet op. Wel heeft ze voer gehad waardoor haar urine en onlasting minder van moest ruiken ???
Ze eet nu kleine beetje cb en dat gaat redelijk goed. Ook is ze nog nooit geborsteld geweest en ik heb haar grotendeels moeten kaalscheren, ze kan zichzelf niet eens van onderen wassen omdat ze daar helemaal was vervild ::) ::)
Ze is hier al wat rustiger geworden en slaapt 'bij ons in de slaapkamer in een bench. Ze hangt heel erg aan mijn man, maar die moet volgende week gewoon weer gaan werken na zijn vakantie, maar als hij zijn hielen maar licht begint ze al te piepen ook als ik gewwon bij haar ben. Ze ligt ook telkens op zijn schoot. Wat kan ik aan die verlatingsangst doen gewoon negeren of... ???
Ook zie ik dat ze net loops is geworden, is dat een teken dat ze zich dan nu bij ons wel op haar gemak voelt. Ik vermoed aangezien ze net 10 maanden is dat dit haar eerste loopsheid is. Okk ben ik aan bach bloesem drupples begonnen voor haar verlatingsangst en ze krijgt de rescue druppels. Ik weet dat het gewoon een kwestie van tijd is. Maar ik heb het zo met het beest te doen. Toen ze bij ons geboren werd ging heel dat nest al niet voorspoedig en heb alle puppies 3 weken zelf eten moeten geven. Bess was heel zwak maar heeft geknokt voor haar levendje en daar heb ik toen zo bewondering voor gehad en kijk nu wat voor leven ze heeft gehad :'( :'(
Nu is mijn man boodschappen aan het doen en ze loopt nu nerveus te piepen, ik geef haar gewoon aandacht maar ze reageerd er niet eens op. Wat moet ik doen, alle tips zijn welkom ??? ???

Groetjes van Ilse
PS Ik ben al een hele tijd niet meer online geweest omdat onze pc kaduuk was!!
Door Astrid
#206887
Hoi Ilse,

Ik denk dat je haar niet moet gaan verwennen en op schoot nemen en zo, maar meteen duidelijk rangorde aangeven al zal dat in haar geval iets minder streng hoeven in het begin. Een hond snap menselijke verwennerij niet maar heeft meer aan duidelijkheid. Super dat je zo'n hond meteen opgehaald hebt hoor!
Door Helen
#206891
Ik denk dat je haar precies hetzelfde moet behandelen als je andere honden en haar heel veel duidelijkheid moet geven. Ik denk dat verwennen en troosten helemaal averechts werkt. De hond word ten eerste beloond voor gedrag die je helemaal niet wilt zien bij een hond en ook gedrag die het heel moeilijk gaat maken om de hond ooit nog te herplaatsen en ten tweede de hond heeft het meeste aan een roedelleider die precies aangeeft wat de bedoeling is.


Heel erg lief van je trouwens dat je haar onmiddelijk in huis hebt genomen!!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#206895
Ach wat een arm dier, wat goed dat je haar weer terug hebt genomen.
Jouw man kan nu maar beter meteen gaan trainen om alleen te zijn, dus eventjes weg en weer terug komen en de tijd dat ie weg is langzaam langer maken. Wen haar evt. ook aan een bench, zodat ze een veilig hol heeft waar ze kan zijn als jouw man weg is.
Verder kun jij haar maar beter eten geven en aandacht zodat ze niet meer zo aan jouw man hangt, anders krijgt ze het straks in één keer erg moeilijk als hij weg is. Dus daar zou ik nu meteen mee gaan beginnen te oefenen.
Succes met het arme schaap :-*.
Door gonny
#206896
ten eerste: wat zielig!!!
ten 2e: misschien wat afleiding zoeken met d'r, ff gaan wandelen ofzo...maar proberen niet te "troosten" want idd dat snapt een hond niet!
heel veel sterkte en toppie dat je d'r opgehaald hebt! :-*
Door Ilse
#206937
Lizzy schreef: Wat vreselijk wat ze met haar gedaan hebben >:(. Grrr.

Maar goed, deze vraag kun je het beste stellen op het hondengedragsforum: http://www.hondengedragsforum.nl

Zij hebben verstand van gedrag en kunnen jou beter adviseren!

Groetjes en veel sterkte, Lizzy
Lizzy,

Dank je voor deze informatie. Ik ga het stukje proberen te verplaatsen.

Als er nog meer tips zijn, hoor ik het graag.

Groetjes,
Ilse
Door Spanielgek
#206941
Vreselijk Ilse,ik kan me alleen aansluiten bij bovenstaande,het raakt mij extra omdat ik zelf een cocker heb[Esther blaauwachimmel 11 jaar]en kan me echt niet voorstellen dat je zo met een cockertje bent omgegaan.Wij weten hoe een karakter van een cocker is ,dus dit meot echt een hel voor Bess zijn geweest.
Geef haar een hele dikke knuffel ,en ik hoop echt dat het goed komt .
En wat goed dat je haar weer gehaald hebt ,dat zijn de goeide fokkers ,daar houd het niet op na de betaling wat je best nog wel eens bij sommige fokkers ziet.
Hou je ons aub op de hoogte hoe het met Bess gaat?
Door Ilse
#206943
Spanielgek schreef: Vreselijk Ilse,ik kan me alleen aansluiten bij bovenstaande,het raakt mij extra omdat ik zelf een cocker heb[Esther blaauwachimmel 11 jaar]en kan me echt niet voorstellen dat je zo met een cockertje bent omgegaan.Wij weten hoe een karakter van een cocker is ,dus dit meot echt een hel voor Bess zijn geweest.
Geef haar een hele dikke knuffel ,en ik hoop echt dat het goed komt .
En wat goed dat je haar weer gehaald hebt ,dat zijn de goeide fokkers ,daar houd het niet op na de betaling wat je best nog wel eens bij sommige fokkers ziet.
Hou je ons aub op de hoogte hoe het met Bess gaat?
Hoi we doen ons best om een goede fokker te zijn. Maar mijn man zei al ik hoop niet dat we uit ieder nestje een hondje terug krijgen, want dan gaat er wel heel snel de lol vanaf.
Maar natuurlijk houden we jullie op de hoogte, dit gaat een heel stappenplan worden!!
Heb jezelf engelse of amerikaanse cocker??

Gropetjes van Ilse
Door vilja
#207136
Hoi Ilse, wat een ellende met jouw puppy, ik (als cockergek) leef ontzettend met jullie mee. Weet niet zo veel tips maar misschien kun je iemand vinden die haar Reiki kan geven. De Bach is prima en de adviezen ook. Heel veel liefs en sterkte van Cocker Vilja en baasje Coby.
Door Ilse
#207138
vilja schreef: Hoi Ilse, wat een ellende met jouw puppy, ik (als cockergek) leef ontzettend met jullie mee. Weet niet zo veel tips maar misschien kun je iemand vinden die haar Reiki kan geven. De Bach is prima en de adviezen ook. Heel veel liefs en sterkte van Cocker Vilja en baasje Coby.
Dank je wel hoor, wat zijn er toch verschikkelijke mensen op de wereld he :'(
Door Truus
#207185
Hoi Ilse, heb je nu weer een pup terug? Tsjeetje wat zielig om zo een pup terug te krijgen..
Dan draait je hart om. Ik hoop dat het allemaal goed komt. Gelukkig heb je meerdere honden waar ze zich misschien aan op kan trekken.
Jammer genoeg willen M en E nog geen hond ;) ;D

Groetjes Truus.
Door Spanielgek
#207204
Ilse schreef:

Hoi we doen ons best om een goede fokker te zijn. Maar mijn man zei al ik hoop niet dat we uit ieder nestje een hondje terug krijgen, want dan gaat er wel heel snel de lol vanaf.
Maar natuurlijk houden we jullie op de hoogte, dit gaat een heel stappenplan worden!!
Heb jezelf engelse of amerikaanse cocker??

Gropetjes van Ilse




Ik heb zelf een engelse cocker ,een schat van een hond[ik zeg eigenlijk nooit hond ,maar m'n hondenkind]en kan me echt niet voordtellen dat je zo met je hond omgaat.Ik kan me je man heel goed voorstellen ,maar je gaat er toch van uit deat als je je puppie aan iemand meegeeft ,dat diegene het beste met de hond voorheeft en dat zo,hondje een heel fijn leven krijgt.
Ik kan me geen leven zonder Esther voorstellen,echt iedere dag beleef ik plezier van haar,en als ze er ooit niet meer mocht zijn [wat hoop ik nog heel lang duurt]dan neem ik weer een cocker.
Het karakter vind ik prachtig,het zijn echte clowns,boefiesgewoon een hond uit duizenden.
en daarom vind ik het ook zo erg van Bess,omdat een cocker echt op mensen is gericht,maar ik heb er alle vertrouwn in dat ze bij jullie aan het goede ardres is ,om er weer een beetje bovenop te komen. ;)
Door Eidos
#207547
Jeetje .. je zou zulke mensen toch >:( #$&%%&*&*^&$^%_)*%^&$&.

Ohw gatver..... Zou die lieverd met alle liefde in huis willen nemen... maar die vent van me wil niet :( ( verder ist een schat hoor ;) ). Heel veel sterkte en succes met die lieverd !! En super dat jullie haar gelijk hebben opgehaald :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door