Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#2068786
Mijn reu druppelt de laatste dagen bloed uit zijn "apparaat"  ( om het maar even netjes te zeggen  :biggrin2:)
Vandaag de d.a. gebeld en daar kan ik morgen pas terecht maar ik begin me toch wel zorgen te maken zo langzamerhand.
Verder eigenlijk geen ziektebeeld en is hij hetzelfde als anders.
Is er iemand die zoiets ook met zijn / haar hond aan de hand heeft gehad ?
O ja, het is een bouvier, is 10 jaar oud en eigenlijk de gezondste die ik ooit heb gehad.
Door arnold
#2068886
Tja, castreren zou een laatste zijn waar ik aan zou denken. Op zijn leeftijd en zonder last van hormonen zitten we hier niet op te wachten. ( wij als twee mannen bij elkaar brrrr )
Ik zal prostavit eens googelen en morgen de d.a. afwachten. Maar het is in eerste instantie geen levens bedreigend iets als ik het goed begrijp.

Bedankt voor de uitleg zo ver.
Arnold
Door arnold
#2068923
vanaalst schreef: hier ook, zimba is 7 en heeft een vergrote prostaat...
het druppelde echt giga uit zijn flippie..
ik geef hem nu zaagbladpalm en pompoenpitolie, en dat gaat super!!
Onze boef druppelt niet giga maar eigenlijk alleen s'ochtends ligt er een aantal druppels. Vergeleken met de andere verhalen die ik net gelezen heb valt het dus eigenlijk wel mee. Ik ga zeker de alternatieve kant proberen want als ik de berichten hier lees werkt dat goed.
Door arnold
#2069921
Conclusie van de d.a. is ontstoken voorhuid.
Hij heeft een antibiotica spuit gehad en antibiotica pillen met een zalfje mee gekregen voor 5 dagen en dan moet het over zijn.
Vandaag trouwens geen bloed gezien. Het valt allemaal wel mee dus.
Wat mij wel opgevallen is dat hij een tijdje terug kleefkruid begon te eten, ik was op het forum aan het zoeken naar bloedzuiverend, en dit schijnt toch i.v.m. de prostaat te zijn.
Misschien toch een goed idee om hem aan de prostivit te zetten ? gewoon de onderhouds dosering.
Door arnold
#2070076
vanaalst schreef: heeft de da ook gevoeld aan zijn prostaat,inwendig..
vaak als ze een vergrote prostaat hebben, hebben ze ook een puspiemeltje..
Nee, alleen uitwendig. Wel uitgebreid trouwens en hij plast goed dus daar dacht hij eigenlijk niet aan. Het feit dat hij zelf aangeeft dat er iets niet 100% is ( kleefkruid eten) doet mij wel besluiten om hem aan de prostavit te zetten.
Mocht er niets met zijn prostaat aan de hand zijn dan werkt het in ieder geval preventief.
Door Borke
#2070087
vanaalst schreef: heeft de da ook gevoeld aan zijn prostaat,inwendig..
vaak als ze een vergrote prostaat hebben, hebben ze ook een puspiemeltje..
Precies!
Lijkt me ook nodeloos optimistisch van de DA dat de ontsteking zo over gaat en vooral blijft.
Volgens mij komt zoiets standaard weer terug, dat is wat onze DA telkens zei en helaas had hij gelijk....
#2070094
vindt dat je behoorlijk wat med heb gekregen, al die ab....is id een terugkerend iets..
een beetje raar dat de da niet inwendig heeft gevoelt..
mijn hond had een behoorlijke grote prostaat, en plaste normaal..
daarbij voel je een vergrote prostaat niet aan de buitenkant..
hier vreten ze brandnetels, kleefkruid(ook lekker om doorheen te rollen) en af en toe zelfs madeliefjes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door