Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barf
#2068189
Wie kan me even op weg helpen, ik ga voor een van mijn honden overstappen op kvv en ik wil het allerbeste voor haar. Nou vind ik smuldier geen optie vanwege de kunstmatige calciumbron, duck geen optie vanwege de granen. Ik heb nu voor haar alaska, tinlo en lupa mix besteld om uit te proberen. Wat zijn in jullie ogen de betere kvv-s en om welke reden ? Het is de bedoeling dat ze drie of vier dagen kvv krijgt en de rest barf.
#2068229
De beste KVV is die waar je hondje het het beste op doet maar ik zelf ga altijd voor een biologische KVV..zoals DARF of carnibest bio..lupa heeft ook een biologische KVV maar deze heb ik nog nooit gebruikt.

succes ermee, groetjes Will
#2068231
Ik ben vooral fan van afwisseling. Ik geef smuldier, lupa kvv, prins, darf, Bibi, maar wij barfen voornamelijk. Ze krijgen KVV voor mijn gemak en voor de afwisseling. De meste kvv van lupa heeft ook geen natuurlijke calciumbron.
De fijnste KVV vind ik zelf Darf, Frank had altijd last van zijn spijsvertering en toen hij tijdens de vakantie bij mijn ouders Darf kreeg had hij er bijna geen last meer van.
Aangezien ze bij mij hooguit 1X per week KVV krijgen maakt het me niet zo uit welke het is, zolang ze het maar lekker vinden.
#2068232
[quote="java"]
De beste KVV is die waar je hondje het het beste op doet[/quote]

Vind ik ook, maar persoonlijk ben ik wel "blij" dat je Duck sowieso laat vallen  ;)
Zelf vind ik Bibi erg goed. Maar ik gebruik ook rustig een keer smuldier.
Afwisseling kan nooit kwaad.
Ik vind bijv Energique er niet smakelijk uitzien, maar de plakken zijn handig en mijn honden vinden het zalig.
Boy deed het er altijd super op en dat is het belangrijkste.

Succes...en gewoon proberen wat het beste werkt en wat jou het best bevalt.
#2068252
[quote="Nynke F"]
Ik voer Barf, maar in de vakantie neem ik praktisch altijd Carnibest mee  :)
[/quote]
de rest van mijn honden barfen ook maar Des kan dat steeds moeilijker door haar leeftijd, ze krijgt bijna niks meer weggeknaagd ;)
#2068416
Hier ook Darf als hoofd kvv, heb volgens mij de meeste kvv's al gegeven maar darf bevalt mij het beste.
Goed grove herkenbare stukken, betaalbaar, leuk verpakt (250gr schijven), meerdere diersoorten in de kvv en groenten + het is biologisch.
Geef +- 5 weken darf dan 2 weken andere kvv (mothers pride/bandit/bibi/carnibest) voor de afwisseling en 3 dagen barf per week.
#2068494
Ik geef voornamelijk Tinlo, een natuurlijke calciumbron en geen premix toegevoegd om het compleet te maken. Daar naast voor de afwisseling Carnibest en Smuldier.

Hier krijgen ze ook wat barfhappen, kippen/eendennekken, vis, eitje....
#2068522
Ik ben begonnen met Carnibest, daarna overgestapt op Bibi, Bandit en weer terug Bibi. Daarna weer Carnibest. Dan Haaksbarf en nu eigenlijk Tinlo en Lotgering. De merken die ik nu geef vindt hij heel lekker. Of Lotgering bij de betere KVV's hoort weet ik niet. Maar ik barf nu voornamelijk en geef hem 1 keer per week KVV met vis en 1 keer per week gewone KVV.

Niet iedere hond doet het op elke kvv goed.
#2068555
[quote="Meike en Daisy"]
Ik heb laatst een artikel geschreven over waaraan een goede kvv volgens mij aan moet voldoen: http://www.voerwijzer.com/artikelen/wat-een-goede-kvv. Merken die daaraan voldoen zijn  bijvoorbeeld Bandit, Darf, Carnivoer en All Animal.
[/quote]
Alaska en Tinlo niet ?
Ik had onderstaande namelijk op de site van Lupa gelezen en dat leek me een prima vervanging of zie ik dat verkeerd ?
Alaska Produkten
Oorsprong:
Alaska natural dogfood is een KVV (compleet vers voeding) gebaseerd op de BARF-methode (Biologically Appropriat Raw Food): 55% vlees, 15% bot, 15% orgaanvlees, 15% groenten mix. De ingrediënten komen van bedrijven die konijnen slachten voor de humane consumptie. De hele slachtlijn staat onder permanente veterinaire controle. De ingrediënten worden vers geleverd. Ze worden vermalen met een 7,8 mm schijf, met elkaar gemixt, verwerkt tot worst en ingevroren. Dit alles gebeurt in een geconditioneerde verwerkingsruimte.
Laatst gewijzigd door Barf op ma 25 jul 2011, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#2068582
Ja, Alaska en Tinlo vind ik ook prima merken. Iets minder vind ik de 15% groenten in Alaska (meer dan ik zou willen) en Tinlo bevat 25% bot (ook meer dan ik zou willen), maar dat is een kwestie van mening en behoeftes van de individuele hond. In principe dus prima merken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door