Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ria
#2064462
Gisteren kwam ik in onze vriezer een pakje koolvis tegen, van die vierkante blokjes. Omdat Sara sinds vorige week kvv eet mag  zij dit toch ook eten? Kan ik het haar dan rauw geven of moet het eerst gekookt worden?

En ik lees ook steeds dat jullie makreel en zalm geven. Is dat gerookte makreel en zalm of onbehandeld zal ik maar zeggen? Ik wil graag van alles uit gaat proberen maar ik heb er nog heel weinig ervaring mee. En vis is dan wel makkelijk om mee te beginnen. Wel had ik begrepen dat ik niet van alles door elkaar moet geven omdat je in geval van evt. diarree dan niet kunt nagaan waar het van komt.

En als jullie kipfilet of kippenmaagjes geven kan dat dan ook rauw of moet dat gedroogd worden? Of moet  ik dat drogen in de oven?
Veel vragen, maar ik wil ook graag heel veel hierover weten. Gewoon omdat ik zo enthousiast ben (en Sara ook!!).

Groetjes, Ria
Door bloemetje
#2064476
Je moet een beetje gaan lezen in de bieb hier ;D. Want we voeren hier nl alles altijd rauw  8)
Die koolvis kan je zo geven als het ontdooit is.
Door Ria
#2064482
Misschien ben ik daar gewoon nog een beetje te voorzichtig mee. Zoals gezegd geef ik pas kvv sinds vorige week en echt rauw is toch heel iets anders dan brokjes ;).
Door bloemetje
#2064487
Helemaal waar! Maar in koolvis zit geen graatje of niks hoor. Dus dan kan je gerust lekker opvoeren. Hij heeft er niet zoveel aan (vandaar dat vaak zalm word gevoerd want vette vis is gezond!) maar het kan zeker geen kwaad
Door Lonaa
#2064504
Koolvis is geen probleem. ;)
Alle andere vis wordt ook "onbewerkt" gegeven.
Niet alle honden kunnen tegen makreel. Sally krijgt er ECHT diarree van. In eerste instantie van zalm ook, maar dat hebben we langzaam ingevoerd en nu gaat het goed.

Kippenmaagjes en kipfilet kunnen dus ook gewoon rauw. ;)

En ik zou je inderdaad aanraden om de beginnersdocumentatie in de bieb te lezen. :)
Door Pedro98
#2064676
En een lekker sardientje gaat er hier bij de heren ook wel in. En die kosten ook nog is bijna niks, meestal gaan de honden mee na de markt en de visboer weet al precies oh is dat weer voor de hondje :biggrin2:
Door Barf
#2068253
[quote="Ria"]
Misschien ben ik daar gewoon nog een beetje te voorzichtig mee. Zoals gezegd geef ik pas kvv sinds vorige week en echt rauw is toch heel iets anders dan brokjes ;).
[/quote]
absoluut geen gerookte vis geven :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door