Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2066007
Nou, ik zei op de bar-plaats al dat ik ze nogal schrikbarend groot vond  :D.

Nu dan de vraag. Komend weekend wordt lekker regenachtig en wilde ik Oscar er een gaan geven. Lekker een knaagklus voor hem.

Hoe doe ik dat dan met de rest van zijn voer? Hij krijgt normaal 800 gram per dag en ik denk niet dat de runderstrot veel lichter zal zijn. Geef ik hem nog iets bij ivm dat de runderstrot wat weinig voedingswaarde heeft? Of is zo'n joekel wel genoeg voor 1 dag? Hij is gewend 2 maaltijden te krijgen.
Door mysmoothcollies
#2066024
Ik zou er gewoon 1 geven en dus ook 1 maaltijd, het vult lekker maar is geen dikmaker dus zou ik mij over het feit dat het nu iets meer is niet zo druk maken of anders de volgende dag iets minder voeren. Ze hebben er in ieder geval een lekkere bezigheid aan die van mij doen er zo'n 3 kwartier over....
Door Nadia
#2066174
Ik voer het graag! Hier word het gewoon afgetrokken van het menu. Ik geef het op een dag dat spiervlees gegeven word en dan geef ik het totale gewicht aan strot. Kain krijgt een 600 gram op een dag, dus das wel ongeveer een strot. Als het meer is wat hij krijgt, kijk ik niet op.
Door Jump
#2066310
Ik lees steeds dat ze er zo lekker op knagen,
maar hier is het in 5 minuten weg :oIk snap niet hoe ze het klaarspelen,ik doe er zelf al 5 minuten
over om ze te delen.Mss moet ik maar eens 1 grote per keer geven.
Door Nadia
#2066455
@ Jump, je hebt het wel echt over runderstrot, en niet over de luchtpijp?

Hoe groot geef je ze dan?
Door Jump
#2066613
Nadia schreef: @ Jump, je hebt het wel echt over runderstrot, en niet over de luchtpijp?

Hoe groot geef je ze dan?
Ik had er gisteren een van 500gr(op de verpakking van Lupa stond iig runderstrot).
Die heb ik gedeeld(wat een sh..werk)want ze krijgen om de dag 250gr spiervlees.
Door beesteboelmona
#2067359
Jump schreef: Ik had er gisteren een van 500gr(op de verpakking van Lupa stond iig runderstrot).
Die heb ik gedeeld(wat een sh..werk)want ze krijgen om de dag 250gr spiervlees.
Als ik runderstrot geef dan geef ik hem gewoon de hele strot en mocht hij daarna nog honger hebben krijgt hij een karkasje.
Maar ik deel het niet in stukken ofzo op zo`n dag is het hier net als bijvoorbeeld pensdag maar dan met ruderstrot.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2067365
Ik heb vandaag ook een hele gevoerd, van 700 gram. En dan krijgt hij vanavond nog pens en wat groente. Hij deed er een ruim half uur over en was erg in zijn sas, dus ik vond het wel een succes!
Door Nadia
#2067462
Jump schreef: Ik had er gisteren een van 500gr(op de verpakking van Lupa stond iig runderstrot).
Die heb ik gedeeld(wat een sh..werk)want ze krijgen om de dag 250gr spiervlees.
Ik zou dan gewoon een hele geven en de dag erna niks of wat minder spiervlees. Of gewoon een keer meer geven is ook geen ramp :)
Door KarinM
#2067515
Is een runderstrot moeilijk in porties te verdelen? Zou het wel graag willen proberen maar ikheb 2 dwergpinschers waarvan één 80 gram per dag eet en de andere 90 gram.
Door Jump
#2067622
Nadia schreef: Ik zou dan gewoon een hele geven en de dag erna niks of wat minder spiervlees. Of gewoon een keer meer geven is ook geen ramp :)
Ja,volgende keer een grotere proberen.
Senta schreef: hier ook geen problemen met de ontlasting ze kan gerust een heel strot op zonder bot.
maar jeetje een half uur met zo'n ding bezig ;D hier is het met 2 minuten echt schoon weg helaas.
Aha,er zijn dus meer van die schrokkers,ze vinden het wel ERRUG lekker.
KarinM schreef: Is een runderstrot moeilijk in porties te verdelen? Zou het wel graag willen proberen maar ikheb 2 dwergpinschers waarvan één 80 gram per dag eet en de andere 90 gram.
Ik heb het dus gedaan,door 2en gedeeld,maar dat is dus echt een mega-klus,niet doorheen te komen(snoeischaar,keukenschaar,mes,vanalles kwam eraan te pas)
Door Nadia
#2067689
Ik zou voor dwerpinchers echt niet aan een runderstrot beginnen. Das echt veels te groot en te onhandig om te delen. Geef ze dan liever een lamsstrotje of van geit. Das een leuker formaatje voor een dwergpincher.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door