Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tess06
#2059118
wij willen in augustus naar zuid/oost  duitsland.
moet tess hiervoor nog geent worden?
ze is vorig jaar getittert en ze hoeft pas over 3 jaar(nu nog 2 ) jaar weer getittert te worden.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2059379
Alleen de Rabiesenting is verplicht, je moet met het paspoortje kunnen aantonen dat Tess een geldige rabiesenting heeft, de datum staat op de sticker ervan.
Door Lil
#2062233
Meike en Daisy schreef: Alleen de Rabiesenting is verplicht, je moet met het paspoortje kunnen aantonen dat Tess een geldige rabiesenting heeft, de datum staat op de sticker ervan.
klopt. Er komt nog rabiës voor in Duitsland en ze accepteren daarvoor geen titer.
Door tess06
#2062352
dat is jammer.
ik heb net in een ander bericht gelezen wat ze kunnen krijgen van de rabies enting....
daar wordt ik niet vrolijk van, maarja rabies krijgen is ook niet prettig. :-\
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2062572
Nee en volgens mij mogen ze je hond afnemen ofzo, als je geen geldige enting hebt.

Ik heb wel gevaccineerd tegen rabiës. Bij elk reisje buiten Nederland is het nodig. De bijwerkingen van de vaccinatie waren bij Daisy niet fijn (maar ze is ook fout gevaccineerd: ze was ziek en ze kreeg de cocktail+rabies+medicatie), maar ik kreeg de tip om de vaccinatie homeopatisch te 'begeleiden', om het zo maar even te zeggen. Een holistische dierenarts kan je hier wel bij helpen. Misschien weten ze niet allemaal van homeopathie af, maar er zijn vast ook andere manieren om het risico op bijwerking zo klein mogelijk te houden.

Let er wel op dat de vaccinatie een bepaalde tijd voordat je het land ingaat, gedaan moet zijn. Twee weken ofzo?
Door Lil
#2062943
Lizzy schreef: Rabies enting van Nobivac is wel 3 jaar geldig hoor!

Klopt en in Duitsland accepteren ze dat ook. Alleen willen die Duitsers nog geen titer accepteren en ja ze mogen dan je hond in beslag nemen :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#2064024
In zuid-oost Duitsland lopen nog veel vossen rond, en tegen de grens met Tjechie is niet alles even betrouwbaar  wat rabies aangaat  :-\.
Door Lil
#2064353
nova schreef: In zuid-oost Duitsland lopen nog veel vossen rond, en tegen de grens met Tjechie is niet alles even betrouwbaar wat rabies aangaat :-\.
Ik heb ook al Tollwutsperrgebiet gezien nog geen 40 km van waar wij wonen, vandaan. (nee, niet 40 km vanaf de grens, maar 40 km vanaf waar wij nu wonen) Het is een paar jaar terug, maar goed dan nog :-X
Door sella
#2066401
Als wij naar recklinghausen gaan, dan bevinden we ons in een rote tolwut zone. Je hebt zone gelb, die is wel risico maar niet zo hoog als rood.

En ik heb van die duitse vriend verhalen gehoord, daar ga ik geen risico mee nemen. Ik doe in dld altijd een ndg penning erbij aan, zodat hij goed rinkelt en tinkelt, weten ze in ieder geval dat hij een penning heeft, en vragen ze naar de enting, anders wordt je veel minder vriendelijk bejegend in een rode tolwut zone.
Tolwut is rabies in het duits
Door Suzanne
#2066465
Hoi,
let verder even op de schofthoogte; als die hoger is dan 40 cm mag iemand verlangen dat je hond gemuilkorfd wordt (op openbare gebieden.
Verder zijn er weinig losloopmogelijkheden en daar heb ik wel 's van begrepen dat daar ook streng op gecontroleerd wordt.

Overigens: veel plezier!! ;-))

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2066510
Suzanne schreef:
Verder zijn er weinig losloopmogelijkheden en daar heb ik wel 's van begrepen dat daar ook streng op gecontroleerd wordt.
Bedoel je in een specifiek gebied? Want Duitsland is natuurlijk veel te groot om streng te controleren op loslopende honden. Ik heb altijd Daisy los gehad in de bossen (totaal 6 weken geweest) en nog nooit een boswachter of andere controleur tegengekomen. Ook geen andere honden trouwens. Het hangt er vast heel erg vanaf waar je heen gaat.
Door Bowdi
#2066551
Wij gaan zeer regelmatig naar Duitsland. Woon op de grens.
Maar ik heb in mijn hele leven nog nooit een hond met een muilkorf gezien.
Ook niet als we verder in Duitsland op vakantie gingen.
Door sella
#2066588
Je moet bij een controle het ding kunnen laten zien. Je moet heel soms laten zien dat je hond gewend is een muilkorf aan te hebben.
Nu oefen ik dat altijd met mijn honden, just in case ze een pijnlijke behandeling moeten ondergaan.
In de afgelopen 10 jaar heb ik dat 3 keer meegemaakt tijdens een algemene verkeerscontrole.
Door Bowdi
#2066665
sella schreef: Je moet bij een controle het ding kunnen laten zien. Je moet heel soms laten zien dat je hond gewend is een muilkorf aan te hebben.
Nu oefen ik dat altijd met mijn honden, just in case ze een pijnlijke behandeling moeten ondergaan.
In de afgelopen 10 jaar heb ik dat 3 keer meegemaakt tijdens een algemene verkeerscontrole.
Ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord. Ook familie in Duitsland niet. En deze hebben ook een grote hond.

Edit: Ik denk dat de kans op controle erg klein is.
Laatst gewijzigd door Bowdi op za 23 jul 2011, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door