Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monky555
#206484
hallo,

onze am.staff heeft 4 weken geleden 2 kijkoperatie's gehad aan zijn voorpoten (ellebogen) en zijn linker kruisband was gesheurd en heeft daarvoor een TPLO (nieuwe operatie van kruisbanden monky heeft geen vervangende kruisband gekregen ) operatie gehad

monky had al een geruime tijd last van zijn voorpoten en ben toen begonnen met primeval dit werkt heel goed bij hem en heb hem dus gelukkig nog geen pijnstillers hoeven geven wat da's ondanks de conditie van zijn voorpoten heel goed vinden want zijn voorpoten zijn versleten botwoekeringen, artrose (zag er niet uit op de dvd ) ze dachten ook lpc maar dat gelukkig niet (was slecht te zien op de foto's)

zijn linker achterpoot moet als alles de komende 4 weken goed gaat 100% goed komen dus ik hoop hier in de toekomst geen problemen meer van te onder vinden daarom hebben we niet voor een kruisband vervangende operatie gekozen maar zijn we naar belgie gereden om de TPLO (wordt het onderbeen net onder de knie afgezaagd en doormiddel van een plaat en 6 schroeven een stukje naar voren geplaats zodat er geen schuiflade effect ontstaat en is een vervangende kruisband niet nodig voordelen vermindering van artrose, geen vreemde bewegingen, bandje breekt niet) methode te laten uitvoeren

monky is dus een am.staff reu van 4 jaar met een heleboel energie en een heel traningsprogamma hij moet minimaal 3 uur lopen per dag en minimaal 5 x in de week 45 min. fietsen op redelijk tempo ook moet ie zich minimaal 1 x in de week uitleven met zijn vriendinnen op het strand (het blijft een am.staff en wordt daardoor altijd aangelijnd uit gelaten aan de 8m. lijn) hij krijgt kvv merk bibi en semi barf ik hoop zo genoeg info gegeven te hebben

na dit lange verhaal hier dus mijn vraag vinden jullie dat ik andere homeopathiese middelen moet gaan geven erbij of in de plaats van primeval alle suggestie en adviezen zijn welkom ook krijgt monky combi-stress om hem rustig te houden want het valt echt niet mee om hem minimaal 8 weken rustig te houden en liever zou ik daar ook iets homeopathie's voor geven

ik hoop zo genoeg info gegevne te hebben anders hoor ik het wel alvast bedankt allemaal

groetjes nicole en monky
Door Helen
#206485
Jeetje, wat een verhaal joh. Hoe komt monky aan zijn versleten poten eigenlijk op zo'n jonge leeftijd?
Laatst gewijzigd door Helen op do 18 nov 2004, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monky555
#206491
Helen schreef: Jeetje, wat een verhaal joh. Hoe komt monky aan zijn versleten poten eigenlijk op zo'n jonge leeftijd?
monky heeft de eerst 2,5 jaar slecht gegeten toen kreeg hij dus nog brok (wist niet beter :'() , we hebben 2 jaar aan flyball gedaan, en de da's zeggen dat ik toch redelijk veel met hem doe, overgens is hij 2 x goed door zijn r. voorpoot is gegaan met flyball en spelen het blijven honden die door lopen omdat ze op de momenten dat dingen gebeuren het bijna niet voelen en de ellende later pas te zien is ja en het zijn echt geen voorzichtige honden ze lopen overal doorheen, overheen, onderdoor ik hoop alleen maar dat ie zo lang mogenlijk hond blijft en dat zijn leventje weer op gepakt kan worden zodra zijn revalidatie tijd erop zit anders hoop ik dat ie gelukkig blijft want alles wat ik nu met hem doe heeft hij echt nodig anders is tie thuis niet te houden het is en blijft een echte terrier met karakter ;)
Door Lizzy
#206507
Ik denk dat het niet mee gaat vallen om hem rustig te houden. Ook niet met homeopathisch middelen... Teveel energie is teveel energie, vrees ik.

Je kunt misschien wel iets zoals Rust Compositum van de Groene Os ofzo geven. Dat helpt misschien wel iets bij het verlichten van eventueel zenuwachtigheid door gebrek aan beweging.

Is hij trouwens net geopereerd? Zo ja, zou je hem heel goed Recovetsem van VSM kunnen geven. Ik geloof dat ik ook Glucosamine zou geven. En daarnaast zou je misschien
Door Helen
#206517
Lizzy schreef: Ik denk dat het niet mee gaat vallen om hem rustig te houden. Ook niet met homeopathisch middelen... Teveel energie is teveel energie, vrees ik.

Je kunt misschien wel iets zoals Rust Compositum van de Groene Os ofzo geven. Dat helpt misschien wel iets bij het verlichten van eventueel zenuwachtigheid door gebrek aan beweging.

Is hij trouwens net geopereerd? Zo ja, zou je hem heel goed Recovetsem van VSM kunnen geven. Ik geloof dat ik ook Glucosamine zou geven. En daarnaast zou je misschien
Ik vraag me altijd af wat de overwegingen zijn van mensen om of primeval te geven of glucosamine. Ik zou gevoelsmatig ook voor gluco kiezen. Kan niet precies verwoorden waarom eigenlijk.
Door evelyn02
#206555
monky555 schreef: monky is dus een am.staff reu van 4 jaar met een heleboel energie en een heel traningsprogamma hij moet minimaal 3 uur lopen per dag en minimaal 5 x in de week 45 min. fietsen op redelijk tempo ook moet ie zich minimaal 1 x in de week uitleven met zijn vriendinnen op het strand (het blijft een am.staff en wordt daardoor altijd aangelijnd uit gelaten aan de 8m. lijn) hij krijgt kvv merk bibi en semi barf ik hoop zo genoeg info gegeven te hebben


groetjes nicole en monky
Misschien een hele domme vraag maar waarom moet je hond zo enorm veel beweging hebben? Het lijkt mij vrij veel. Als het gaat om zijn energie kwijt te raken moet je het dan niet gaan zoeken in spelletjes waar hij/zij moet puzzelen of speurspelletjes? Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk inspanningsprogramma goed voor een hond is en dat kan m.i. ook tot allerhande slijtage leiden.

Evelyn
Door Ordell
#206563
evelyn02 schreef:

Misschien een hele domme vraag maar waarom moet je hond zo enorm veel beweging hebben? Het lijkt mij vrij veel. Als het gaat om zijn energie kwijt te raken moet je het dan niet gaan zoeken in spelletjes waar hij/zij moet puzzelen of speurspelletjes? Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk inspanningsprogramma goed voor een hond is en dat kan m.i. ook tot allerhande slijtage leiden.

Evelyn
Niet zo heel gek waarom de hond nu al versleten is, ik vind het woord "Moet" in het verhaal ook een beetje raar. Geen 1 hond "moet" deze beweging hebben, of het moet zijn dat je een hond in supersnel tempo naar de kloten wilt helpen. Getuige het verhaal is dit prima gelukt.. ::)
Flyball is trouwens voor iedere hond slecht, aangezien een hond geen schouderbladen heeft en de klappen dus rechtstreeks op de schoudergewrichten en ellebogen moet opvangen. Zou eigenlijk verboden moeten worden, het is een zeer slecht verzinsel van de mens, de hond kan er weer eens niks aan doen... :(
Door Helen
#206595
Ordell schreef:

Niet zo heel gek waarom de hond nu al versleten is, ik vind het woord "Moet" in het verhaal ook een beetje raar. Geen 1 hond "moet" deze beweging hebben, of het moet zijn dat je een hond in supersnel tempo naar de kloten wilt helpen. Getuige het verhaal is dit prima gelukt.. ::)
Flyball is trouwens voor iedere hond slecht, aangezien een hond geen schouderbladen heeft en de klappen dus rechtstreeks op de schoudergewrichten en ellebogen moet opvangen. Zou eigenlijk verboden moeten worden, het is een zeer slecht verzinsel van de mens, de hond kan er weer eens niks aan doen... :(
Ik ben het helemaal met je eens, Ordell. Maar dan is springen sowieso slecht voor je hond. Niet enkel en alleen flyball.
Door gonny
#206619
springen is slecht voor een hond.punt...
Laatst gewijzigd door gonny op do 18 nov 2004, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#206625
gonny schreef: springen is ook slecht voor een hond.....
Als het meer dan met mate gebeurt, denk ik. En het trainingsregime van Monky is heel veel meer dan met mate. Maar er wordt met alle honden gesprongen, toch? Politiehonden moeten toch ook schuttingen etc springen. Maar je moet er denk ik op veel dingen letten. Ik zorg er met Balou voor bijvoorbeeld dat we niet vaker dan een keer in de week behendigheid doen, want we trainen in de large klasse (er is geen medium groep en in de small lopen mini pinchertjes en westy's enzo). Ze springt met haar 40 cm makkelijk de sprongen van 70 cm. Maar niet vaker dan 1 keer in de week. Als ik dit meerdere keren in de week zou doen, zou ik er volgens mij geld op kunnen zetten dat ze ook over een jaar of twee drie al versleten zou zijn.
Door Truus
#206631
Ik denk dat het nog een verschil is, of de hond uit vrije beweging springt, of gericht naar iets toe b.v. een bal.
Door Ordell
#206646
Helen schreef:

Als het meer dan met mate gebeurt, denk ik. En het trainingsregime van Monky is heel veel meer dan met mate. Maar er wordt met alle honden gesprongen, toch? Politiehonden moeten toch ook schuttingen etc springen. Maar je moet er denk ik op veel dingen letten. Ik zorg er met Balou voor bijvoorbeeld dat we niet vaker dan een keer in de week behendigheid doen, want we trainen in de large klasse (er is geen medium groep en in de small lopen mini pinchertjes en westy's enzo). Ze springt met haar 40 cm makkelijk de sprongen van 70 cm. Maar niet vaker dan 1 keer in de week. Als ik dit meerdere keren in de week zou doen, zou ik er volgens mij geld op kunnen zetten dat ze ook over een jaar of twee drie al versleten zou zijn.
De schutting die politiehonden moeten springen hebben een "opvangschot" aan de achterkant van de schutting zitten.... ;)
Door monky555
#206749
Ordell schreef:

Niet zo heel gek waarom de hond nu al versleten is, ik vind het woord "Moet" in het verhaal ook een beetje raar. Geen 1 hond "moet" deze beweging hebben, of het moet zijn dat je een hond in supersnel tempo naar de kloten wilt helpen. Getuige het verhaal is dit prima gelukt.. ::)
Flyball is trouwens voor iedere hond slecht, aangezien een hond geen schouderbladen heeft en de klappen dus rechtstreeks op de schoudergewrichten en ellebogen moet opvangen. Zou eigenlijk verboden moeten worden, het is een zeer slecht verzinsel van de mens, de hond kan er weer eens niks aan doen... :(
nou ik kan mijn hond en zijn karakter goed genoeg om te zeggen dat hij deze hoeveelheid beweging "moet" hebben ;) maar hier heb ik niet om gevraagd ik vroeg of dat iemand wist hoe ik mijn hond zou kunnen ondersteunen door middel van homeopathie omdat ik vindt dat dat het beste is voor een hond en daar zijn we het hopelijk allemaal over eens ;D
Door Ordell
#206753
monky555 schreef:

nou ik kan mijn hond en zijn karakter goed genoeg om te zeggen dat hij deze hoeveelheid beweging "moet" hebben ;) maar hier heb ik niet om gevraagd ik vroeg of dat iemand wist hoe ik mijn hond zou kunnen ondersteunen door middel van homeopathie omdat ik vindt dat dat het beste is voor een hond en daar zijn we het hopelijk allemaal over eens ;D
Dat is paaseieren gaan zoeken in juni... ;)

Want nu hij dus deze beweging "moet" hebben kun je het hem alleen niet meer geven, en hij moet toch nog een paar jaar mee lijkt me.......
Door monky555
#206755
ja ik hoop dat ie 15 wordt ;)

en weet ook dat we moeten gaan minderen maar als hij weer helemaal de oude is mag hij toch weer gewoon hond zijn (wel met mate) (ik laat hem niet voor de rest van zijn leven aan een kort lijntje zitten omdat ik zo graag langer met hem wil doen)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door