Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#2063940
Vanmiddag na m'n werk met Sil op pad geweest, balletje mee en gooien maar.
Sil is zo enthousiast met z'n balletje en ja hoor hij verstapte zich.
Hij heeft geen piep gegeven en liep mankend door (als het aan hem had gelegen had ik door blijven gooien met het balletje)
Hij ligt nu zielig in z'n mand en mankt behoorlijk als hij even uit z'n mand komt.
Zal ik het aankijken tot morgen of toch nog even de DA bellen.
Laatst gewijzigd door Dreetje op do 21 jul 2011, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2063961
gewoon aankijken, zal verstuikt zijn..
als ze een poosje hebben gelegen is het stijf, dus lopen ze manker...
traumeel geven en rust..
Door Dreetje
#2063978
vanaalst schreef: gewoon aankijken, zal verstuikt zijn..
als ze een poosje hebben gelegen is het stijf, dus lopen ze manker...
traumeel geven en rust..
Traumeel heb ik natuurlijk niet in huis... :-[
Hij ligt nu lekker te slapen, ik hoop dat het morgen wat beter gaat.
Door Dreetje
#2064047
vanaalst schreef: heb je arnica?
Ik heb net bij Saskia (Sienna) traumeel gehaald, nu maar hopen dat het een beetje helpt.
Door Dreetje
#2064594
Toch maar even langs de DA vanmorgen, hij liep helemaal niet meer op z'n zere poot.
Daar bleek dat z'n tenen gekneusd zijn.
Veel rust houden dus de komende tijd.
Heeft iemand enig idee hoe snel zoiets geneest?
Door Borke
#2064596
Dreetje schreef: Heeft iemand enig idee hoe snel zoiets geneest?
Dat zal er denk ik van af hangen hoe jullie (jij en hij) er mee omgaan.
Met gekneusde poten heb ik geen ervaring wel regelmatig met verwonde poten van Sofi en die pakten wij goed in.
Ik zou eens kijken of een goed stevig hondenschoentje een idee is en dan bedoel ik niet zo'n flutding wat in de DSZ 6 euro koopt maar schoentjes die heel duur zijn en geschikt zijn om in de sneeuw mee te lopen met goede stevige zolen.
Dan ontlast je die poot als hij loopt en geneest het sneller.

Heeft de DA je geen idee kunnen geven over hoe lang dit zal duren?
Door Dreetje
#2064600
Borke schreef: Heeft de DA je geen idee kunnen geven over hoe lang dit zal duren?
Ze zou volgende week dinsdag even bellen om te kijken hoe het gaat.

We hebben wel pijnstilling meegekregen maar ik weet eingenlijk niet of ik dit ga geven.
Hij heeft geen enkele keer gepiept/gejankt en vanmorgen stond ie al weer kwispelend met een bal in z'n bek voor me.
(strompelend op 3 poten)
Zou traumeel beter zijn om te geven?
Laatst gewijzigd door Dreetje op do 21 jul 2011, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2064608
Die schoentjes hebben ze oa bij natteneuzen en bij dursydog. Vandaag bestellen en dan heb je ze morgen al in huis als je er even achteraan belt.

Ik geef liever geen pijnstillers van de da, als het niet anders kan moet het wel. Zelf zou ik in jullie situatie voor traumeel of arnica montana en iig een volle week lijnrust kiezen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2064633
met een pijnstiller gaat ie verder als dat ie mag...
rust houden, niet laten rennen en gekke bewegingen maken, des te eerder is het over...
en traumeel geven!
Door Borke
#2064669
Natuurlijke pijnstiller, goede schoentjes om overbelasting te voorkomen en rust.
Veel speur of zoekspelletjes in huis doen, zodat je hond wel de geestelijke energie kwijt raakt.
Door Lil
#2064819
Hier wilde hondlief bij pijn absoluut geen schoenen aan. Ik heb hele dure en goede stevige, maar juist bij gekneusde tenen drukte die op de kneuzing.
Door De Geijsjes
#2064852
ik weet niet of je in de buurt woont maar ik heb wel van die schoentjes in huis. Tenminste
het zijn schoentjes met een rubberen zool voor onder andere in de sneeuw.
Als je wilt lenen geef dan maar een gil  ;)
Ik heb een grotere en een wat kleinere  :)
Door Dreetje
#2065047
De Geijsjes schreef: ik weet niet of je in de buurt woont maar ik heb wel van die schoentjes in huis. Tenminste
het zijn schoentjes met een rubberen zool voor onder andere in de sneeuw.
Als je wilt lenen geef dan maar een gil  ;)
Ik heb een grotere en een wat kleinere  :)
Lief dat je de schoenen wilt uitlenen maar Sil kennende is dat schoentje zo uit.
Hij probeert nu alweer een beetje of z'n pootje te lopen maar we doen het rustig aan. ;)
Ik probeer hem zoveel mogelijk in het gras te laten lopen. (gaat zichtbaar beter dan op straat)

Nogmaals bedankt voor het aanbod.

De pijnstilling die we hebben gekregen is 10 tabletten Carporal (100mg) 3/4 tablet per dag.
Ik ben niet zo thuis in de medicijnen, weet iemand wat dit precies is?, zijn er evtl. bijwerkingen.
Kan ik het ook samen geven?
Laatst gewijzigd door Dreetje op do 21 jul 2011, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door