Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2064864
2 weken geleden was Tara haar laatste dag van haar loopsheid, het viel mij op dat ze hierna veel meer dronk en plaste dan normaal. Omdat het hier langere tijd ruim 30 graden was keek ik het een tijdje aan. Tot het vorige week zo erg werd dat alle alarmbellen gingen rinkelen en ik het ergste vermoedde. Toen ik haar urine zelf had gemeten en deze ernstig verzuurd bleek wist ik genoeg en maandagmorgen vroeg meteen met haar naar de Da met een plas, deze bevatte dus glucose.
Haar bloedwaarde was tussen de 17 en 18 dus suikerziekte!
De grond zakte echt onder onze voeten vandaan.....na onze vorige Leonberger die zware suikerziekte had nu de volgende, dit kon gewoon niet waar zijn.
Omdat ik inmiddels wist dat dit soort diabetes wordt veroorzaakt net na de loopsheid of schijnzwangerschap en dan ook nog bij oudere honden vroeg ik de Da om zo snel mogelijk haar eierstokken te verwijderen zodat de algehele hormoonproductie stil zou vallen waardoor de alvleesklier weer zelf insuline zou aanmaken in het gunstigste geval. Hierdoor zou insuline spuiten niet/nauwelijks nodig zijn.
Was niet noodzakelijk volgens hem, heb 's avonds telefonisch kontakt gehad met Tannetje de Koning  :-* en die vertelde dat Tara echt zo snel mogelijk van haar eierstokken af moest.
Zou zij wel aan de insuline moeten dan zou dit een groot drama worden want intakte teven zijn niet/nauwelijks te reguleren met als gevolg zeer hoge waardes en lage waardes.
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om haar snel te kunnen laten opereren, volgende week hadden ze pas tijd, op aandringen hadden ze vandaag toch nog plek.
Als dit soort teefjes met hormonale suikerziekte binnen 3 weken na de symptomen worden geholpen bestaat de kans dat er geen insulie gespoten hoeft te worden.
Rond 18.00 is zij klaar en weten we meer.....ook haar baarmoeder wordt verwijderd. En hele ingreep dus, vannacht blijft zij in de kliniek. Ben bij haar gebleven tot ze in mijn armen in slaap viel  :'(
Ik zit dit met zweet in mijn handen te tikken..... wat duurt wachten lang.
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 04 jun 2012, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door