Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fransbulletje
#2061569
Wie heeft er ervaring met de kvv Biodog van de Groene weg in Assen, staat hier in het kvv lijstje op de site.

Ik heb van Carnibest nu de biologische natuur maar ze hebben maar 1 soort dus wil dit wel eens wat afwisselen.
Darf hebben we geprobeerd maar daar kunnen de heren niet van poepen.
Wie kent het?
#2061687
Volgens mij heeft het dezelfde samenstelling als Darf, ik zou in ieder geval even navragen hoeveel procent bot erin zit. Als het andere diersoorten heeft dan kip en rund zou ik het zeker aanraden, eventueel aangevuld met wat spiervlees om de ontlasting wat 'fijner' te maken.
Door fransbulletje
#2061711
Volgens de site zit er 50 % kipkarkas, 10% groente, 20% orgaan lam/rund/kalf en 20% spiervlees rund/lam/kalf/kip in.
Carnibest biol. natuur bevat alleen kip en rund.
Is het noodzakelijk kvv af te wisselen?
Stel dat ik CB als hoofd kvv geef en dan bijv. 4 dagen CB 1 dag Biodog is dat dan goed of moet je meer afwisseling hebben?
#2062102
Ja, dat is dezelfde samenstelling als Darf. Als je dat geeft, dus wat spiervlees toevoegen om te harde ontlasting te voorkomen.

Afwisseling is altijd goed. Er zijn geen concrete cijfers wat betreft 'noodzakelijke' afwisseling, dus of het noodzakelijk is kan ik niet zeggen. Er zijn volgens mij genoeg mensen die alleen Carnibest geven en daar ook tevreden mee zijn. Jouw afwisselplan lijkt me prima. Er zijn meerdere biologische kvv's, maar die zijn lastig te verkrijgen (Ropadog, Bandit, Lupa biomix).
Door fransbulletje
#2064827
Vanmiddag 5 kg Biodog opgehaald. De basis is rund/kip maar er zit ook orgaan/spiervlees van kalf en lam in. Het is compleet en volgens hem is het verschil met Darf dat er ook runderlever inzit. Ben benieuwd wat de bullen ervan vinden en hoe het eruit komt want dat was het probleem met Darf, ze konden er niet van poepen ::)
#2064841
Goed om te weten, ik ben benieuwd hoe het verder bevalt! De prijs vind ik nog redelijk meevallen voor Biologisch. Prettig om een extra punt in de buurt te hebben om wat voorraad te kunnen halen.
Door fransbulletje
#2072176
Gisteren heeft het trio voor het eerst de Biodog gegeten. Ze vonden het erg lekker want het was zo op en de bakken werden grondig uitgelebberd. Het vlees ziet er mooi en fris uit.
En .......de ontlasting was ook goed vandaag dus we gaan het afwisselen met de Carnibest biologisch.
Door Wendi
#2077581
Het is compleet en volgens hem is het verschil met Darf dat er ook runderlever inzit.
Dat is oud nieuws, Darf had in het begin er geen lever in, maar nu wel, al weer lange tijd.
Maar het is inderdaad mooi voer, biodog.
Door fransbulletje
#2077888
[quote="Wendi"]
Dat is oud nieuws, Darf had in het begin er geen lever in, maar nu wel, al weer lange tijd.
Maar het is inderdaad mooi voer, biodog.
[/quote]

Maakt mij niet uit , het verschil is dat ze van Darf niet kunnen poepen en van de Biodog wel en waar het in zit :confused1:
Door Wendi
#2078142
Tsja, bevleesd karkas 50/50 maarja wie meet dat precies na? :g:
Het zou kunnen dat de gebruikte karkassen van Biodog bevleesder zijn?
Gelukkig maar toch  :thumbsupup: want er moet natuurlijk wel goed gepoept worden :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door