Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#2060994
Vanmiddag zijn we voor het eerst in 3 jaar bij de ( reguliere) dierenarts beland :( Milik kwam op 3 poten uit de tuin, hijgde zwaar  en  strekte steeds zijn achterpoot al schuddend naar achteren alsof er iets in zijn voetje zat. Direct gekeken of dat misschien het geval was maar we konden niets ontdekken. Heup,knie en enkel gaven geen reactie, maar op een gegeven moment begon hij aan zijn teentjes te bijten.

Ik had hem al arnica en aconitum gegeven tegen de schrik en direct daarna traumeel, hij werd hierop wel rustiger maar had nog steeds heel duidelijk pijn. Omdat het geen pieperd is toch maar besloten om een DA te raadplegen. Deze constateerde 2 zwaar gekneusde tenen, hij heeft een injectie Methacam gehad en we kregen Carprodyl 100mg.mee, 1 x daags 1 tablet.

Heb hier even op BP gezocht en dit blijkt hetzelfde als Rymadil (?) Ook las ik dat het niet zo'n onschuldig middel is en twijfel nu wat ik zal doen.
Zou ik het kunnen redden met alleen Traumeel of toch Carprodyl omdat dat ook pijnstillend is? Is er wat anders wat ik kan geven?

Ben overigens wel trots op ons ventje, hij liet alles toe en bleef heel vriendelijk bij de DA terwijl hij toch duidelijk veel pijn had en hij de DA  niet kende!
Laatst gewijzigd door millyckk op za 16 jul 2011, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#2062688
Zondagavond gaf hij zijn complete maaltijd over, was niet verteerd. Had om ongeveer 17.00 uur eten gehad incl  carprodyl.
Traumeel lijkt te helpen, teentjes zijn nauwelijks dik meer en hij loopt redelijk normaal. Vandaag voor de zekerheid nog even contact gehad met de DA en in overleg geen Carprodyl meer gegeven, alleen Traumeel.  Overgeven kan toeval zijn,maar als hij het alleen op de Traumeel goed blijft doen, ga ik het niet meer geven.
Door millyckk
#2064016
Senna99 schreef: Ach, Milik ook al aan het hinkelen?
Hier nog een witje met een zere poot ...(zou het in de lucht zitten?)
Beterschap voor Milik! :-*

Ik zag het net, beterschap voor Raiko!

Hier gaat het echt super, heb een aantal dagen 6 x daags Traumeel gegeven en  er is aan zijn gedrag/bewegen helemaal niets meer te merken.
Teentjes zijn nog wel heel iets dikker,dus de Traumeelhouden we er nog even in!
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2064124
*milik* schreef: Ik zag het net, beterschap voor Raiko!

Hier gaat het echt super, heb een aantal dagen 6 x daags Traumeel gegeven en  er is aan zijn gedrag/bewegen helemaal niets meer te merken.
Teentjes zijn nog wel heel iets dikker,dus de Traumeelhouden we er nog even in!
Ja, de traumeel heeft hier ook wel wonderen verricht. Van't weekend ging het nog niet zo goed. Maar sinds gisteren gaat ie echt vooruit. Ik heb 'm nog maar wel even aan de lijn om het niet meteen weer enorm te belasten. Maar das nog wel lastig...hij barst van de energie natuurlijk. ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2064478
*milik* schreef: Ik zag het net, beterschap voor Raiko!

Hier gaat het echt super, heb een aantal dagen 6 x daags Traumeel gegeven en  er is aan zijn gedrag/bewegen helemaal niets meer te merken.
Teentjes zijn nog wel heel iets dikker,dus de Traumeelhouden we er nog even in!
Met hoogfrequent Arn inzetten (5x daags) en 10x schudden gaat de zwelling nog sneller weg ;).
Door millyckk
#2064511
Nitus schreef: Met hoogfrequent Arn inzetten (5x daags) en 10x schudden gaat de zwelling nog sneller weg ;).
Ohw wat stom :-[ Nooit aan gedacht.....geef ik hem nota bene direct na het voorval wel braaf arnica en aconitum en vergeet ik de arnica als middel tegen kneuzingen... ik moet nodig op herhaling :biggrin2:

Ga er direct mee beginnen, thanks :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door