Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2062988
Hier even een vraagje van mij. Ik ben met Lobbes vanaf oktober overgestapt op barf. Al die tijd ging het goed, maar nu sinds een ruime week gaat het niet meer zo goed. Hij eet nog wel, maar ik heb het gevoel dat het niet meer zo van harte gaat. Eerst was het alleen het botwerk wat hij liet staan, dus ik dacht misschien heeft hij last van zijn tanden, maar sinds vandaag laat hij ook spiervlees staan.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of krijg ik nu (waar de boxer om bekend staat) ook een zeur met eten? :-\
#2063300
Lobbes ziet er verder goed uit. Vrijdag moet ik toch naar de DA dan zal ik even vragen of hij wil kijken of Lobbes niets heeft in zijn bek. IS nog heerlijk bewegelijk zoalsik het ken van een boxer en is zekerniet te mager.

Zou ik dan toch weer wat minder moet gaan geven? Ik had sinds een paar weken het aantal iets omhoog gedaan omdat hem een beetje ingevallen was. Zou ik dan misschien toch weer terug moeten naar heb aantal wat ik hiervoor had?

Lobbes krijgt altijd eten wat hij binnen 10 minuten op moet eten als hij dat niet doet gaat het zo ie zo weg dus dat principe kent hij wel, maar dat maakt hem nu helemaal niets uit. Hij loopt al zeker een maaltijd achter op wat hij normaal zou moeten krijgen.

Dus ideeen zeker welkom ;)
#2063506
Ik zou zelf even nakijken of je niets kan zien in z'n bek. Verder niet al te veel aandacht aan schenken als ie voor de rest gezond is.
Als je hem iets anders geeft eet ie dat dan wel..bv een gedroogd stukje pens of vlees. Wat weegt ie en hoeveel en hoe vaak krijgt ie per dag te eten?
#2063511
Lobbes2009 schreef: Lobbes ziet er verder goed uit. Vrijdag moet ik toch naar de DA dan zal ik even vragen of hij wil kijken of Lobbes niets heeft in zijn bek. IS nog heerlijk bewegelijk zoalsik het ken van een boxer en is zekerniet te mager.

Zou ik dan toch weer wat minder moet gaan geven? Ik had sinds een paar weken het aantal iets omhoog gedaan omdat hem een beetje ingevallen was. Zou ik dan misschien toch weer terug moeten naar heb aantal wat ik hiervoor had?

Lobbes krijgt altijd eten wat hij binnen 10 minuten op moet eten als hij dat niet doet gaat het zo ie zo weg dus dat principe kent hij wel, maar dat maakt hem nu helemaal niets uit. Hij loopt al zeker een maaltijd achter op wat hij normaal zou moeten krijgen.

Dus ideeen zeker welkom ;)
Volgens mij beschrijf je zelf de oplossing.
Eerst heb je wat meer eten gegeven omdat hij een beetje ingevallen was en je schrijft ook dat hij zeker niet te mager is.
Het lijkt me dat Lobbes zelf aangeeft met minder genoeg te hebben.
En een check bij de DA kan zeker geen kwaad.
#2063646
[quote="sella"]
Loopse teef in de buurt? Dat was voor Diego altijd een reden om slecht te eten.
[/quote]

Ik kom hier bij geen honden tegen laat staan een loopse teef. Dus dat zal het niet zijn

[quote="Bien"]
geen ervaring met reuen maar eh... daar dacht ik ook aan hormonen, weet niet hoe oud hij is?
[/quote]

Lobbes is nu 2,5 jaar maar ik moet zeggen hij heeft nog nooit gereageerd op loopse teven en het echte rij gedrag ken ik ook niet van hem. Hij heeft in al dit tijd 2x op een andere hond gereden. dus dat denk ik niet

[quote="TMG1961"]
Ik zou zelf even nakijken of je niets kan zien in z'n bek. Verder niet al te veel aandacht aan schenken als ie voor de rest gezond is.
Als je hem iets anders geeft eet ie dat dan wel..bv een gedroogd stukje pens of vlees. Wat weegt ie en hoeveel en hoe vaak krijgt ie per dag te eten?
[/quote]

Ja ik dacht ook al iets in zijn bek misschien omdat hij eerste het bot liet staan, maar ik kan niet iets vinden. vrijdag moet ik toch naar de DA dus dan laat ik het toch even voor de zekerheid nakijken. Ik heb Lobbes al ff niet meer gewogen, maar ik denk gewoon rond de 32 kilo (dat voor hem een mooi gewicht is)
Ik ga Lobbes altijd
6x400gr bot,
6x300gr spiervlees,
6x150gr organen
+/- 500 gr vis (meestal gewoon een zalmkop)

omdat hij een beetje te mager werd ben ik nu
6x450gr
6x330gr
7x150gr
600gr vis
dit krijgt hij verdeelt over 2 maaltijden per dag.

[quote="Yvonne K"]
Volgens mij beschrijf je zelf de oplossing.
Eerst heb je wat meer eten gegeven omdat hij een beetje ingevallen was en je schrijft ook dat hij zeker niet te mager is.
Het lijkt me dat Lobbes zelf aangeeft met minder genoeg te hebben.
En een check bij de DA kan zeker geen kwaad.[/quote]

Ja Yvonne dat zou het natuurlijk kunnen zijn, maar hoe zorg ik er dan voor dat hij niet steeds invalt? Wat dit doet hij steeds weer daarom dacht ik ik zal het menu iets om hoog moeten hoge. Of moet ik dit met een nog kleindere stap doen dan???
Laatst gewijzigd door Lobbes2009 op wo 20 jul 2011, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2063748
Misschien kleinere stap met de hoeveelheden, misschien de afwisseling tussen magere en vette diersoorten aanpassen.
Soms is het wat uitproberen en kijken hoe hij het daar op doet.
Er zijn ook honden die zomers minder nodig hebben dan als het koud is.

En verder sluit ik me aan bij wat al eerder is gezegd.
Is hij verder gezond dan 5 min. de kans geven om te eten en dan weghalen en pas weer aanbieden als het tijd is voor de volgende maaltijd.

Succes!
#2067976
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Afgelopen vrijdag heeft Lobbes bijna niets gegeten omdat hij nuchter naar de DA moest en toe we thuis kwamen was hij nog zo moe van de narcose dat hij bijna niet gegeten heeft en nu eet hij gewoon weer of er niets aan de hand is. HIHI. Misschien moet ik soms ook gewoon een dag in lassen dat hij niets krijgt dat eet hij daarna wel weer  ;D
#2070037
[quote="Lobbes2009"]
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Afgelopen vrijdag heeft Lobbes bijna niets gegeten omdat hij nuchter naar de DA moest en toe we thuis kwamen was hij nog zo moe van de narcose dat hij bijna niet gegeten heeft en nu eet hij gewoon weer of er niets aan de hand is. HIHI. Misschien moet ik soms ook gewoon een dag in lassen dat hij niets krijgt dat eet hij daarna wel weer  ;D
[/quote]

Oh jee, waarom moest hij onder narcose? Nou, fijn dat hij weer eet. Misschien was hij gewoon verzadigt. Een dagje vasten doen dan inderdaad wonderen en je zou best 1 keer per week standaard kunnen vasten!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door