Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door plant
#2057048
Tip van de week :

Ik kreeg ineens een briljant idee , nadat het vlees was gemalen lagen er nog wat groenteresten op het aanrecht.
Zouden die er ook door kunnen?
JAWEL. heel erg goed zelfs.
Biet ed. aan grote patat gesneden  , een boerenkool blad kon ik er zo doordrukken , echt super.

Wie doet dit ook???
Gebruikersavatar
Door koekje
#2057507
In theorie is dat niet zo denderend voor het mesje van je molen. Ik gebruik voor mn eigen voer daarom ook altijd aparte messen voor groen en vlezen.
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig of de vleesmolen voldoende purerende werking geeft. En zoja, welke maat snijschijf je dan gebruikt.
Door Borke
#2059682
Zelf vind ik dit veel te grof, maar wat wellicht wel werkt is om dit nog te pureren met een staafmixer of blender, die anders die hele stukken groente niet goed en snel genoeg aan kan.
Door Nadia
#2059780
Ik gooi er dan altijd de kleinste schijf op.  Dan is het goed fijn. Mocht er her en der nog een stukje inzitten ga ik er even met de staafmixer door. Maar op een hele groentemix 3 iets grovere stukjes kijk ik niet.

Ik heb geen sappers. Deed eerder alles met de staafmixer. Dit gaat stukken sneller!
Door plant
#2060556
Nadia : ik zal de fijnste schijf eens proberen.

Het lijkt mij fijn genoeg , maar de kenners  :biggrin2: vinden het dus te grof.

Volgende week moet ik weer vlees malen en dan ga ik met de fijnste schijf verder mer groente...
eens kijken wat het word.

Bedankt voor alle reacties.
Weer wat wijzer geworden.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2060896
Ik denk dat als je deze mix nog eens door de molen haalt, maar dan door het kleinste maalzeefje, je al een heel eind moet komen. Maar malen is nog steeds geen pureren. Dus ik wil graag weer een foto zien als het door het kleinste maalzeefje is geweest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door