Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2062928
Ik ben net terug van 4 dagen concour.
Een goede vriend van mij heeft op mijn honden gepast, Shadow een 7 jarige herder en Bink een kruising AM stafford x Engelse Bullterrier.
Bink is geen lieverdje buiten en loopt altijd met muilkorf. Zo'n plastic ding die voorgevormd is.
Nu is het volgende gebeurt, mijn oud huisgenoot heeft met de honden gelopen en er liep een hond los. Die hond heeft zonder pardon Bink aangevallen en hem echt op zijn donder gegeven.
Bink kon niets terug doen, aangezien hij zijn muilkorf om had. Nu is dit 3 dagen geleden en is mijn oud huisgenoot niet met hem naar de DA gegaan.
Ik keek Bink net na en nu zag ik dat hij ook echt een wond in zijn bek heeft. Die al wel dichtzit, maar er echt lelijk uit ziet. (geen etter of roodheid)
Kan ik Bink nu aan de antibiotica gaan doen om ontsteking te voorkomen?
De DA zegt dat het al dicht zit en er niet zoveel aan kan doen.
Ik weet nog steeds niet van wie die hond is die hem heeft aangevallen.
Door Lil
#2062939
Heel vervelend.

Ik ben zelf heel terughoudend met antibiotica, omdat het de darmflora helemaal stuk maakt.
Indien nodig zou ik het wel geven, maar als de da zegt dat het niet hoeft, zou ik het zeker niet doen.
Wel goed in de gaten houden dat de ontsteking niet zo erg wordt dat er wel ab nodig is. Bij ontsteking dus wel ab, anders niet (maar je schrijft geen etter of roodheid en da vond niet nodig). Wonden in de bek kun je weinig aan doen, maar genezen heel goed gelukkig.

Beterschap voor de patient.  :-*
#2062944
Hij is zo zielig..... :-[
Het is zo'n stoertje als je hem ziet, maar eigenlijk is het een druif!!!
Beetje jammer dat ik als eigenaar van 'gevaarlijke' hond de klos ben door een los lopende hond, waarvan de eigenaar niet te vinden is.
#2062969
wondje in zijn bek?
hij had toch een muilkorf om?
daarom heb ik zo'n hekel aan die muilkorfen, je eigen hond is dan altijd de l*l..
ken iem wiens hond zo te pakken is genomen en later overleden, droeg ook een muilkorf en kon zich niet verweren...
als het wondje dicht is kan je er weinig meer aan doen, als het id niet rood ziet ed geen ab geven....
#2063337
Hij heeft de volgende muilkorf:
Afbeelding
Dus de tanden van de andere hond konden er gewoon door. En hij kon zich niet verweren.
Misschien wel beter, aangezien hij onder de categorie 'gevaarlijke hond' hoort. En niet los laat als hij bijt.
Maar zoals hij eruit ziet had hij wel even terug mogen bijten.... :-X
DA zegt nog steeds dat ik het aan moet kijken of er geen pus uitkomt of rood wordt. Dan pas kan ze er iets aan doen.
Metacam en AB staan klaar!!! (ik ben een grotere suffie dan mijn hond)
#2063623
Op de een of andere manier is hem dat wel gelukt. Anders zag mijn hond er niet zo uit als hij nu doet.
Mijn hond heb ik bij mensen weg gehaald, hij zat in de meest erbarmelijke omstandigheden, een te kleine bench, te mager, helemaal onder de uitslag(voedselallergie bleek bij de DA), er werd alleen tegen hem geschreeuwd.
Volgens deze mensen was hij wel een beetje sterk buiten, maar niks raars.
De eerste dag hebben we hem bij de roedel geintroduceerd en is het gelijk goed gegaan. Hij werd geaccepteerd en deed super goed zijn best. Naar honden buiten de roedel werd hij steeds vaker agressief, blaffen, janken of volledig door het lint gaan was aan de orde van de dag.
Tot op een dag de buurvrouw aan de deur kwam, met haar hond ( beetje dom) en Bink er heel rustig om heen liep en zonder grommen of waarschuwen de hond in de flank greep. En hij dus een klem op de kaak had.
Om erd us voor te zorgen dat zoiets niet weer zou gebeuren, en hij niet weer zou grijpen heb ik ervoor gekozen om hem een muilkorf om te doen.
Better safe than sorry!! Dat was mijn idee.... Helaas zijn er ook baasjes die helemaal geen verantwoording voor hun hond nemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door