Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2062976
hier heb hier een kwijlerd...
die druppelt er heel de dag lustig op los...
na het drinken heb ik hem zover dat ie extra keer slikt door het commando slikken te geven(aangeleerd door zijn bekkie dicht te doen)
maar zodra meneer met zijn bek open loopt, lopen de druppels eruit, knap waardeloos...
hoe komt dat?
is daar wat aan te doen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2063101
het drinken gaat nu wel goed, alleen hij loopt heel de dag met zijn bakkes open en dan druppelt ie er vrolijk op los......niet eens na het drinken dus..
Door Jantina
#2063133
Het zal wel een fabeltje zijn, maar ik heb altijd gehoord dat ze kwijlen als je ze af en toe iets zoets geeft. Krijgt de kwijlerd wel eens stiekum een koekkruimeltje of beetje honing ofzo? Als dat wel zo is zou je eens kunnen proberen hierop te letten?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2063246
Ik denk dat Marije het beste idee heeft  ;)

Het ligt ook een beetje aan de hond zelf. Ik heb er hier 2 en de een kwijlt verschrikkelijk (okee voor de meeste andermans begrippen de ander waarschijnlijk ook)
Maar die bruine van ons heeft wat open lip, drinkt gewoon door zijn bakkes in de waterbak te duwen en hoopt zo het water binnen te krijgen, halverwege loopt ie weg.
Ze gaan idd meer kwijlen van eten, maar ook bijv van geestelijke inspanning, lichamelijke inspanning, onrust en ook van opwinding en stress (positief en negatief).

Maar Ellen, het kan nooit zo erg zijn als hier, ik vind de film Beethoven sinds Maci niet echt overdreven meer  :-[
Ik heb maar geaccepteerd dat ik zo nu en dan ook het plafond moet afwassen....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2063480
hij druppelt altijd,van kleins af aan, je ziet precies op de vloer waar hij gelopen heeft....
de andere 2 druppelen niet....
hij krijgt niks tussendoor enkel beloningen in het park, en s'avonds als wij aan de koffie gaan krijgen ze een gedroogd iets..
met opwinding dat is zeker zo, dan staat zijn kraantje heel erg open!
maar ook als we gewoon thuis zijn tv kijken oid, en hij loopt wat rond, dan trekt ie een spoor achter zich aan ;D
Door miik
#2063484
Misschien een antwoord wat je niet wilt horen... ;)
* lip plooi correctie *
Ik weet dat bij sommige blinden geleide honden die dit probleem hadden, de lippen chirurgisch aangepast werden. Ze werden dan korter gemaakt oid, en daarmee was het kwijlen dan grotendeels over...
(maar betwijfel of het jouw oplossing is hoor....misschien eens overleggen met een homeopaat of holistisch dierenarts ?)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2063489
uh ja, ik heb wel eens gehoord dat na een lip correctie (newf) het nog tig x erger was geworden, en het bovendien ook niet uitzag. Het is meestal de onderlip die te lang is en zo'n bakje vormt die af een toe overloopt.  :o
En het lijkt me trouwens ook sterk dat een van de herders nu zo'n open lip heeft en dat ie daarom "lekt". Maar hijgt hij ook meer als de anderen?
Door coby.p
#2063500
mmmm ja
zo,n beethoven heb ik ook gehad, mijn vorige newf reu.
mijn huidige 2 dames kwijlen niet zo erg.
tja, idd, accepteren, en doekjes gebruiken.
bij mijn reu had ik altijd een handdoekje bij me
Door Borke
#2063513
De ene hond toont meer lip dan de andere, zelfs binnen hetzelfde ras.
Sofi heeft meer strakke lippen en lekt nooit, Borke toont meer lip en lekt wel.
Mee leren leven denk ik  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door