Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#2062669
Ik hoop dat jullie met mee mee kunnen denken, mijn jack russell teefje van 9 jaar heeft elke zomer jeuk, dit jaar was het zo erg, traanogen bekje dik overal alles kapor gekrabt, dus ben maar even met dr langs de DA gegaan, wat ik zelf al dacht bevestigde de dierenarts ook al ze heeft een allergie  voor iets in de omgeving, dit omdat het altijd alleen met het mooie weer is (lente zomer) ze heeft nu een spuit moderin gehad.. en pilletjes om alles weer rustig te krijgen (Geen prednison gelukkig) Maar hij zei wel als het terugkwam het beter was haar op de onderhoudsdosering prednison te gaan zetten, maar juist zie ik niet zitten... ik heb eens wat zitten googlen en vond ook middelen van Puur, allergie, jeuk, huid, pollen etc. Welke hiervan lijkt jullie het beste of wat zouden jullie mij aanraden als het jullie hondje was?? Gelukkig is die erge jeuk dan alleen maar in de zomer, maar wil dit haar het komende jaar toch ook besparen, maar ook straks mocht het na de moderin en medicijnen weer terugkomen.
Ik hoop dat jullie me ook een beetje mee kunnen helpen :)
Door Lizzy
#2062744
Ik zou zeker Puur Pollen gaan geven. Nu ben je daar al vrij laat mee maar volgend jaar zou ik dit zeker inzetten voordat het pollen seizoen begint. Voor de momenten dat er toch jeuk is, zou je heel goed Puur Jeuk kunnen geven. En wat ik vorig jaar heb gegeven en heel goed spul vond is de Groene Os Vachtkruiden: http://www.nmlhealth.com/p,36,541/Vachtkruiden.aspx.
Door linda1985
#2062903
Bedankt voor de tip Lizzy! Waneer zal ik dan met Puur pollen gaan beginnen in maart/april al?? En die vachtkruiden zal ik ook eens naar kijken.
Het is gewoon zo zielig zoveel jeuk ze heeft..nu na die moderin spuit is het gelukkig even rustig, maar voor hoe lang he?
Door Lizzy
#2063217
linda1985 schreef: Bedankt voor de tip Lizzy! Waneer zal ik dan met Puur pollen gaan beginnen in maart/april al?? En die vachtkruiden zal ik ook eens naar kijken.
Het is gewoon zo zielig zoveel jeuk ze heeft..nu na die moderin spuit is het gelukkig even rustig, maar voor hoe lang he?
Het beste begin je voordat de klachten beginnen. Dus als die in juni beginnen, kun je in april/mei met de Puur Pollen beginnen. Als de klachten eerder beginnen, moet je ook eerder met Puur Pollen beginnen. Ik probeer 2 maanden van de voren te beginnen.
Door linda1985
#2063398
Mevroi Kruim schreef: Moderin is overigens wel een vorm van prednison.

Beterschap!
Ja ik weet het...het aankomend jaar ga ik zeker Puur pollen proberen! En als straks de jeuk weer terug komt ga ik puur jeuk geven. Ze heeft nu nog een kuurtje Rilexine voor haar huid. Maar het was echt heftig dit jaar, heel haar ogen, oksels liezen ed knalrood en dik vol uitslag van het krabben :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door