Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#2061541
onze Devon-boef had 't voor elkaar om de tuin uit te sneeken,
zo'n 1 à 2 x per jaar op 'n zwoele middag/avond, reageert hij echt niet meer op terugroepen, en moet de hort op
(jawel, onze tuin is afgezet,  er komt geen katzel meer in of uit, behalve onze apekop )

~~

maar nu;

een krauw/nagel gehad van...buurt-katzel op z'n schouder...

wondje open gehouden, en leek aanvankelijk goed te gaan

en nu... vanmiddag zat er weer pus onder,
dus oude wondje opengesneden , rotzooi eruit, en morgen naar de DA om te spoelen en een AB-kuur

~~

m'n vraag:

wat mij betreft wordt dit alleen een langwerkende  prik-AB
en de wond spoelen
geen pillen oid

    mee eens??
Door flin
#2061576
Senta schreef: Als dit een abces is heb ik zelf nooit AB gebruikt, en mijn inmiddels 17 jarige overleden kater had ze met regelmaat.
Wat belangrijk is is het wondje openhouden, spoelen met biotex groen, een paar dagen zodat de pus eruit kan lopen en niet opnieuw aan kan groeien tot een nieuw abces.

Groeit het meteen dicht komt het meestal weer vrolijk terug.

'k heb 't wondje 3 dagen opengehouden, en toen leek 't goed te gaan, maar 

't wondje was zo klein dat 'k er met de spuit niet bij/onder kwam...(groter maken??)

't leek na 3 dagen goed te gaan en nu op de 4e dag weer rommel

- groter maken en spoelen??

(niet dat ik morgen niet naar de DA ga, maar sjoohh)
Door flin
#2061619
ja, 'k snap,

'k ga morgen naar de DA, mag die 't allemaal even voordoen,

'k ben niet benauwd om te spoelen/open te houden, maar na 3 dagen leeg , weer een pusbult

  mwjah ben toch wel bang voor eventuele verder infectie/'t lijf krijgt 't niet weg

blijkbaar heb 'k t net niet lang genoeg opengehouden of ...weetniet

  dank voorzover!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2061672
Ik ga bij gevallen van pus wel voor de AB. Of een spuit langwerkende of orale de beste optie is, heb ik geen verstand van. Ik laat me in zulke gevallen graag adviseren door de DA. Ik heb moeilijk te pillen katten, dus ben sneller geneigd voor een spuit te gaan. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van wat de dokter in zn assortiment heeft.
Door flin
#2062374
zo,

weer terug met boze katzel


DA heeft 't gaatje nog wat groter gemaakt, met een soort haaknaald zitten peuren, dan geknepen tot vers bloed
en AB gespoten,

2 dagen wondje weer openhouden en leeg zien te krijgen/houden

't probleem isn beetje dat de pus naar beneden in z'n schouder zakt

en 'n drain gaat 't niet worden ... die ister zo uit, mogelijkheid is nog een sneetje beneden in z'n schouder maken, maar vooralsnog gaan we 't zo weer proberen
Door flin
#2063446
Limpy schreef: Likt hij het niet zelf schoon/leeg zodat het open en schoon blijft?
't wondje gaat echt razendsnel dicht,
er zit zelfs geen roofje op, wat je eraf zou kunnen pulken,
't groeit gewoon snel aan elkaar die huid en de pus zakt naar beneden,
als in 'n zakje

katzel kan er nix mee  ;)

nog 2 à 3 dagen opensnijden,  t lijkt nu minder te rommelen, dus we gaant zien
Door Borke
#2064172
Kat kap op en drain er in?
Kat met kap opsluiten in kleine kamer waar hij nergens op kan springen en niet klem kan lopen met een grote open kattenbak in de kamer.
Ik weet het niet ideaal, maar het geneest wel sneller en mooier.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door