Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2061413
Hallo allemaal!!

Morgen komt de dierenarts op bezoek, en k weet nu al dat t weer op een discussie gaat uitlopen dat we m GEEN rauw voedsel mogen geven.. Ik zie dr weer erg tegenop..  Is er iemand hier in de buurt die ervaring heeft met een DA die Pro Barf is.. ???

Groetjes! :)
#2061528
Wim de leeuw zit in valkenburg, das niet echt dichtbij. Dan heb je nog boskamp in beek, daar zit een vrouwelijke da welke een versvoerder is. En Nicolai in Nuth das mijn da. Ook hij zal vers niet tegenspreken. Zover ik weet zijn ze dat.
#2061598
Het hondje heeft diverse rode(?) plekken op de huid. Zou zomaar kunnen dat de da met een hypoallergene brok komt aanzetten ofzo.

Ik vind het trouwens wel fijn om een DA te hebben welke op een lijn met je staat qua voer. Scheelt toch in oplossingen zoeken en in samenwerking.
Door Lil
#2062026
Spiertz in Geleen mekkerde ook niet dat ik barf en kvv geef. Kreeg de eerste keer als opmerking: als je dan al vers voert, mag ik vragen waarom je je hond beloont met een brokje ipv met zelf gedroogd vlees? Ik zou geen brokjes geven als mijn hond atopie had. Tja, die da doet het goed bij mij  :biggrin2:

Andere da's in Beek zeggen eerlijk geen verstand te hebben van barf/kvv maar praten je ook niet om op brok. Beetje moeilijk als je verkooppunt van carnibest bent  :P :biggrin2:
#2062315
Nou! De DA is geweest.. mijn vriend had m trots gezegd dat we bleven barfen en dat t heel goed ging (*PROUD* :biggrin2:) Toen gaf de DA eigenlijk Min of meer toe dat vers vlees eigenlijk stiekem toch wel beter was.. !? ;D Geweldig toch!? Want t is n vreselijk lieve kerel, k had alleen geen zin in elke keer n discussie aan te gaan..maar bllijkbaar heb k m e voornix druk gemaakt..
Hij dacht wel dat de jeuk kwam van teveel eiwit wat in rauw vlees zit.. Kan dit???? Zo ja, Wat doe ik dan fout? :-[

Toch bedankt voor jullie reacties, mocht zich ooit eens wat voordoen, heb k wat adresjes achter de hand :)
xx
#2062333
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat je hond jeuk van de eiwitten heeft. Is dat het enige wat de da. Te melden had?
Het is wel mogelijk dat ze een allergie heeft voor een bepaald soort eiwit. Bijvoorbeeld uit kip ofzo. Je zou dit kunnen uitsluiten met een eliminatie dieet.

Is er nog een afkrabsel genomen?
#2062334
Dotti schreef: Nou! De DA is geweest.. mijn vriend had m trots gezegd dat we bleven barfen en dat t heel goed ging (*PROUD* :biggrin2:) Toen gaf de DA eigenlijk Min of meer toe dat vers vlees eigenlijk stiekem toch wel beter was.. !? ;D Geweldig toch!? Want t is n vreselijk lieve kerel, k had alleen geen zin in elke keer n discussie aan te gaan..maar bllijkbaar heb k m e voornix druk gemaakt..
Hij dacht wel dat de jeuk kwam van teveel eiwit wat in rauw vlees zit.. Kan dit???? Zo ja, Wat doe ik dan fout? :-[

Toch bedankt voor jullie reacties, mocht zich ooit eens wat voordoen, heb k wat adresjes achter de hand :)
xx
Hij heeft geen gelijk. Kijk, vlees, hoe je het ook went of keert of draait, of je nou 100% vlees + vleesbot + spiervlees voert of je voert ook groenten en andere dingen, vlees bevat nooit meer dan 16% a 20% eiwit. Dus je kunt niet teveel eiwit voeren. Bovendien voer je de beste eiwit die er is, namelijk: dierlijk. Wat kan is dat jouw hond allergisch is voor een bepaald eiwit dat je voert. Dus bijv. eiwit van kip of rund ofzo. Maar dat kun je achterhalen dmv een eliminatie dieet.

Maar ik ben ook benieuwd, is er een afkrabsel genomen?
Door Lil
#2062335
Jeuk kan zoooooo veel oorzaken hebben: poetsmiddel, voer, mijten, pollen, katten, mensen eigenlijk alles wel. Eiwitten lijkt me onwaarschijnlijk, omdat barf makkelijk te verteren eiwitten zijn in tegenstelling tot die in brok.
#2062584
Ze hebben geen afkrabseltje genomen.. De da heeft er nog na gebaard en Ik ben ook van mening dat op dit moment niet pure noodzaak is omdat t zo goed als over is?!

Ik ben me zelf nog eens even gaan verdiepen in t menu wat ik had samengesteld, en had wat gegoogled over alergieen van eten en haast bovenaan t lijstje stond rund.. en een groot deel van het menu bestond uit rund.. dus ik heb gister nieuwe maaltijden samengesteld, compleet zonder rund.. is dat ook wat jullie bedoelen met eliminatie dieet? Zo niet, Wat moet ik dan nog aanpassen?

Daarbij, vond ik ook nog een artikel hier dat je maar ongeveer 2% van de complete hoeveelheid uit lever mag laten bestaan.. nu had ik wel al rekening dr mee gehouden dat je lever met mate moet voere.. maar ik heb echt wel Meer gevoerd dan 2%! Dit zou ook een oorzaak kunnen zijn toch?
#2062691
Rund kan idd een trigger zijn voor allergie. Dat hoor je idd wel vaker.
Nu is het weglaten van een bepaald diersoort niet echt een eliminatie dieet. UIteraard is het prima als je een vermoeden hebt van een bepaald soort, je kunt dit dan weglaten en dan kijken hoe het dan gaat.

Een eliminatiedieet begin je echt met 1 diersoort, liefst iets wat nog niet gegeven is, want daar zijn geen antistoffen voor aangemaakt, dus is allergische reactie klein. Dit voer je 6 a 9 weken. Gaat dit goed voer je steeds een soort meer. Dit bouw je heel rustig op.

Echter, ik vraag me nu iets af. Kan een pup uberhaubt wel een allergie op een bepaald diersoort hebben. Ik meen me te herinneren dat deze nog geen allergie kunnen ontwikkelen op een bepaald soort eiwit (dierlijk) . Ik zal dit eens gaan opzoeken.

Lever zou goed kunnen, dit zit vaak vol met afvalstoffen van weet ik het wat allemaal. Ik weet niet welke lever je voert, maar vooral rund/kip zit er vol mee. Ook kalkoen en konijn. Liefst voer ik OF Biologische lever (is echter slecht aan te komen) OF lever van wild OF lam/geit. Dit bevat de minste afvalstoffen van datgene wat wij mensen in dieren pompen.
Dus ik zou me idd even aan de 2% houden of zelfs tijdelijk wat minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door