Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ria
#2062146
Dat vraag ik me dus af. Want Sara is een westie en die verhaart normaal gesproken bijna niet. Maar nu? De haren wapperen er bijna af. En hebben jullie ook een idee hoelang zoiets duurt?
Sara eet sind vorige week kvv en ze vind het super lekker. Gisteravond zag ik dat ze zelfs al wat minder tandsteen heeft, dat gaat dus wel heel snel.
Verder tot nu toe dus alleen hele positieve dingen. Maar die haren? Dat kennen we helemaal niet omdat we altijd plukhonden hebben gehad: Airdedale's en westies...
Laatst gewijzigd door Ria op ma 18 jul 2011, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gusel
#2062772
Mijn honden staan nu ongeveer drie weken op kvv/barf en ook zij verharen ontzettend. Mijn Duitse Herder (12 jaar oud) is echt flink in de rui. Er is al zoveel haar vanaf gekomen en zo te zien komt er nog een heleboel. Ze ziet er echt een beetje "dof" uit nu. Zelfs mijn Hollandse Herder (6 jaar oud), die normaal gesproken glimt als een spiegel, heeft nu plekken met dof haar. Bij mijn Jack Russell zie ik geen verschil, die is altijd glanzend. Ik hoop maar dat mijn Herders weer snel hun mooie vacht terug hebben. Maar het schijnt inderdaad bij de ontgifting te horen. Ben ook benieuwd hoe lang het duurt... Zo zie je maar weer wat een effect brok/kvv op honden heeft!
Door Hanny
#2062840
Tja, als ik dat zo lees van het verharen, dan zijn mijn honden zeker langdurig aan het ontgiften, misschien wel jaren lang.
Ik heb "pluk honden" en er ligt hier bij tijd en wijle echt heel veel haar op de grond en ik haal er ook nog heel veel vanaf.
Volgens mij is dat gewoon ruien. Bovenvacht kan er af, ondervacht laat later los en maar zuigen en opruimen.
Minder tandsteen, wat een geluk en zo snel al.
Eerlijk gezegd, werkt een periode met gemalen voer hier juist negatief op hun normaal redelijk schone tanden.
Ik hoop voor je, dat het gebit schoon wordt, maar bij gemalen voer moet ik  echt wel onderhoud aan het gebit plegen.

Hanny
Door Ria
#2062864
Nou, ik wacht het nog even af met Sara. Ze moet over een week of 6 weer geplukt worden. Maar eens kijken hoe ze er dan uitziet.

Tot nu toe ben ik ondanks alle haren in huis super tevreden over het kvv. En dat had ik nooit van mezelf gedacht. Maar alleen het feit dat ze weer is gaan eten en 's morgens niet kan wachten tot ze haar bakje met eten krijgt is voor mij een openbaring. Er valt een last van mijn schouders...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door