Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2062031
Als je niet zelf barf in elkaar knutselt en geen zin hebt in K9 natural (prijs  :-[), is dit voor een dag of drie een goede?

Ik stop de porties die ik ze normaal geef in de droger (dan weet ik tenminste hoeveel het is).

Eendennek en kippennek gaat goed in de droger, wat orgaantje zonder meer en spier ook. Dit geef ik ze nu al eens als snack (en trek dat van hun voer af) Zo gedroogd kan ik het makkelijk meenemen en ze krijgen dan toch vlees ipv zooi te eten.

Zouden jullie dit doen? En dan gewoon lekker zo geven en een grote waterbak klaar hebben staan of toch liever eerst weken in water (weet niet of ze dat dan nog lekker vinden).
Laatst gewijzigd door Lil op do 04 aug 2011, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door beesteboelmona
#2062037
Ik zou het gewoon lekker zelf drogen.
En niet weken in water maar zorgen dat er altijd water klaar staat.
Mischien gaan wij in september een weekend weg en dan ga ik het ook zelf drogen.
Door Lil
#2062105
beesteboelmona schreef: Ik zou het gewoon lekker zelf drogen.
En niet weken in water maar zorgen dat er altijd water klaar staat.
Mischien gaan wij in september een weekend weg en dan ga ik het ook zelf drogen.
Ja, ik snap mezelf niet dat ik er nooit aan heb gedacht...
sta fanatiek te drogen en opeens bedenk ik me... mmm... vakantievoer?  ::) :biggrin2:
Door Nadia
#2062128
Lijkt mij dat het prima kan. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat de maagvulling een stuk minder is. Dus kan best zij. Dat ze er honger op houden.

Je kunt ook malen TOT kvv en die drogen. Kain kreeg eerder tijdens het trainen zn hele maaltijd.  Gedroogd.
Door beesteboelmona
#2062138
Nadia schreef: Lijkt mij dat het prima kan. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat de maagvulling een stuk minder is. Dus kan best zij. Dat ze er honger op houden.

Je kunt ook malen TOT kvv en die drogen. Kain kreeg eerder tijdens het trainen zn hele maaltijd.  Gedroogd.
Dat is inderdaad wel zo.
Maar daarvoor zou je gewoon flink wat long kunnen drogen en dat voeren als hij nog honger heeft na het eten.
Door Lil
#2062175
Nadia schreef: Lijkt mij dat het prima kan. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat de maagvulling een stuk minder is. Dus kan best zij. Dat ze er honger op houden.

Je kunt ook malen TOT kvv en die drogen. Kain kreeg eerder tijdens het trainen zn hele maaltijd.  Gedroogd.
kvv drogen? Lekker makkelijk voor mij, want 2 van de 3 vriezers bevatten kvv...
Nooit geweten dat het zou lukken om dat te drogen.
Maar houden ze geen honger als je kvv droogt?
Dan droog ik dat wel ipv nekken en vlees.
Gebruikersavatar
Door nova
#2062676
Je  zou voldoende spiervlees  en orgaan  kunnen drogen, en voor een paar dagen wat eierschaalpoeder  geven.
dan is de hoeveelheid  toch aan de grotere kant , want  poeder is dan een klein gedeelte .
Ik heb er wel voor je  mocht je wat willen  :)
Door Lil
#2062844
nova schreef: Je  zou voldoende spiervlees  en orgaan  kunnen drogen, en voor een paar dagen wat eierschaalpoeder  geven.
dan is de hoeveelheid  toch aan de grotere kant , want  poeder is dan een klein gedeelte .
Ik heb er wel voor je  mocht je wat willen  :)
Goede tip! Mocht ik voor die tijd niet meer aan eierschaalpoeder komen, dan meld ik me even.
Dank je wel  :-*
Door Deesje
#2065028
ik heb voor de vakantie geprobeerd gemalen kippennek en andere gemalen spullen te drogen, geen kvv maar apart.. dat gaat heel goed, maar sommige 'vettere' dingen krijg je niet helemaal goed droog en zou ik niet langere tijd buiten de vriezer 'durven' bewaren..

daarnaast houd je veel meer gewicht over, dat was voor mij een reden om toch op K9 natural te gaan tijdens vakantie, t kan zeker weten veilig zonder vriezer mee en je hebt beperkte ruimte nodig.. maar de kvv en gemalen spullen gaan op zich goed..
Door Lil
#2069117
Deesje schreef: ik heb voor de vakantie geprobeerd gemalen kippennek en andere gemalen spullen te drogen, geen kvv maar apart.. dat gaat heel goed, maar sommige 'vettere' dingen krijg je niet helemaal goed droog en zou ik niet langere tijd buiten de vriezer 'durven' bewaren..

daarnaast houd je veel meer gewicht over, dat was voor mij een reden om toch op K9 natural te gaan tijdens vakantie, t kan zeker weten veilig zonder vriezer mee en je hebt beperkte ruimte nodig.. maar de kvv en gemalen spullen gaan op zich goed..
Dank voor je ervaring  :D Ik heb vanochtend alles te ontdooien gelegd en vanavond gaat het droogavontuur beginnen  :biggrin2:
Ik zal jullie morgen of overmorgen even laten weten hoe het gegaan is.

Als het niet lukt: er kan kvv mee als ik het maar heeeeel goed verpak, zodat het niet stinkt in de mensenkoelkast en het apart van de andere aanwezige honden voer, want die worden daar "vals" van (zal wel als je al die jaren droge meuk krijgt  :P ::) ;D) Hier dus geen noodzaak, maar wel dat ik dacht makkelijk en dan hoef ik geen duur blik mee te sleuren, waar mijn madammeke dus toch dunne van krijgt. Het zijn maar 3 daagjes (aankomst hebben ze al maaltijd gehad voor vertrek en vertrek nou dan kunnen ze ook thuis eten, gebeurd wel vaker dat ze 2 of 3 uur later eten dan normaal) als het misgaat... tja dan rijd ik wel even naar de supermarkt, dierenwinkel en als dat allemaal niet gaat, dan is er minstens 30 kg meuk op voorraad dat men hondenvoer noemt. In jou geval zou ik ook voor de K9 gaan.  ;)
Door Borke
#2069202
Vroeger gingen wij regelmatig met de honden mee met de kampeervakanties van Dogtravel en dan nam ik voor bieden voor 3 dagen vlees mee. Voor de eerste dag ontdooid en voor de andere 2 dagen bevroren.
Gewoon in een koelbox zonder koelelementen, een koelkast is helemaal niet nodig.
Ook gedaan als het dertig graden warm was en is altijd goed gegaan.
Dus al die moeite is niet nodig hoor, koop gewoon even een koelbox en je bent klaar  8)
Door Lil
#2070121
Borke schreef: Vroeger gingen wij regelmatig met de honden mee met de kampeervakanties van Dogtravel en dan nam ik voor bieden voor 3 dagen vlees mee. Voor de eerste dag ontdooid en voor de andere 2 dagen bevroren.
Gewoon in een koelbox zonder koelelementen, een koelkast is helemaal niet nodig.
Ook gedaan als het dertig graden warm was en is altijd goed gegaan.
Dus al die moeite is niet nodig hoor, koop gewoon even een koelbox en je bent klaar  8)
De laatste keer was het echter een stinkboel, ook in 3 dagen tijd  :-\
Vraag me niet waarom, want het is eerder wel goed gegaan. Ik denk dat het gewoon veel sneller ontdooit is dan normaal. De keer ervoor hebben ze niets gegeten, want toen ontdooide het niet, heel vreemd. Probleem is dat ik bij vrienden verblijf die het dus echt super super vies vinden. Even in de koelkast of op de aanrecht zetten om te ontdooien is er niet bij  ;) Al was het maar, omdat hun eigen honden dan doordraaien. Maar 300 km moeten rijden in een auto die enorm stinkt, wil ik eerlijk gezegd niet meer meemaken.

En ach drogen is geen moeite, die loopt zonder mij (en of er nu eendennekken en kvv bij ligt of alleen wat spier en orgaan als beloningen).
Als grote beloning vinden ze eendennekken en runderlip zaaaaalig. Dus ben benieuwd. Vraag me alleen af of ik wel pens wil drogen... denk dat ik even naar de dierenzaak loop.
Door beesteboelmona
#2070133
Lil schreef: De laatste keer was het echter een stinkboel, ook in 3 dagen tijd  :-\
Vraag me niet waarom, want het is eerder wel goed gegaan. Ik denk dat het gewoon veel sneller ontdooit is dan normaal. De keer ervoor hebben ze niets gegeten, want toen ontdooide het niet, heel vreemd. Probleem is dat ik bij vrienden verblijf die het dus echt super super vies vinden. Even in de koelkast of op de aanrecht zetten om te ontdooien is er niet bij  ;) Al was het maar, omdat hun eigen honden dan doordraaien. Maar 300 km moeten rijden in een auto die enorm stinkt, wil ik eerlijk gezegd niet meer meemaken.

En ach drogen is geen moeite, die loopt zonder mij (en of er nu eendennekken en kvv bij ligt of alleen wat spier en orgaan als beloningen).
Als grote beloning vinden ze eendennekken en runderlip zaaaaalig. Dus ben benieuwd. Vraag me alleen af of ik wel pens wil drogen... denk dat ik even naar de dierenzaak loop.
Schone pens kun je prima drogen.
Sinkt veel minder dan runderlippen als je het mij vraagt.
Runderlippen vindt ik echt walgelijk ruiken in de droger maar van pens heb ik totaal geen last.
Door Lil
#2070245
beesteboelmona schreef: Schone pens kun je prima drogen.
Sinkt veel minder dan runderlippen als je het mij vraagt.
Runderlippen vindt ik echt walgelijk ruiken in de droger maar van pens heb ik totaal geen last.
probleem is alleen dat mijn pens niet schoon is...

maar ach kost ook niets in de winkel... zolang er niet iets anders blijft plakken ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door