Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2061649
Noxy's neusdop is aan het veranderen. De huid van de neus wordt aan de kant  van de beharing bruinig en gort droog.

Iemand een idee?
Ik heb plaatjes:

Zo hoort een bernerneus te zijn:
Afbeelding

en zo is Noxy's neus nu:
Afbeelding

en nog een keer Noxy's neus

Afbeelding
Door tt-tjes
#2061724
Hé, dat ziet er vreemd uit.  Heb je er al een DA naar laten kijken?
Ik heb dat wel eens meer gezien op foto's maar weet helaas niet wat het zou kunnen zijn.
Door Rianne145
#2061823
Wij hadden boxer die ook een droge korst op haar neus had op latere leeftijd. Dierenarts zei toen, niets aan de hand en dat klopte ook heeft ze jaren mee gelopen. Zag er alleen niet zo smakelijk uit. Maar of het hetzelfde is als dit dat durf ik je niet te zeggen. Het leek bij haar wel opgedroogde etensresten maar dat was het niet.
Gebruikersavatar
Door nova
#2061827
Rianne145 schreef: Zag er alleen niet zo smakelijk uit. Maar of het hetzelfde is als dit dat durf ik je niet te zeggen. Het leek bij haar wel opgedroogde etensresten maar dat was het niet.
Mee eens, maar asl het verder niks om het lijf heeft, dan laat ik het ook voor wat het is  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2061859
Angelique schreef: Ik zou dat direct na laten kijken. Afkrabsel maken e.d.  :-\
de door jouw gebruikte emo stelt mij niet gerust eerlijk gezegd
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2061871
nova schreef: de door jouw gebruikte emo stelt mij niet gerust eerlijk gezegd
Dat was ook inderdaad het idee er niet achter. Ik vind dit er heel raar uitzien en hop van harte dat het een inschuldig schimmeltje oid is. Maar dopjes zijn best gevoelige gebiedjes en voor je het weet ligt de helft op de grond. Daarom zou ik er niet te lang naar kijken.
Door Nynke
#2061959
hejakkes meis !!  Dat ziet er inderdaad raar uit. Ik moet zeggen dat ik het wel vaker gezien heb, dat was ook bij een Berner of een andere hond van dat formaat.
Ik zou ook naar de DA gaan, hoewel ik zelf de neiging zou hebben er een verzachtende zalf op te smeren  :-[ :-\
Door Princeberners
#2062229
Ik heb dit eerder gezien, bij een labrador en die hond had/heeft een zink tekort, is vrij makkelijk aan te vullen met medicatie. Is vaak wel een blijvend tekort.
Gebruikersavatar
Door frank.rijk
#3215352
Wij hebben een Newfoundlander met precies het zelfde probleem , wij smeren er vaseline op en dat werkt prima ,moet je wel 2x per dag smeren.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3215400
Mijn boxer heeft het ook, vorige had het ook. Bij de dierenarts zijn onderzoekjes gedaan zoals traanvochtcheck. Niks vreemds uitgekomen,. Mijn vorige boxer is 11 jr geworden, die ik nu heb is bijna 8 jaar.
Diego vind het niet leuk als je er aan komt, smeren met vasaline doe ik niet meer omdat hij het zo vervelend vind. Persoonlijk denk ik niet dat je met spoed naar de da hoeft.

Ps in het begin zag het er net zo uit als bij jouw hond.

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door