Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2061493
De kaarsen mogen weer aan en de duimen mogen ook draaien.

Chess, de broer van onze Wapper die een paar jaar geleden is gestorven aan een maagtorsie,  heeft vanmorgen een maagdraaiing gehad. Hij is geopereerd, zijn maag is leeggehaald en vastgezet. Zijn milt is tegelijkertijd uit voorzorg verwijderd vanwege een tumor erop. Chess ligt nog bij de dierenarts met infuus en vanavond gaan we weer bij hem kijken. Hopelijk mag hij dan mee naar huis.

De zoveelste uit die bloedlijn...dus wat mij betreft hebben torsies toch echt een erfelijke grondslag.

Laten we hopen dat dit ventje van bijna 11 jaar hier goed doorheen komt.
#2061558
Het is allemaal niet anders. Ik hoop dat we hem straks mee naar huis mogen nemen, dat geeft de burger weer wat moed. Bang voor een 2e torsie ben ik totaal niet, heb gezien hoe de maag werd vastgezet en draaien kan het echt niet meer.

De hond is bijna 11 jaar oud en ik kan moeilijk inschatten of zijn lijf deze opdonder aankan. De eerste tekenen (hart, longen, temp) zien er hoopvol uit.

Sneller dan dit konden we niet zijn. Ik heb het zien gebeuren als ik de film terugdraai. Binnen 10 minuten zaten we in de auto op weg naar de dierenarts. Hij heeft hooguit een half uur tot drie kwartier gedraaid gezeten. Nergens op zijn maag en milt waren donkere plekken te zien dus hopelijk heeft zijn hart ook geen grote optater gehad.  De echte paniek zoals ik die gezien bij onze Wapper was bij Chess niet aanwezig, de torsie was volgens mij ook nog niet volledig toen we de auto instapten. Zijn buik was nog niet zo dik als het moment dat we bij de da uitstapten.

Baasjes zijn inmiddels geinformeerd en uiteraard erg geschrokken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door