Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2060749
Heeft iemand al een dit type kap gehad voor de hond , en zo ja,  hoe  goed  weerhoudt het de hond van ongewenst bijten of krabben?

De boobooloon :
http://www.dierenshop.nl/boobooloonhondenkap-p-683.html?osCsid=9m54c89580dhc1kalbhiseim50

de link doet het helaas niet,  aanmelden verplicht  :-\ :-\
Vast niet jullie bedoeling en eerlijk gezegd ook de mijne niet  :-\ :-\
Laatst gewijzigd door nova op za 16 jul 2011, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#2061223
Mijn ervaring is dat deze kappen minder dan niks werken. Ze kunnen hier gewoon overal bij. Ik heb zo'n kap gehaald toen Pinkel een wond aan haar achterpoot had en daarop ging liggen kluiven. Met kap deed ze dat nog steeds.
#2061501
Hier ook goede ervaringen met de Comfy Cone. Dat Boobooloon-geval ziet er nogal kwetsbaar uit, leuk misschien voor een klein hondje, maar imo niet geschikt voor een grote stoere hond die graag overal tussendoor struint of tegenaan knalt met zn kap.
#2061826
Nijl schreef: Is opblaasbaar plastic toch? Als dat zo is kan 'ie lek raken. Daarnaast ademt 't niet, dus kans op hotspot eronder. Zou ik niet doen. Kun je nog beter karton op maat knippen.
ik zie het als een soort frisbee met een gat in t midden.

maar uit reactie begrijp ik dat het de hond onvoldoende belet om te likken of bijten.
Dus we houden het maar bij de klassieke lampekap
Door Lil
#2061932
nova schreef: ik zie het als een soort frisbee met een gat in t midden.

maar uit reactie begrijp ik dat het de hond onvoldoende belet om te likken of bijten.
Dus we houden het maar bij de klassieke lampekap
Dat werkt helaas bij likken en bijten het aller beste (en dan nog hier honden die aan hun voorpoten kunnen komen). Wel werkt bij een van de twee een muilkorf goed. Geen last ervan, niet bang en kan niet meer bijten en likken (zo'n plastice wel nog met het extra rekje erin, want zonder dat rekje komt die tong erdoor naar buiten om te likken).
Door Lil
#2062130
Marianne schreef: Heb zelf goede ervaring met de comfycone, beter als die plastieke dingen van de d.a. waarbij ze overal tegen aan botsen en dat ding dan niet meegeeft
Ik vind de comfycone ook super, maar daarmee komen ze super makkelijk bij hun pootjes helaas  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door