Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marchje
#2060408
Nadat het twee jaar helemaal weg is geweest komt het nu weer terug bij Mukkus. Rifka heeft afgelopen week twee dagen wat pussige ogen gehad. Ben gelijk begonnen met gewoon wat afgekoeld gekookt water en toen was het snel over. Nu begint Mukkus zijn rechteroog ook te etteren en behoorlijk meer dan dat van Rifka. Zijn oogwit is ook helemaal rood en zijn onderste ooglid is wat dik/hangerig. Aangezien dit niet echt een spoedgeval is kan ik pas na het weekend terecht bij de DA maar wil wel graag wat verzachting bieden aan Muk zijn oogje. Iemand een idee wat ik hier even aan kan doen?

En heeft er ook iemand een idee of er ook wat in de lucht hangt ofzo? Virusje? Omdat Rifka het begin van de week ook had en die heeft het nooit eerder gehad.
Door Lizzy
#2060451
Marchje schreef: Kan ik dat gewoon bij de DSZ kopen?
Nee, bij de drogist. Het is een homeopathisch middel voor mensen maar kan dus prima gebruikt worden voor dieren (homeopathische middelen zijn eigenlijk altijd uitwisselbaar.
Door Martine-Tom
#2060546
Ik heb een kat met gevoelige ogen, eens in de zoveel tijd heeft hij ook pusogen, ik spoel altijd met kamillethee, tot nu toe is het dan altijd binnen een dag of 4 over.
Door Marchje
#2060601
Ik heb de similasan in huis gehaald inmiddels en ben er gelijk mee begonnen. Nu maar hopen dat het snel weer wat opknapt. Naar de DA moet ik van de week toch sowieso omdat Muk zijn oor weer vol zit met zooi. Kneusje haha.
Door duku36
#2060899
Rooibosthee helpt goed(wel natuurlijk af laten koelen).Heb hier goede evaringen mee.Telkens na het uitlaten oog uitspoelen,
Door Bien
#2061022
oogzalf met vitamine A was het toch? (maar dat is niet homeopatisch bedenk ik me nu...)
Laatst gewijzigd door Bien op za 16 jul 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door