Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#2059998
Gisteren heeft Raiko een rare sliding gemaakt door de modder.
Er leek eerst niets aan de hand, maar later gisteravond dacht ik 'm toch enigzins te zien manken.
Vandaag uiteraard extra alert en tja..hij mankt niet echt. Zeker niet als ie gewoon loopt. Maar zodra hij al in een sukkeldrafje gaat zit er toch iets van een hompel in zijn gangwerk. (Ja, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maar hij ontlast dan in ieder geval zijn linkervoorpoot, dat is duidelijk te zien). Zodra ie dan weer gewoon loopt is er niets aan de hand. En echt helemaal mank lopen doet ie ook niet.
Ik heb 'm vanmorgen traumeel gegeven. (Had helaas gisteren niets in huis).
Iemand een idee wat ik er anders nog aan zou kunnen doen?
Ik denk dat ie gewoon iets verstuikt/verrekt heeft en wou het nog even aan zien voordat ik weer meteen naar de DA hol.
Maar goed, het zit me ook weer niet lekker.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2060461
Bedankt voor jullie reacties.
Ik geef hem nu 3 tabletjes traumeel per dag en laat hem aan de lijn uit.
Gisteravond nog even getwijfeld om toch naar de DA te gaan, maar het leek alweer een heel stuk beter te worden, dus niet gedaan.
Vanmorgen spijt daarvan, want hij kwam 's ochtends echt mankend uit zijn mand.
Ik dacht eerst dat het zijn linkervoorpoot was, maar geloof nu dat het toch de rechter is. Hij zet dit pootje namelijk steeds niet helemaal neer. (Je ziet dat ie er niet zijn volle gewicht op zet). Of trekt 'm steeds weer een stukje omhoog.
Maar vanmorgen bij het uitlaten was er na een tijdje weer niet zo veel aan de hand. Ja, ik zie dat hij iets anders loopt (aan zijn gangwerk), maar manken doet ie niet echt. En als ie bijvoorbeeld plast, dan steunt ie er ook wel gewoon op. Hij kan zich ook zo uitrekken...(met de voorpoten helemaal naar voren, kont omhoog en dan even lekker geeuwen...)..en dat doet ie dus ook gewoon. Dan belast ie 'm toch ook zou ik zeggen? Dus, tja..een echte spoedgeval lijkt het me ook niet. Hij doet dat manken echt bij vlagen...ik vind het zo raar. :-\
Denk dat ik maandag toch maar direct de DA ga bellen als dit zo blijft. :(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2060475
na een poos slapen is het stijf, dus dan is het logisch dat ie meer mankt...
een verstuiking kan effies duren hoor..
ik geef gerust meer traumeel...
Door *Natasja*
#2060481
Ik zou het ook even aankijken hoor, een DA zal je in eerste instantie met zoiets ook adviseren om een paar weken lijnrust te geven en dan kijken hoe het gaat. Zeker omdat hij het wel belast, lijkt het inderdaad een verstuiking, en dat is inderdaad 's ochtends wat erger dan wanneer ze weer even in beweging zijn geweest.

Sterkte en beterschap  :-*
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2060544
Super bedankt voor jullie reacties!
Ben al weer wat gerust gesteld, dank jullie wel :-*
Ik ga 'm dan wat meer traumeel geven. Ik loop nu ook amper met hem, (wat ik wel erg sneu vind maar ja) en als we naar buiten gaan aan de lijn.Vind het erg sneu, maar ik weet dat ie meteen zal gaan racen als ie van de lijn af gaat.
Senta: Raiko is nu net twee jaar. Hij is geröntgend op zowel zijn heupen als zijn ellebogen vorig jaar. Maar ja, dat zegt natuurlijk ook niet alles. :-\
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2061271
Senta schreef: Sterker nog dat zegt helemaal niets. Mijn teef kreeg vorig jaar de diagnose ED vrij maar is begin dit jaar toch aan een ED geopereerd omdat ze mank liep.
Succes met je hondje, ik hoop dat het  niets ernstigs is, het moet met rust wel beter gaan binnen die 10 dagen maar laat hem niet te snel los want dan kan je weer van voor af aan beginnen als het echt iets ernstigs is.
Dank je wel! Het blijft moeilijk om hem rustig te houden. In huis gaat nog wel, maar buiten wil ie ook rustig aan de lijn wel een sukkeldrafje in zetten. En als ik 'm zo strak houdt, wil ie niets doen (plassen/poepen).
Hij is ook nog zo zinnig, wil absoluut niet in de tuin poepen of plassen.. ::)
Geef hem nu 6 tabletjes traumeel per dag. Zie helaas nog geen verbetering, maar goed, dat zal idd wel zijn tijd nodig hebben.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2069459
Het is gelukkig na (vorig weekend) veel beter gegaan met Raiko. Halverwege vorige week zag ik eigenlijk al niets meer aan hem. Nog wel even contact met de DA gehad. Ze hebben 'm ook even bekeken. Aan de poot gevoeld, kijken of ie pijn aangaf..etc maar gelukkig niets aan de hand. Sinds gisteren heb ik 'm weer van de lijn af. Ging prima, hij loopt als een zonnetje! Ballen/stokken gooien doe ik uiteraard niet. Maar het is wel een jonge hond natuurlijk. Dus af en toe racet ie wel flink heen en weer. Maar hij geeft niets aan, en ik zie ook niets raars meer aan zijn gangwerk. Ook belast hij beide poten weer normaal.
Zal ik 'm maar gewoon weer zijn gangetje laten gaan? Of toch een beetje af remmen? Ik laat 'm nog niet met andere honden spelen. Het enige wat ie nu doet is ff weer lekker hard rennen (om zijn energie kwijt te kunnen). Wel op niet doen?
De DA adviseerde me maar liefst zes weken lijnrust. Maar kon eigenlijk niet echt een probleem ontdekken. Vandaar dat ik daar een beetje mijn twijfels bij heb.
Ik zit nu ongeveer weer op drie kwartier 's ochtends lopen. Tussen de middag een uurtje en eind van de middag weer een uurtje. Maar dus niet constant aan de lijn, ook gedeeltelijk los. Wat zouden jullie doen? Ik heb 'm tien dagen lijnrust gegeven en kan eingelijk niet echt meer een probleem bij hem zien. (Ook niet als ie opstaat of wat dan ook.)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door