Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2060185
Ze is loops, maar bij eerdere loopsheden is me dit niet opgevallen. Moet ik er iets mee doen? Extra lever geven ofzo? Extra vitamine C? Ik heb haar net wel wat geitenmelk gegeven als extra aanvulling op haar menu. Ze gedraagt zich wel normaal, iets rustiger, maar dat kan natuurlijk ook van het weer komen. Ik vind het een beetje eng, we hebben ooit een hond verloren aan leukemie en die was ook heel bleek, daar begon de ellende toen mee.  :(
Gebruikersavatar
Door choopy
#2060229
Ik zou het niet te lang aankijken. Ze moet iig lekker actief blijven en blijven eten/ drinken. Beetje gedragsverandering door hormonen is niet zo erg.

Ook hier helaas de ervaring met 1 hond die wat bleker werd en uiteindelijk binnen 10 dagen weg was.
Bleek uiteindelijk een foutje in de verwerking van afvalstoffen in de nieren die zorgden voor een verkeerd eiwit in het bloed, waardoor de longen werden "opgevreten"
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2060259
Lastig te zeggen, ik weet natuurlijk niet hoe bleek ze is.
Bleek kan komen door te weinig rode bloedcellen of door verminderde doorbloeding. Dat laatste kun je testen door een stukje mondslijmvlies bloedeloos te drukken met je duim, binnen 2 seconden moet het dan weer roze zijn.
Even goed in de gaten houden dat ze niet bleker wordt dan nu anders toch maar even bloed laten prikken bij de dierenarts.
Door hannabelgje
#2060260
Haar bloeddruppels van haar loopsheid zijn wel heel rood. Hmm ik wacht even af. Ik zal sowieso lever uit de vriezer halen voor wat extra ijzer.
Door Nijl
#2060336
hannabelgje schreef: Haar bloeddruppels van haar loopsheid zijn wel heel rood. Hmm ik wacht even af. Ik zal sowieso lever uit de vriezer halen voor wat extra ijzer.
Je kunt ook nog peterselie als groente gebruiken, bevat ook veeeel ijzer
Door Lizzy
#2061218
De druppels bij Biscuit zijn bij de loopsheid ook heel rood en ze verliest ook veel. Maar dat bezorgt haar geen bleke slijmvliezen.
Door hannabelgje
#2061481
Ik weet het ook niet, ze gedraagt zich redelijk normaal, ze is altijd wat rustiger wanneer ze loops is, maar ze gaat graag mee uit, slaat aan wanneer ze iets hoort en ze eet goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door