Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2052890
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jeanine, ik ben 27 jaar en heb een Beagle van 9, een kater van 2 en een poesje van 1.
Sinds een maandje ben ik aan het proberen mijn Beagle op KVV te zetten, maar ze wil het absoluut niet.
Ik heb het met gekookt water geprobeerd en met mengen van dingen die ze wel lekker vindt.
Ook heb ik haar eerst overgezet op de brokken Taste of the wild die voor 85% uit vlees bestaat en granenvrij is, om de overgang wat kleiner te maken.
Deze vindt ze overigens wel heerlijk.
Eerst heb ik Ropadog basic eend/lam geprobeerd.
Die wilde ze niet eens proeven.
Daarna Natudog rund, die proefde ze even maar liet het gauw weer los.
Hierna heb ik Ropadog digestion geprobeerd, die wilde ze eerst ook helemaal niet proeven, daarna wel even van mijn vinger maar ook deze liet ze weer los.
Ik heb nu Natudog compleet pens gekocht en ga deze na het weekend proberen (ga eerst een weekendje weg met haar).
Als ze dat ook niet wilt weet ik het niet meer hoor; en ik wil zo graag het beste voor haar!
Heeft er iemand advies wat ik nog meer kan doen/geven om toch voor elkaar te krijgen dat ze KVV gaat eten en zelfs de smaak ervan te pakken krijgt?
Alvast bedankt voor het meedenken!
#2053101
welkom

Toch een nader merkje uitproberen. En misschien snapt je beagle nog niet dat het eetbaar is. Ze is immers al heel lang gewent dat eten anders aanvoelt en aanhoort.
Pupje Maci, ja goed die had maar een aantal weekjes brok bij de fokker gehad, snapte eerst ook niet dat er al eten was. Ik had  zo'n kleine zak brok van de fokker meegekregen, dus die liet ik eerst in de bak klengelen en toen snapte die dat er eten was en kwam ie wel aangerend. Eerst een brokje toen een brokje in kvv gelegd en toen was de kvv ook eetbaar  :biggrin2:
#2053463
Bedankt voor jullie vlotte reacties! Ik ga na het weekendje weg eerst nog even de Natudog compleet pens proberen die ik al in huis heb. Lukt dat niet, dan ga ik inderdaad eens een ander merk/andere merken proberen.
Ik houd jullie op de hoogte!

Wat betreft de vergelijking met pup Maci; ik heb het al met haar brokken er doorheen geprobeerd en buiten kvv eet ze eigenlijk alles, dus ik denk zelf niet dat het er aan ligt dat ze niet snapt dat het eten is.
In elk geval geef ik nog niet op.
#2053466
welkom hier! top dat je je hond over gaat zetten op kvv!

kwestie van door zetten, uiteindelijk snapt ie het wel en vindt het dan waarschijnlijk super lekker. als hij die pens compleet nou ook niet moet, zou ik ook zeggen, eten neer zetten, 5 minuutjes wachten, eten weg halen. niets tussendoor geven, pas volgende eet moment weer aanbieden. zo min mogelijk gedoe van maken.
#2054454
Onze husky's blieften in het begin ook geen kvv. Ze keken ernaar en dan naar ons van , eet het lekker zelf'. We hebben toen gewoon de bak na een paar minuten weggehaald en pas de volgende keer weer aangeboden. Ze hebben toen 2,5 dag niet gegeten, daarna ging het erin als koek. Nu danst Rossi zelfs als ze voer krijgt. (ze krijgen ondertussen barf) maar ze eten nu alles.

Ik zou dus even proberen of het aan het merk ligt en anders gewoon vol houden. Jij weet wat het beste is, en dat is vlees, dus jammer dat ie alleen brokken wil. Succes

oh ja, onze husky's wisten echt niet dat ze dat konden eten terwijl ze wel brok en blik gewend waren. Blijkbaar is rauw vlees zo anders dat als ze het niet gewend zijn het niet eetbaar lijkt ofzo.
#2060117
Ik heb een schemaatje gemaakt hoe ik haar verder langzamerhand over ga zetten op kvv (dit mede omdat ik haar zak brokken nog niet zo lang geleden heb gekocht en ik het niet weg wil gooien).

Sinds afgelopen maandag krijgt Kyra 's avonds wat Natudog pens compleet (met wat warm water erover) door haar brokken, en alhoewel het met lange tanden is en ze probeert wat stukjes pens naast haar voerbak te gooien, eet ze dat tot nu toe wel op.

Vanaf a.s. maandag ga ik haar 's avonds alleen nog maar vlees geven en 's ochtens nog gewoon haar brokken.
De week daarop ga ik 's ochtends ook wat vlees door haar brokken doen, en na dat een week gedaan te hebben wil ik ze helemaal overzetten op kvv.

De reden, naast dat het me goede merken lijken, dat ik voor Natudog en/of Ropadog kies, is omdat ik dit voor inkoopprijs op mijn werk kan krijgen.
De reden dat ik voor de smaak pens compleet heb gekozen is omdat mij geadviseerd is dat daarbij de minste kans is dat ze het niet lust (ook omdat ze al wel 1x per dag een gedroogd pensstaafje at en eet).

Als ze straks een week of 2 helemaal over is op kvv ga ik natuurlijk ook wel andere smaken aan haar geven.
Door Martine-Tom
#2060432
Probeer eens een keertje om smuldier vlees compleet glutenvrij (ik meen dat dat de rode is) dat ruikt heel erg naar biefstuk achtig vlees, zo ziet het er ook uit.
Ik had ook allerlei soorten geprobeerd toen ik over ging, en deze was de eerste die Tom at.
Door Martine-Tom
#2060570
Tom moest ook heel erg wennen aan pens hoor.
Tot hij een jaar was moest hij er niks van hebben, toen ben ik gaan Barfen en verse pens....vorige keer ging hij er met een hele lamspens vandoor toen ik die aan het portioneren was :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door