Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2059806
Fjurdy lijkt steeds meer problemen te hebben met het percentage vleesbot.

Hoe laag mag je gaan zitten qua percentage? Op dit moment zit hij ongeveer op 40% en dat gaat redelijk.
Maar ik vroeg me af of je dit nog mag verlagen.
Door Lizzy
#2059808
Bij een volwassen hond zou ik zeggen 20% vleesbot (als minimum). Ik zou zelf eerder 30% vleesbot eerst proberen. Bij een pup zou ik niet lager gaan dan 40% vleesbot.
Door tt-tjes
#2059814
Nou, op 40%/ 42% gaat het redelijk, moet echter niet hoger gaan zitten want dan kan hij bijna niet meer poepen.

We gaan volgende week op vakantie en om het mezelf wat makkelijk te maken ga ik met hem op
42% vleesbot / 40% spiervlees / 18% orgaan zitten.

Zou dit problemen geven dat hij geen groente of vis er bij krijgt voor 2 weken?
Door Lizzy
#2059819
tt-tjes schreef: Nou, op 40%/ 42% gaat het redelijk, moet echter niet hoger gaan zitten want dan kan hij bijna niet meer poepen.

We gaan volgende week op vakantie en om het mezelf wat makkelijk te maken ga ik met hem op
42% vleesbot / 40% spiervlees / 18% orgaan zitten.

Zou dit problemen geven dat hij geen groente of vis er bij krijgt voor 2 weken?

Ik zou 30% vleesbot, 20% orgaan en 50% spiervlees geven.
Door Bien
#2059820
tt-tjes schreef: Nou, op 40%/ 42% gaat het redelijk, moet echter niet hoger gaan zitten want dan kan hij bijna niet meer poepen.

We gaan volgende week op vakantie en om het mezelf wat makkelijk te maken ga ik met hem op
42% vleesbot / 40% spiervlees / 18% orgaan zitten.

Zou dit problemen geven dat hij geen groente of vis er bij krijgt voor 2 weken?

visolie capsules kun je toch wel meenemen?
Door tt-tjes
#2059824
Lizzy schreef: Ik zou 30% vleesbot, 20% orgaan en 50% spiervlees geven.
Zal ik eerst deze week ff nog thuis proberen. Kijken hoe hij het hier op doet.

Zou het voor Balou en Chendo dan ook beter zijn om op 20% orgaan en 30% spiervlees te zitten? Die krijgen allebei 50% vleesbot.
Door Lizzy
#2061189
tt-tjes schreef: Zal ik eerst deze week ff nog thuis proberen. Kijken hoe hij het hier op doet.

Zou het voor Balou en Chendo dan ook beter zijn om op 20% orgaan en 30% spiervlees te zitten? Die krijgen allebei 50% vleesbot.
Ja, dat kun je prima doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door