Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2059642
Hallo allemaal, ik vroeg me af of een van jullie dit herkent?

De laatse paar weken (eigenlijk sinds k aan het barfen ben) had mijn puppy jeuk.. in t begin heb k dr niet teveel aandacht aan besteed, puppy's krabben zich immers vaker. Nu heb ik dr een paar dagen geleden toch maar eens extra ontvlooit.
Ze blijft maar krabben, en ik heb zojuist een wondje ontdekt in de 'oksel' van dr rechter voorpoot.. ik vermoed van het krabben?.. dus nu begin ik me wel wat zorgen te maken..
Kan dit een allergische reactie zijn? of herkent iemand dit als iets anders? Vlooien lijkt me Erg sterk.. ??

BVD Groetjes!!
Door Dotti
#2059649
Ik had haar nog niet ontvlooit, omdat ik van mening ben dat t te chemisch is om uit voorzorg te gebruiken. Ook nu had ik niet t idee dat ze vlooien had, maar voor de zekerheid heb ik haar toch maar ontvlooid. Zo bedoel k dat.
Door Borke
#2059684
Heeft je pup vlooien?
Heb je ze gezien?
Heb je met en vlooienkam haar haren goed tot op de huid uitgekamd en vlooien of vlooienpoepjes gezien?
Door Lizzy
#2059690
Dotti schreef: Hallo allemaal, ik vroeg me af of een van jullie dit herkent?

De laatse paar weken (eigenlijk sinds k aan het barfen ben) had mijn puppy jeuk.. in t begin heb k dr niet teveel aandacht aan besteed, puppy's krabben zich immers vaker. Nu heb ik dr een paar dagen geleden toch maar eens extra ontvlooit.
Ze blijft maar krabben, en ik heb zojuist een wondje ontdekt in de 'oksel' van dr rechter voorpoot.. ik vermoed van het krabben?.. dus nu begin ik me wel wat zorgen te maken..
Kan dit een allergische reactie zijn? of herkent iemand dit als iets anders? Vlooien lijkt me Erg sterk.. ??

BVD Groetjes!!

Dat kan, dat het een allergische reactie is. De vraag is altijd waarvoor ze dan allergisch is. Is het iets in de voeding? Of zijn het pollen? Of is het iets in het water waar ze in heeft gezwommen (of pootje gebaden). Het kan ook mijt zijn. Ik zou naar de DA gaan.
Door Nadia
#2059793
Ik zou er ook even mee langs de da gaan. Veel amstaffs worden getroffen door demodex. Nu kan het ook iets anders zijn. Maar altijd fijn om iets vast of uit te sluiten.
Door Dotti
#2059866
DA is gebeld, hij komt maandag ochtend meteen langs. Hij vermoed zelf ook dat het een alergie is, Demodex is erg heftig als k google moet geloven..  :-\
Door Bien
#2059877
Dotti schreef: DA is gebeld, hij komt maandag ochtend meteen langs. Hij vermoed zelf ook dat het een alergie is, Demodex is erg heftig als k google moet geloven..  :-\
dat is luxe, dierenarts aan huis..

succes!
Door Nadia
#2059882
Demodex kan idd behoorlijk heftig zijn. In bepaalde amstaff lijnen komen huidziektes meer voor dan de andere. Heeft je pup een stamboom, of weet je de bloedlijnen? Dan kun je dit nagaan.

Het hoeft natuurlijk niet. Maar als ik hoor dat een amstaff plekken heeft dan schieten bij mij de radars omhoog. Gewoon omdat ik het zo vaak zie 'mis' gaan.

Er is nog een bepaalde aandoening welke amstaffs veel hebben. Daar kan moederdier tegen geënt worden. Maar je moet me nu even niet vragen welke. Mij staat iets bij van Herpes? Maar kan ook zijn dat mn geheugen me voor de gek houd  :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#2060023
Op demodex testen vind ik een heel goed idee. Ik had een staff-pup op les die kale plekjes kreeg en jeuk, da zei in eerst instantie dat het geen demodex kon zijn want op de verkeerde plekken etc. enz. Toch getest en jawel: demodex.
Daarnaast heeft dit meisje waarschijnlijk ook nog wel een allergie maar die krijgen we hopelijk met vers voeren onder de knie.
Door Dotti
#2060241
Een dierenart aan huis is inderdaad luxe, maar niet eens zo duur! En k ben tot dusver erg tevreden  :biggrin2:

Ze heeft tot dusver nog geen kale plekken?? Begint t daarmee of is dat in een verder stadium?
Door Nadia
#2060328
Het begint meestal wel met kale(re) plekken. Of rode, soms gepaard met jeuk.

Maar, maak je nu maar niet meteen te druk. Ik zou als de dierenarts geen uitsluitsel kan geven van wat het 100% is wel echt een afschraapsel laten maken en op demodex laten testen. Het kunnen nog zooooo veel andere dingen zijn. Het kan ook gewoon 'niks' zijn en even wat plaatselijke irritatie. Maar ALS het demodex (of een andere mijt) is, kun je er maar vroeg bij zijn.

Welke DA heb je?
Door Dotti
#2060343
Ik moet je eerljik zegge dat ik dat niet weet.. mijn vriend gaat over de DA ik ga over t voer :P K weet alleen dattie Mauro heet.
Ze heeft zich vandaag opvallend weinig gekrabt gaat zoiets met ups and downs of is dit een goed teken?  :biggrin2:
Door *Natasja*
#2060388
Dotti schreef: Ik moet je eerljik zegge dat ik dat niet weet.. mijn vriend gaat over de DA ik ga over t voer :P K weet alleen dattie Mauro heet.
Ze heeft zich vandaag opvallend weinig gekrabt gaat zoiets met ups and downs of is dit een goed teken?  :biggrin2:
Als het een allergie is, dan zal het inderdaad met ups en downs gaan, afhankelijk van waar ze allergisch voor is en wanneer ze dat eet / mee in aanraking komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door