Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2059504
De titel zegt het al, DJ loopt écht op zijn beroerdst nu, we zijn vorige week in Limburg op vakantie geweest en hebben hem toen de hele week een hele pil previcox gegeven (we zaten al een maand op een halve voor die tijd en dat ging prima). Nu hadden we het na onze vakantie weer afgebouwd naar een halve, na 3 dagen zagen we dat dat toch niet ging dus weer over naar een hele, nu 2 dagen. Hij loopt zo slecht en heeft dus veel pijn, mag ik hem ook anderhalf geven? Ik denk ook zeker dat deze weersomslag (vocht en kou) hem zeker geen goed doet!

Ik geeft hem er nu nog cox compositum naast, gewoon als extra. Hij krijgt sowieso al een goede visolie en een glucosamine supplement.
Ook denk ik dat de overgang van redelijk veel bewegen (met rust!) en nu vrij weinig beweging voor hem geen goed doet, we proberen hem nu zeker wat meer in de benen te houden en elke 2 uur even een kwartier tot een half uur te lopen, en harder dan echt stappen doet hij nu écht niet. Pff, wat kun je je rot voelen als je ziet dat je hond pijn heeft :'(.
#2059751
DJ en Doerak schreef: De titel zegt het al, DJ loopt écht op zijn beroerdst nu, we zijn vorige week in Limburg op vakantie geweest en hebben hem toen de hele week een hele pil previcox gegeven (we zaten al een maand op een halve voor die tijd en dat ging prima). Nu hadden we het na onze vakantie weer afgebouwd naar een halve, na 3 dagen zagen we dat dat toch niet ging dus weer over naar een hele, nu 2 dagen. Hij loopt zo slecht en heeft dus veel pijn, mag ik hem ook anderhalf geven? Ik denk ook zeker dat deze weersomslag (vocht en kou) hem zeker geen goed doet!

Ik geeft hem er nu nog cox compositum naast, gewoon als extra. Hij krijgt sowieso al een goede visolie en een glucosamine supplement.
Ook denk ik dat de overgang van redelijk veel bewegen (met rust!) en nu vrij weinig beweging voor hem geen goed doet, we proberen hem nu zeker wat meer in de benen te houden en elke 2 uur even een kwartier tot een half uur te lopen, en harder dan echt stappen doet hij nu écht niet. Pff, wat kun je je rot voelen als je ziet dat je hond pijn heeft :'(.
Heb je wel eens Corta RX uit de USA geprobeerd? Dat werkt bij Artrose soms echt fantastisch. Ik denk ook niet dat je over moet doseren... Misschien kun je anders beter even (desnoods tijdelijk) een andere pijnstiller proberen zoals bijv. Metacam? Niet alle honden doen het goed op Previcox, helaas.
#2062297
Corta RX heeft DJ inderdaad gehad, maar nog niet naast de previcox dus ik kan niet zeggen wat het dan doet. Toen we begonnen met Corta RX had DJ nog niet zo'n last als nu, hij kreeg er toen cox compositum naast en dat was afdoende. Toen de pijn erger werd en DJ ook somberder zijn we begonnen met de previcox en de corta was inmiddels op. Van de DA kregen we arthroplex mee, een redelijk onbekend middel (ik heb het hier al eerder ergens beschreven). Dat geven we er nu dus ipv corta naast.

Op zich gaat het nu met een hele tablet weer goed, en we ontdekten ook iets tussen de voetzooltjes van zijn achterpoot  :sofa::-[ (Ik wilde daar al eerder naar kijken maar was me even ontschoten, ik ging 2 dagen weg met zus en manlief ging op onderzoek uit en vond toen een dingetje van een boom tussen de zooltjes). Toen dat weg was liep 'ie ook ineens veul beter :biggrin2:. Maar dat het sowieso slechter gaat staat vast.
Acupunctuur is ook al eens toegepast, weinig tot geen verbetering.

Metacam zit ook nog in mijn achterhoofd, dat kun je ook makkelijker doseren, in het verleden heeft DJ daar ook wel baat bij gehad. Een maagbeschermer wordt dan denk ik wel aangeraden? Groenlipmossel?
#2072272
Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt.  Met Angie gaat het ook niet best. Nu ruim een maand geleden heeft ze een verklemming gehad, dit heeft ze vorig jaar ook al eens gehad, en was half verlamd. Ze doet al heel lang aan behendigheid en we waren eingelijk weer goed een half jaartje bezig toen ze tijdens het uitlaten ineens weer spontaan omviel. Alle 4 de poten stijf en met grote angstogen en een harde gil keek ze mij aan. Net als vorig jaar kon ze niet opstaan en sleepte ze met haar achterhand. Dus ik haar maar opgetild en naar huis gedragen, dit was nog best zwaar, want Angie weegt ruim 20 kilo en ik had ook Avalon bij me en die loopt niet door en moest ik dus mee trekken. Vorig jaar was op de röntgenfoto al te zien dat haar heupkom beschadigt was. Deze zag er gekarteld uit. Nu blijkt dus dat ze ook zwaar artrose heeft en ze krijgt voor de pijn rymadil. Ik geef haar er ook sascha's blend bij, dat zou haar maag beschermen door de aanwezigheid van de groenlipmossel. Hier zit ook kraakbeen van vissen in wat ook goed zou zijn. Ik geef het nu pas 2 weken en ipv 1,5 tablet rymadil krijgt ze er nog maar 1. Op dit moment gaat dat goed. Ze wandeld nu 4x per dag hooguit 15 minuten. Ze is zo kreupel als de pest. Momenteel loopt ze niet te hijgen en staat haar staart neutraal, dus ga ervan uit dat ze niet zo veel pijn heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door