Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2056136
Afgelopen zaterdag waren we op visite bij mensen waar ik nog niet eerder geweest was. Ze hadden een nogal bijzondere tuin met verhogingen en van die draadstalen constructies met keien er in.  We zijn daar een hele dag geweest en kiek had het naar haar zin. Helaas heb ik niet goed opgelet en heeft kiek nogal lomp gedaan waarbij ze haar pas geopereerde knie gestoten heeft aan dat stalen ding. Daarna liep ze niet lekker meer en dat doet ze nog steeds niet. Vandaag heb ik er maar een previcox in gedaan in de hoop dat het haar gekreupel gaat doorbreken. Daar net heeft ze een tijd op een kluif liggen knagen. Nu net staat ze op uit haar mand. Nog steeds kreupel. Grrrr. De pijnstiller zou echt moeten werken nu. Dus kan het zijn dat het dan stijfheid is ipv pijn? Ik zie nl geen verschil. Met of zonder pil. :(
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op wo 13 jul 2011, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#2056149
ik zou haar geen pijnstiller geven en het een klein weekje aanzien meid , ik zie de laatste tijd bij Linga van Lizzy ook vaak na een onbehouwen actie dat ze een weekje stijf / kreupel loopt en het dan weer langzaam bijtrekt
Door Lil
#2056838
Ik geef zelf pijnstillers 's avonds na de laatste grote wandeling bij het voer. Overdag geef ik het meestal niet, omdat ik bang ben dat ze dan lomp gaan doen, omdat de pijn weggaat. Ook weet ik dan idd niet waarom er kreupel wordt gelopen.

Sterkte met Kiek!
#2057773
gister ging het alweer wat beter.. ik maakte me zorgen omdat ze de laatste tijd juist zo snel herstelde als ze lomp had gedaan..
maar nu duurde het dus een paar dagen..
vandaag liep ze weer netjes..

ik had haar dus 1 pijnstiller gegeven maar ik merkte geen verschil.
kayne krijgt ook wel eens een pijnstiller omdat die soms heel stijf kan lopen..
zijn spieren verzuren snel, hij heeft korte spieren, iets wat veel bij beagles voor schijnt te komen..
met barf was dat helemaal weg maar de laatste tijd kwam hij weer beroerd uit zijn mand..
nu vraag ik me dus af of een pijnstiller ook bij spierpijn moet helpen..
ik denk van niet.. hoewel dat bij mensen met bijv. een paracetamol wel zo werkt..
maar ik voelde met het masseren van kiek dat ze een harde spier in haar poot had.. en kayne blijft dus ook stijf lopen, ook bij een pijnstiller..
als hij even op gang is, is het weer goed..

dus mijn vraag: werken pijnstillers bij spierpijn niet?
ik heb previcox in huis.. 
#2059386
Fynn schreef: Ik denk dat 1 previcox niet genoeg is ,je moet het een aantal dagen geven wil je echt resultaat zien.
Voor zoiets zou ik eerder rimadyl geven .

Groetjes Rian
Puur uit interesse: waarom eerder rimadyl dan Previcox? En wat als je hond daar qua maag niet goed op reageert? Ik ben ook benieuwd of pijnstillers werken bij verzuurde/overbelaste spieren, volgens mij ontspand het wel, maar of de pijn daarmee ook minder word?
#2059661
Op de verpakking heb ik voor kayne berekend dat hij een halve per dag mocht. Kayne heeft een week gekregen. Toen ik meneer spreeuw leerde kennen kreeg kayne er steeds meer last van. Toen hij op de barf over ging, was het naar verloop van tijd weg. Ik denk dat hij opnieuw in een ontgiftingsfase zit. Maar een week previcox deed niet veel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door