Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2058892
Hallo allemaal,

Na een hele tijd te hebben meegelezen, heb ik besloten me nu toch eens aan te melden.

Ik woon in Noord-Brabant, ben 40 jaar en mijn honden zijn:

- Ayla, Duitse Herder van 12 jaar;
- Daantje, Hollandse Herder van 6 jaar;
- Guus, Jack Russel van 1 jaar;
- Blush, Duitse Herder van 9 weken.

Na veel wikken en wegen de afgelopen maanden heb ik besloten toch over te stappen op kvv/barf. De pup, die binnenkort bij ons komt wonen, krijgt al kvv en dat gaf eigenlijk de doorslag. Ik heb voor mijn honden een menuutje samengesteld en vraag me af of ik een beetje op de goede weg zit. De merken die ik geef zijn Carnibest en Lotgering en de hoeveelheid is uiteraard aangepast aan gewicht en leeftijd van de hond. Dit is het menu:

Maandag: 2 x per dag totaalvoer compleet, aangevuld met een ei;
Dinsdag: 2x per dag totaalvoer met paard, aangevuld met kippennek;
Woensdag: 2 x per dag totaalvoer met pens, aangevuld met yoghurt;
Donderdag: 2 x per dag totaalvoer met vis, aangevuld met lamsrib of zalmkop;
Vrijdag: 2 x per dag totaalvoer compleet, aangevuld met ei;
Zaterdag: 2 x per dag totaalvoer met kip, aangevuld met pens;
Zondag: 2 x per dag totaalvoer met eend, aangevuld met yoghurt.

Ik heb twee weken geleden de overstap gemaakt, dus mijn honden zijn er inmiddels redelijk aan gewend. Ze vinden het geweldig lekker!!
Zouden jullie je blik eens willen werpen op dit menu? Klopt het een beetje. Tips zijn uiteraard welkom!

Groetjes..
Laatst gewijzigd door Gusel op do 28 jul 2011, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2059351
[quote="Gusel"]
Hallo allemaal,

Na een hele tijd te hebben meegelezen, heb ik besloten me nu toch eens aan te melden.

Ik woon in Noord-Brabant, ben 40 jaar en mijn honden zijn:

- Ayla, Duitse Herder van 12 jaar;
- Daantje, Hollandse Herder van 6 jaar;
- Guus, Jack Russel van 1 jaar;
- Blush, Duitse Herder van (nu) 8 weken, die over een weekje ons roedeltje komt versterken.

Na veel wikken en wegen de afgelopen maanden heb ik besloten toch over te stappen op kvv/barf. De pup, die binnenkort bij ons komt wonen, krijgt al kvv en dat gaf eigenlijk de doorslag. Ik heb voor mijn honden een menuutje samengesteld en vraag me af of ik een beetje op de goede weg zit. De merken die ik geef zijn Carnibest en Lotgering en de hoeveelheid is uiteraard aangepast aan gewicht en leeftijd van de hond. Dit is het menu:

Maandag: 2 x per dag totaalvoer compleet, aangevuld met een ei;
Dinsdag: 2x per dag totaalvoer met paard, aangevuld met kippennek;
Woensdag: 2 x per dag totaalvoer met pens, aangevuld met yoghurt;
Donderdag: 2 x per dag totaalvoer met vis, aangevuld met lamsrib;
Vrijdag: 2 x per dag totaalvoer compleet, aangevuld met ei;
Zaterdag: 2 x per dag totaalvoer met kip, aangevuld met pens of zalmkop;
Zondag: 2 x per dag totaalvoer met eend, aangevuld met yoghurt.

Ik heb twee weken geleden de overstap gemaakt, dus mijn honden zijn er inmiddels redelijk aan gewend. Ze vinden het geweldig lekker!!
Zouden jullie je blik eens willen werpen op dit menu? Klopt het een beetje. Tips zijn uiteraard welkom!

Groetjes..



[/quote]Ik zou de lamsribben ter zijner tijd alleen geven als ze met een aantal 4/6 stuks aan elkaar vast zitten. Ik heb helaas alleen losse ribben gekregen laatst, ik durf ze niet te geven, kans op verslikken enzo.
#2059664
Twee weken op vers is nog heel erg kort, de vertering zal waarschijnlijk nog niet helemaal optimaal zijn. Ik zou beginnen met kippennekken en de ontlasting goed in de gaten houden. Er mogen geen stukjes bot zichtbaar zijn. Kijk anders eens in de bibliotheek, daar staan veel tips over de overgang naar vers.
#2071167
Ik kom nog even terug op alle reacties.

Intussen heb ik de ontlasting van mijn honden goed in de gaten gehouden. De ontlasting is mooi (niet te) hard en ik zie geen stukjes overgebleven bot in de ontlasting.
Kan ik het bovenstaande menu dan doorzetten of vinden jullie dan nog dat ik het hier en daar zou moeten aanpassen?

Mijn honden krijgen afwisselend Carnibest en Lotgering. Ik heb me laten vertellen dat in Lotgering relatief minder bot verwerkt zou zijn dan in bijvoorbeeld Carnibest. Dus dat zou dan het toevoegen van bot (kippenneken e.d.) dat weer enigszins opheffen.

Wat is jullie mening?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door