Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2058241
Nou.... hebben wij weer...

ik kan geen vlooien vinden....  maar Che heeft een kaal stuk op het middenstuk(bovenop) haar staart.

Afbeelding

Afbeelding

ivm voedselallergie, graan en gevogelte krijgen ze normaal gesproken qua bot alleen konijn en haas, nu hebben ze van de week lammix gehad van kiezenbrink, is dit wellicht een allergische reactie op de lam?
Of is het een hotspot?
d'r staart is daar ook iets dikker en wat gevoeliger..ze vindt het niet leuk maar laat het gelukkig wel toe er aan te komen.

ze krijgen bijna elke dag visolie en eten ook als ontbijt iets van 25 gram sardine... verder geen schilfers in d'r vacht.

Ze bijt er soms aan, soms ook niet... maar toch is het rood, en zitten soms korstjes op soms niet.

is het wij het te spoelen met tea-tree schampoo en dan insmeren met honing of calendula zalf?
reinigingskuur drainage compositum starten?

wie een idee en wat is het?
Laatst gewijzigd door Bien op wo 13 jul 2011, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#2058563
Cindy de Wolf schreef: Heeft ze gezwommen? Ik heb dat soort plekken weleens gezien in de zomer na zwemmen.

Tegen lam kunnen ze toch normaal? Zover ik weet zit in de lammix alleen lam.
Nope niet gezwommen... tis natuurlijk nu wel ineens erg nat... en benauwd...

ze hebben een aantal weken geen lam gehad, tot nu toe ook nooit problemen meegehad.
Mijn vriend zegt ook dat ik spoken zie, wbt de lam  >:( dus dat zal dan ook wel...
#2058575
Lizzy schreef: Jeukt het erg of valt het mee? Het is niet dit? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 885.0.html
jeuk valt mee soms even panisch knabbelen met d'r voortandjes...

zag er wel weer beetje rustiger uit vanmorgen.

denk niet dat het de "vlooiklier" is... want daar staat, kort harige honden, reuen en witte vacht of pluk witte vacht op die plek...

Che is een langharig monster, een teef heeft een zwarte vacht geen geen witte pluk daar...

net nog even gekeken, lijkt wel of er wat inzit ofzo... beetje vaag, maar de andere wondjes lijken al dicht te gaan..

zie ik misschien toch spoken...?

En o,ja de verpleegster, zoals we haar noemen, Duna (onze andere hond0 kwam natuurlijk ook meekijken wat er aan de hand was met d'r maatje. Die staat altijd overal met d'r neus vooraan als een hond iets heeft grappig is dat, ze had ook al paar keer aan de staart van Che staan te ruiken... zou ze het geroken hebben?
#2058590
Bien schreef: jeuk valt mee soms even panisch knabbelen met d'r voortandjes...

zag er wel weer beetje rustiger uit vanmorgen.

denk niet dat het de "vlooiklier" is... want daar staat, kort harige honden, reuen en witte vacht of pluk witte vacht op die plek...

Che is een langharig monster, een teef heeft een zwarte vacht geen geen witte pluk daar...

net nog even gekeken, lijkt wel of er wat inzit ofzo... beetje vaag, maar de andere wondjes lijken al dicht te gaan..

zie ik misschien toch spoken...?

En o,ja de verpleegster, zoals we haar noemen, Duna (onze andere hond0 kwam natuurlijk ook meekijken wat er aan de hand was met d'r maatje. Die staat altijd overal met d'r neus vooraan als een hond iets heeft grappig is dat, ze had ook al paar keer aan de staart van Che staan te ruiken... zou ze het geroken hebben?
De klier zit er. Hij valt normaalgesproken alleen niet op. Ik denk dat zij ook dacht aan de violierklier. Die kan heel vies ruiken.
#2058602
Lizzy schreef: De klier zit er. Hij valt normaalgesproken alleen niet op. Ik denk dat zij ook dacht aan de violierklier. Die kan heel vies ruiken.
:D  ;D  :)
heb je gezien wat ik geschreven heb/had? VLOOIKLIER maar het is vioolklier

oh muts dat ik ben...

gaat dat ook open en bloeden dan??
#2058612
Lizzy schreef: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Bij Brutus zag de huid er af en toe gehavend/geschaafd, korstig en schifferig uit. Het bloedde nooit.
misschien heb ik er teveel aan gekrabbelt....

zal dr een paar dagen afblijven alleen beetje calendula smeren 's avonds....

ze heeft er geen last van geloof ik...

hadden laatst wel heeleeee hard ontlasting.... zou het iets met de anaalklieren te doen hebben, hangt dat aan elkaar?
#2058663
Bien schreef: misschien heb ik er teveel aan gekrabbelt....

zal dr een paar dagen afblijven alleen beetje calendula smeren 's avonds....

ze heeft er geen last van geloof ik...

hadden laatst wel heeleeee hard ontlasting.... zou het iets met de anaalklieren te doen hebben, hangt dat aan elkaar?
Nee, ik geloof niet dat het met elkaar samen hangt.
#2059023
gemke schreef: ooit gelezen dat het met hormonen te maken had.  Bij sommige honden schijnt het haar weer aan te groeien, bij sommige niet, is heel verschillend, net zoals wel of niet wondje of korstjes.  Het komt bij alle soorten honden voor, niet alleen kortharig of witte vacht
hmmm loops worden kan niet meer.. dus ... maar ja zijn de hormonen er natuurlijk nog wel.. raar dat dat zomaar ineens kan komen ze is 3,5 jaar... nooit eerder gezien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door