Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2056312
Heeft iemand van jullie ook de ervaring de je hond er van aan de race gaat. Fjurdy krijgt het nu maar heeft elke keer hele dunne ontlasting. Lekker met zo'n lang haar, elke keer de tuinslang er op om af te spoelen.
Op de gebruiksaanwijzing staat een kwart tot halve schep per keer, maar dat is volgens mij voor hem veel te veel.
#2057031
Lil schreef: Dat kan in het begin gebeuren. Even wat langzamer opbouwen, gaat vanzelf weg.
Dat mag ik hopen. Een halve schep is volgens de pot 4 gram. Ik ga het nu maar beperken tot 1 gram 2x daags. Vanavond zat hij weer helemaal vol.
Of zou het aan de combi met visolie liggen?
Blijf het vreemd vinden, ook omdat op de pot staat dat er veel calcium in zit waardoor je dat niet bij zou moeten supplementeren :(
Als deze pot op is ga ik toch kijken voor iets anders.
#2057483
Glucosamine preparaten geven inderdaad soms wel eens dunne ontlasting. Soms moeten ze even wennen (ik zou beginnen met een kwart en dat langzaam opbouwen tot de volle dosering). Maar soms blijven ze diarree houden. De Phytonics gluco van Dorothea's zus: die heb ik overgenomen en Linga had er 2 dagen dunne ontlasting van, toen was het over. De een is daar wat gevoeliger voor dan de ander.
#2061721
Lizzy schreef: Glucosamine preparaten geven inderdaad soms wel eens dunne ontlasting. Soms moeten ze even wennen (ik zou beginnen met een kwart en dat langzaam opbouwen tot de volle dosering). Maar soms blijven ze diarree houden. De Phytonics gluco van Dorothea's zus: die heb ik overgenomen en Linga had er 2 dagen dunne ontlasting van, toen was het over. De een is daar wat gevoeliger voor dan de ander.
Fjurdy blijft er dus ook last van houden. Ik heb het nu teruggebracht naar 2x 1 gr. per dag, maar het blijft dun.
pallas schreef: Nox had er ook last van. Bij haar was het de vitC die erbij zit.
Overgestapt op een preparaat zonder vit C was voor haar de oplossing.
Welke heb jij toen genomen dan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door