Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door maaikeh
#2056749
Hallo,

Ik heb hier al diverse topics over gelezen, maar ik vraag me toch nog iets anders af. Ik ga twee weken met mijn chihuahua pup van 5 maanden naar Spanje. Thuis geef ik hem kvv. Ik vind Barfen wel heel erg ingewikkeld, zeker op vakantie, maar vroeg me af wat jullie doen in de vakantie? Ik dacht eraan om eventueel Farm Food brokjes te geven en dan aan te vullen met wat rauw/vers van de slager. Of heeft ie voor twee weken ook genoeg aan een niet heel uitgebalanceerd dieet van rauw/vers vlees van de slager? Ik zou ook nog wat gedroogd orgaanvlees kunnen meenemen uit Nederland.

Ik heb in Spanje overigens gewoon een ijskast + vriesvak.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Groet,

Maaike
Gebruikersavatar
Door koekje
#2056755
Ik heb Ot laatst 2,5 week een menu van tartaartjes en af en toe een muisje gegeven (dat is vooral niet uitgebalanceerd). Ze vond het zelf helemaal niet vervelend.
Dus ja, je kan voor 2 weken een volwassen hond/kat zeker incompleet voeren. Ik denk dat een pup van 5 maanden ook al we wat kan hebben. In Spanje kan je overigens goed aan allerlei barf-spullen komen, kvv denk ik niet. Je kan anders mss wel wat kvv meenemen in een koelboxje of -tas.
Waar je wel op rekenen is dat in Spanje de geschikte vleesbotten en orgaanvlees wat duurder kan uitvallen. Menig Spanjaard eet dat gewoon en het wordt dus niet als afval gezien, zoals hier in NL.

Barf is echt niet moeilijk. Aangezien je voor jezelf ook een menu in elkaar kan draaien, lukt dat voor een carnivoor zeker.
Door tt-tjes
#2057103
Als je wat kippennekken of vleugeltjes kunt scoren, wat rundvlees, kalkoenvlees en wat kippenorgaan, een eitje, een schepje groenten van jezelf, dan kom je al een heel eind.
Door nienk
#2057235
ga je met de auto? dan zou ik gewoon kvv mee nemen, zo heel veel eet je hondje waarschijnlijk niet? anders zou ik het inderdaad gewoon doen met wat je bij de slager/supermarkt kan vinden. je zou (als je botjes voeren nog te eng vindt) hier via de zoekfunctie kunnen vinden hoe het zit met gemalen eierschaal door vlees mengen.
Door maaikeh
#2057313
Dank jullie wel :)

Ik ga met het vliegtuig en moet dan ook nog met de bus dus een koelboxje wordt hem niet denk ik. Maar, ik ga dus inderdaad proberen een beetje te barfen.
Door nienk
#2057436
[quote="maaikeh"]
Dank jullie wel :)

Ik ga met het vliegtuig en moet dan ook nog met de bus dus een koelboxje wordt hem niet denk ik. Maar, ik ga dus inderdaad proberen een beetje te barfen.
[/quote]

ohja, dan wordt vlees meenemen wel erg lastig. in je in gecheckte bagage (in het ruim is het best koud) vlees meenemen, lijkt me geen succes en weet ook niet of dat wel mag. het is voor pupseltje natuurlijk al een hele verandering, ook met de temperatuur enzo. ik zou vanaf vandaag hier alvast wat dingetjes aanbieden ipv of bij haar gewone eten! als je dan weet dat ze een kippenvleugeltje met een beetje tartaar gewoon op eet en daar ook gewoon goed op poept, dan zit je niet met dat voor het eerst proberen op vakantie. weet niet waar je heen gaat, maar misschien is het handig om een snoeischaar en een hamer in je tas te stoppen (niet in je handbagage). dan kan je daar vleesbotjes eventueel flink platmeppen (wel even in een stevig plastic zak doen) en/of wat kleiner maken als het te groot is voor 1 maaltijd.

succes en natuurlijk ook veel plezier, die pup mag zeker gewoon mee het vliegtuig in, in een reiskooitje?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door