Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Astrid
#205656
Hallo,

mijn hond kan soms heel moeilijk plassen. Krijgt normaal altijd Farmfood brokken (mag hier absoluut niet barfen), maar zodra ik er ook maar iets anders bijgeef bijv. zo'n witte runderhuiden kauwkluif of een rauw kippenekje of zo dan is het de dag erna meteen raak. Komen dan echt maar steeds een paar druppeltjes. Hond voelt zich volgens mij niet ziek, dierenarts heeft urine al eens gecontroleerd maar niks raars kunnen vinden. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

groetjes Astrid
Door Peet
#205679
Hai Astrid,
gut, ik heb er nog niet eerder van gehoord dat een hond niet kan plassen na een snackje oid....Ik hoop dat iemand anders je kan helpen.

Maarre....waarom mag jij absoluut niet barfen? gewoon nieuwsgierig hoor.....
En een komplete versvoeding, zou dat wat zijn? Dat is gewoon een kwestie van een zakje ontdooien, in de bak gooien, en zien hoe het met veel smaak wordt weggewerkt... :D...niks moeilijk met botten en lappen vlees ofzo, maar wel zo gezond!
Door Lizzy
#205680
Astrid schreef: Hallo,

mijn hond kan soms heel moeilijk plassen. Krijgt normaal altijd Farmfood brokken (mag hier absoluut niet barfen), maar zodra ik er ook maar iets anders bijgeef bijv. zo'n witte runderhuiden kauwkluif of een rauw kippenekje of zo dan is het de dag erna meteen raak. Komen dan echt maar steeds een paar druppeltjes. Hond voelt zich volgens mij niet ziek, dierenarts heeft urine al eens gecontroleerd maar niks raars kunnen vinden. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

groetjes Astrid
Hoe oud is je hond? Reu of teef? Gecastereerd of compleet?

Staat de hond echt te persen om de urine eruit te krijgen? Maar dat doet hij/zij dus niet als je alleen brokken geeft?
Door Astrid
#205685
Is een reu van 11 maanden, nog compleet en dat wil ik graag zo houden. Mijn vriend heeft een superhekel aan dat rauwvleesgedoe, heb het wel eens een paar weken geprobeerd met mijn oudere hond. Ben nu wel op hem aan het inpraten om inderdaad "een paar weken" compleet versvlees te gaan voeren.

Het lijkt wel of er een heel teer evenwicht in die hond zit, zodra er ook maar iets veranderd of extra bijkomt qua eten dan is het meteen mis. Was al overgestapt van Proplan naar Farmfood omdat dit minder rotzooi zou bevatten (?). Bevalt de honden in elk geval prima.
Als ik versvlees mag gaan proberen laat ik wel weten hoe dat gaat.

groetjes Astrid
Door Lizzy
#205689
Dus hij kan direct niet goed plassen wanneer je van voer veranderd? Ik vind dit heel vreemd... En ik heb er nog nooit eerder van gehoord. Ik zou toch de urine nogmaals proberen op te vangen, als ik jou was, en deze na laten kijken op ontstekingen, gruis en de hele mikmak. Desnoods even naar een andere DA.
Door Peet
#205695
Misschien is Energique dan iets voor jou, of Rodi. Dit zijn driehoekige schijfjes danwel hamburger-achtige schijfjes vlees (ingevroren) en is niet zo "herkenbaar"....daarmee trek je je vriend misschien over de streep?

Farmfood bevat idd geen bha/bht of etoxycitine, maar bevat wel nogsteeds veel graan. En de ene hond doet het beter op een geperste brok dan de ander....maar brok blijft brok: doodgekookte rommel.....
Laatst gewijzigd door Peet op wo 17 nov 2004, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Toller
#206346
Astrid schreef: Is een reu van 11 maanden, nog compleet en dat wil ik graag zo houden. Mijn vriend heeft een superhekel aan dat rauwvleesgedoe, heb het wel eens een paar weken geprobeerd met mijn oudere hond. Ben nu wel op hem aan het inpraten om inderdaad "een paar weken" compleet versvlees te gaan voeren.

Het lijkt wel of er een heel teer evenwicht in die hond zit, zodra er ook maar iets veranderd of extra bijkomt qua eten dan is het meteen mis. Was al overgestapt van Proplan naar Farmfood omdat dit minder rotzooi zou bevatten (?). Bevalt de honden in elk geval prima.
Als ik versvlees mag gaan proberen laat ik wel weten hoe dat gaat.

groetjes Astrid
Ondanks dat mijn honden niet barfen, lijkt mij dit wel de moeite waard in jouw geval.
En wat je vriend betreft...waar is je vrouwelijke gezag? ;D
Hoe dan ook hoop ik dat het snel opgelost kan worden.
Door Astrid
#206461
Ik heb inmiddels een voorraadje Rodi in huis gehaald, proberen of dat goed gaat. Ze hebben hier bij de dierenspeciaalzaak ook Prins en Energique, wat is aan te raden of zijn ze allemaal goed? Of mag ik dit allemaal door elkaar afwisselen zolang er maar compleet op staat?

groetjes Astrid
Door danja
#206498
Hoi Astrid,
Prins en Energique komen van dezelfde fabriek. Ik zlef geef Energique en ben erg tevreden. Voor Danja en Benji niks anders meer. ;)
Door Lizzy
#206514
Astrid schreef: Ik heb inmiddels een voorraadje Rodi in huis gehaald, proberen of dat goed gaat. Ze hebben hier bij de dierenspeciaalzaak ook Prins en Energique, wat is aan te raden of zijn ze allemaal goed? Of mag ik dit allemaal door elkaar afwisselen zolang er maar compleet op staat?

groetjes Astrid
Alle drie de merken zijn prima, zolang jouw hond het er goed op doet. En inderdaad is Prins hetzelfde als Energique (maar dan duurder). Je zou Rodi en Energique ook af kunnen wisselen. Of probeer ze gewoon beide en kijk waar jouw hond het beste op reageert!
Door Peet
#206515
Rodi gebruikt een calciumpreparaat, Energique en Prins bevatten gemalen botten als calcium, dacht ik.

In ieder geval zijn ze allemaal goed, dus kijk maar waar jou hond het goed op doet en wat 'ie lekker vindt. Je kan ook afwisselen hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door